printlogo


کد خبر: 263994تاریخ: 1402/3/31 00:00
در فرهنگسرای خانواده برگزار شد
محفل ادبی «کلمه - زندگی» با حضور زوج‌های جوان

زوج‌های شاعر در آستانه سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) در محفل ادبی «کلمه - زندگی» سروده‌‌های خود را خواندند. محفل ادبی «کلمه - زندگی» دوشنبه 28 خرداد با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران و سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران با حضور  علیرضا قزوه، سعیده حسین‌جانی، بهروز قزلباش، سودابه امینی، سیدوحید سمنانی، نوشین نامداری، محمدحسین مهدویان، عاطفه جوشقانیان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا زائری، سیدمحمد جواد شرافت و حسین پورقلی در فرهنگسرای خانواده برگزار شد. 
در این محفل ادبی زوج‌های شاعر درباره زندگی مشترک‌شان، چگونگی تولید اثر هنری، خاطرات زندگی مشترک‌شان و... برای حاضران صحبت کردند. 
در بخش ابتدایی این محفل سیدمحمدجواد شرافت که اجرای این برنامه را بر عهده داشت، با بیان اینکه در آستانه سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) هستیم، گفت: این امر اتفاق مبارکی است که می‌تواند زندگی ما را پر از نور و سرور کند.  امیدوارم خانواده و فرزندان ما زیر این نور الهی روزگار پرخیر و برکتی را سپری کنند. 
در ادامه این مراسم شیوا مقدم، رئیس فرهنگسرای خانواده در سخنانی گفت:‌ فرهنگسرای خانواده در راستای هویتی خود و اهداف هفده‌گانه سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران به خانواده و تکریم آن می‌پردازد. 
در حوزه بین‌الملل و ملی هر جامعه‌ای که به دنبال توسعه است قبل از فکر کردن به خانواده به تکریم خانواده توجه دارد. در همه دیدگاه‌های روان‌شناسی عناصر تکریم خانواده مشترک است. نهاد خانواده فطری است، بنابراین این عناصر هم فطری هستند. یکی از موضوعاتی که معمولا در حوزه تحکیم خانواده به آن پرداخته می‌شود «ما بودن» و «ما شدن» بعد از ازدواج و دور شدن از منیت‌هاست. خانواده‌هایی که به «ما شدن» رسیدند در حوزه تکریم خانواده موفق‌تر هستند.

Page Generated in 0/0086 sec