printlogo


کد خبر: 263989تاریخ: 1402/3/31 00:00
اخبار

انتشار فراخوان ششمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران
فراخوان ششمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منتشر شد. ششمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران در راستای سیاست‌های تحولی دولت سیزدهم و با هدف تقویت فضای تحقیق و پژوهش در حوزه سینمای ایران، همزمان با هفته پژوهش، نیمه دوم آذر‌ ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد. بدین منظور از تمام استادان، دانشجویان، سینما‌گران و پژوهشگران حوزه سینما دعوت می‌شود با ارسال آثار خود در این رویداد ملی شرکت کنند. «سینما؛ امید‌آفرینی و اعتماد‌سازی»، «سینما؛ دین، انقلاب و دفاع ‌مقدس»، «سینما؛ اقتصاد، اشتغال و کار‌آفرینی»، «سینما؛ صنعت، تکنولوژی، زیرساخت و فناوری»، «سینما؛ مخاطب، خانواده و سبک زندگی ایرانی- اسلامی»، «سینما؛ عزت، اقتدار و هویت ملی» و «سینما؛ آینده‌نگری، راهبردها، تمدن نوین اسلامی» از محورهای پژوهشی به شمار می‌رود.
***
برگزاری دوره‌های آموزشی «مدیریت رسانه» و «مهارت ارزیابی محتوا»
سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت ‌‌و تصویر فراگیر در فضای مجازی با همکاری دانشگاه صدا و سیما اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی «مدیریت رسانه» و «مهارت ارزیابی محتوا» می‌کند. به ‌منظور ارائه خدمات توانمندسازی و ارتقای سطح دانش و مهارت فعالان حوزه صوت ‌و تصویر فراگیر، ساترا با همکاری دانشگاه صدا و سیما، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی «مدیریت رسانه» و «مهارت ارزیابی محتوا» می‌کند. این دوره‌ها ویژه مدیران رسانه‌ها و نمایندگان محتوایی رسانه‌های صوت ‌و تصویر فراگیر دارای مجوز است که از تاریخ ۲۹ خرداد لغایت ۱۷ مرداد۱۴۰۲ به‌صورت ترکیبی (حضوری- مجازی) برگزار می‌شود و در پایان دوره، به دانش‌پذیرانی که موفق به کسب نمره لازم در ارزشیابی شوند، مدرک معتبر از دانشگاه صداوسیما و مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعطا می‌شود.
***
مهران مدیری در تدارک ساخت «ساعت ۶ صبح»
مهران مدیری برای فیلمی با نام «ساعت ۶ صبح» متقاضی دریافت پروانه ساخت شده است. به گزارش ایسنا، آخرین فیلمی که مدیری در سینما کارگردانی کرده، «ساعت ۵ عصر» بود که سال ۱۳۹۵ ساخته شد. او در این سال‌ها بیشتر در عرصه بازیگری مشغول بود و تجربه‌های متفاوتی را از جمله بازی در سریال نمایش خانگی «خاتون» و فیلم سینمایی «خائن‌کشی» به کارگردانی مسعود کیمیایی پشت سر گذاشت. اواخر سال گذشته در سایت سازمان سینمایی، پرونده‌ای در بخش نوبت‌های دریافت پروانه ساخت برای فیلمی به نام «بن‌بست» به کارگردانی مهران مدیری و تهیه‌کنندگی علی اوجی ثبت شده بود و چند روز قبل درخواست دیگری به تهیه‌کنندگی و کارگردانی خود مدیری برای ساخت فیلم «ساعت ۶ صبح» ثبت شده است. مدیری در سال‌های گذشته در فیلم‌های سینمایی «رحمان ۱۴۰۰» منوچهر هادی، «ما همه با هم هستیم» کمال تبریزی، «درخت گردو»ی محمدحسین مهدویان و «خائن‌کشی» مسعود کیمیایی بازی کرده است.

Page Generated in 0/0058 sec