printlogo


کد خبر: 263988تاریخ: 1402/3/30 00:00
اخبار

غربالگری اسکلتی و حرکتی دانش‌آموزان در دستور کار بنیاد  ۱۵ خرداد
معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد از اجرای پویش‌های سلامت و جمعیت این بنیاد در مدارس خبر داد. محمدرضا دهقان گفت: اجرای پویش‌های غربالگری اسکلتی و حرکتی، شنوایی‌سنجی و کاشت حلزون شنوایی، بینایی‌سنجی و تامین کمک‌هزینه خرید عینک و پیشگیری از پوسیدگی دندان در مدارس کشور در دستور کار این بنیاد است. دهقان ادامه داد: همچنین پویش‌های جمعیت بنیاد ۱۵ خرداد با هدف آگاهی‌رسانی به دانش‌آموزان درباره اهمیت جوانی جمعیت و در قالب برگزاری رویدادهای فرهنگی و فراخوان برای ساخت تولیدات چندرسانه‌ای مختلف مانند فیلم کوتاه، مستند، انیمیشن و سایر محصولات هنری و فرهنگی در مدارس اجرا می‌شود. 
وی ادامه داد: رصد و پایش مدارس بنیاد ۱۵ خرداد برای اجرای پویش‌های سلامت و جمعیت در حال انجام است. دهقان با اشاره به اجرای طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان در مدارس تصریح کرد: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در راستای ارتقای سلامت کودکان محروم و در قالب برنامه پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان، خود را برای توزیع آزمایشی ۵۰ هزار بسته آموزشی میان دانش‌آموزان مقطع دوم دبستان مدارس حاشیه شهر تهران آماده کرده است. دهقان با تاکید بر اینکه این بسته‌ها آموزش‌های لازم را جهت پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان با روش‌های جذاب ارائه می‌دهند، عنوان کرد: این بسته‌های آموزشی برای 3 گروه مخاطب دانش‌آموزان، والدین و معلمان طراحی شده است و بزودی در تمام مدارس ابتدایی کشور نیز توزیع خواهد شد.
***
تکمیل و بهره‌برداری از ۲۹۳ کیلومتر آزادراه و بزرگراه در سال جاری
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل از برنامه‌ریزی برای تکمیل و بهره‌برداری از ۲۹۳ کیلومتر آزادراه و بزرگراه در سال جاری خبر داد. خیرالله خادمی بخشی از برنامه‌های آن شرکت را برای تکمیل و بهره‌برداری از آزادراه‌های کشور تشریح کرد. وی گفت: برای سال جاری شرکت ساخت برنامه تکمیل و بهره‌برداری از ۲۹۳ کیلومتر آزادراه‌ها را در دستور کار دارد که این میزان طول آزادراهی معادل ۳ برابر متوسط سالانه ساخت آزادراه‌ها در کشور محسوب می‌شود.
معاون وزیر راه‌وشهرسازی در بیان جزئیات افتتاح‌های آزادراه‌ها و بزرگراه‌های کشور بیان کرد: بهره‌برداری از فاز نخست قطعه ۲ آزادراه تهران- شمال به طول ۲۲ کیلومتر، آزادراه شیراز- اصفهان که طولانی‌ترین آزادراه کشور است به طول ۲۱۲ کیلومتر، باقیمانده آزادراه منجیل -رودبار به عنوان گلوگاه آزادراه قزوین - رشت به طول 8.5 کیلومتر که حدود 7.5 کیلومتر آن تونل و پل است بخشی از برنامه‌هایی است که توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل در برنامه تکمیل و بهره‌برداری امسال قرار دارد. خادمی همچنین تکمیل و بهره‌برداری از بخشی از آزادراه مرند - تبریز و بخشی از آزادراه مراغه - هشترود را از دیگر برنامه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل عنوان کرد. 
به گفته وی سهم  دولت و عددی که از سوی شرکت ساخت برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌های بزرگراهی و آزادراهی درخواست شده معادل ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که ضرورت دارد این سرمایه برای تکمیل پروژه‌ها تخصیص یابد.  
***
نوسازی ۸ پهنه فرسوده تهران؛ بزودی
سخنگوی شهرداری تهران از نوسازی 8 پهنه فرسوده تهران در آینده نزدیک خبر داد. عبدالمطهر محمدخانی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح روند نوسازی 8 پهنه فرسوده شهر تهران در آینده نزدیک، گفت: طرح موضعی شامل طراحی توسعه‌ای جدید شهر با تجدیدنظر در طرح‌های توسعه قبلی است. به منظور کاهش مخاطرات و بهبود چهره شهر، طرح‌های موضعی و موضوعی با حساسیت و اولویت در کمیسیون ماده ۵ از سوی شهرداری تهران دنبال خواهد شد. 
وی افزود: مدیریت شهری ششم معتقد است باید از تمام ظرفیت‌های شهر برای بهبود زندگی مردم و تحول پایتخت استفاده کرد و یکی از مهم‌ترین چالش‌های سکونت در پایتخت را مرتبط با التهابات صنعت و بازار مسکن می‌داند. در همین راستا یکی از اقدامات شهرداری تهران، استفاده از ابزار کمیسیون ماده ۵ برای رونق ساخت‌وساز در پایتخت است. گلابدره (منطقه یک)، حصارک (منطقه 5)، فرحزاد (منطقه ۲)، باغ‌ آذری (منطقه ۱۶)، تپه ‌سیمین قلعه (منطقه یک)، اسلام‌آباد (منطقه ۴)، روستای کن (منطقه ۵) و نفرآباد منطقه ۲۰ و در مجاورت حرم عبدالعظیم 8 پهنه‌ای هستند که  بزودی نوسازی می‌شوند.

Page Generated in 0/0064 sec