printlogo


کد خبر: 263995تاریخ: 1402/3/31 00:00
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) خبر داد
برگزاری آیین مسلمیه در حرم حضرت عبدالعظیم(ع)

معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: آیین عزاداری مسلمیه از یکشنبه چهارم تیر تا سه‌شنبه ششم تیرماه با حضور 200 هیات مذهبی در شهرری برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام محسن عرفاتی، معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) دیروز در نشست خبری برگزاری برنامه‌های ایام مسلمیه در شهرری اظهار کرد: آیین عزاداری حضرت مسلم بن عقیل(ع) به مدت 3 شب، از روز یکشنبه چهارم تیرماه مصادف با شب شهادت امام محمدباقر(ع) تا سه‌شنبه ششم تیرماه مصادف با شب شهادت حضرت مسلم بن عقیل(ع) در حرم مطهر برگزار می‌شود.
معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) افزود: آیین عزاداری مسلمیه پس از نماز مغرب و عشا شروع می‌شود و تا اذان صبح ادامه خواهد داشت که هیأت‌های مذهبی و دسته‌جات از میدان شهرری به سمت حرم مطهر حرکت کرده و به عزاداری می‌پردازند.
حجت‌الاسلام عرفاتی با اشاره به برگزاری آیین معنوی دعای عرفه در حرم مطهر تصریح کرد: مراسم دعای روح‌بخش عرفه روز چهارشنبه هفتم تیرماه از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۹:۱۵ با حضور مردم مومن و ولایتمدار پایتخت، با سخنرانی حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر و مرثیه‌سرایی مرتضی طاهری در آستان مقدس برگزار و از شبکه ۵ و رادیو تهران به صورت زنده پخش خواهد شد. معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) افزود: اقامه نماز جمعه، جلسه سبک زندگی، مهارت‌های زندگی، آموزش تربیت فرزندان، دعای توسل، آموزش نهج‌البلاغه، کلاس‌های آموزشی طرح تابستانی برای کودکان ۸ تا ۱۱ سال و نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ سال، برنامه‌های مختلف در حوزه قرآنی، کتابخوانی، آسمان‌نما، نجوم و... از جمله برنامه‌هایی است که در طول هفته در حرم مطهر برگزار می‌شود.

Page Generated in 0/0064 sec