printlogo


کد خبر: 264002تاریخ: 1402/3/31 00:00
اخبار

تیم ملی فوتبال ایران با شکست ازبکستان قهرمان مسابقات کافا شد
جام امیر
تیم ملی فوتبال ایران با برتری یک بر صفر برابر ازبکستان قهرمان تورنمنت کافا شد. تیم ملی فوتبال ایران در جریان فینال تورنمنت کافا  در تاشکند به مصاف ازبکستان رفت که این دیدار در نهایت با برتری یک بر صفر ایران همراه بود تا ایران قهرمان این رقابت‌ها شود. تک‌گل ایران را در این دیدار سردار آزمون در دقیقه ۴۹ به ثمر رساند. ترکیب ایران در این بازی شامل علیرضا بیرانوند (۵- پیام نیازمند)، احسان حاج صفی، سعید عزت‌اللهی، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، روزبه چشمی، رامین رضاییان، مهدی قائدی (۴۶- وحید امیری)، محمد محبی، سردار آزمون (۷۶- محمد کریمی/ 90- مجید حسینی) و مهدی طارمی بود.
* تکرار اتفاق تلخ جام‌جهانی برای بیرانوند 
دروازه‌بان شماره یک تیم‌ ملی فوتبال ایران که در دیدار با انگلیس در جام‌جهانی به دلیل مصدومیت شدید تعویض شده بود، این بار برابر ازبکستان هم به دلیل مصدومیت شدید تعویض شد. ۲ تیم در حالی بازی را آغاز کردند که در دقیقه 4 در پی ارسال جلال الدین ماشاریپوف، بازیکن تیم‌ ملی ازبکستان، علیرضا بیرانوند و سعید عزت‌اللهی ۲ بازیکن تیم‌ ملی ایران در تلاش برای دفع توپ با یکدیگر برخورد کردند که منجر به مصدومیت جدی این دو شد. خونریزی بیرانوند از ناحیه چانه باعث تعویض اجباری درون دروازه تیم‌ ملی ایران شد تا پیام نیازمند جانشین او شود. همچنین عزت‌اللهی پس از مداوای پزشکان با سر بانداژ شده بازی را ادامه داد. همچنین بیرانوند با تشخیص پزشکان برای مداوا و رسیدگی بیشتر به بیمارستان منتقل شد. علیرضا بیرانوند در نخستین دیدار تیم‌ ملی ایران در جام‌جهانی قطر هم با مصدومیت از ناحیه سر مواجه شد و در همان دقایق ابتدایی جای خود را به سیدحسین حسینی داد.
***
هشدار کارشناس پرتغالی به پورتو: طارمی را نفروشید
کارشناس فوتبال پرتغال به مدیران باشگاه پورتو هشدار داد از فروش مهدی طارمی مهاجم ایرانی این تیم خودداری کنند. مهدی طارمی، مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو هنوز یکی از سوژه‌های نقل و انتقالات فوتبال پرتغال است. در هفته‌های گذشته علاوه بر تیم‌های اروپایی مثل میلان ایتالیا، بحث پیشنهاد تیم‌های عربستانی از جمله الهلال، النصر و الاهلی هم به طارمی بالا گرفته است. در شرایطی که کارشناسان نقل و انتقالات معتقدند فروش طارمی با ۲۰ میلیون یورو می‌تواند از نظر مالی کمک قابل توجهی به پورتو کند اما یکی از مفسران تلویزیونی به باشگاه پرتغالی برای فروش طارمی هشدار داد.
«لوئیز ویلار» در برنامه تلویزیونی cnnportugal تاکید کرد جدایی طارمی می‌تواند لطمه بزرگی به پورتو بزند. این کارشناس گفت: پورتو در صورت فروش طارمی باید ۲ یا ۳ بازیکن به خدمت بگیرد تا جای او را پر کند. ویلار ادامه داد: این طارمی ۲۰ میلیونی نیست که مشکلات مالی پورتو را حل می‌کند بلکه باشگاه در صورت فروش او دیگر نمی‌تواند بازیکنی مثل مهاجم ایران را در بازار پیدا کند. طارمی که به زودی ۳۱ ساله می‌شود، آرزویش برای انتقال به لیگ برتر انگلیس را پنهان نکرده است؛ اگرچه هنوز پیشنهاد رسمی و تاییدشده‌ای از سوی باشگاه‌های لیگ برتر برای او وجود ندارد اما هنوز امیدوار است یکی از تیم‌های انگلیس برای خریدش پیش‌قدم شود. اگرچه این مهاجم در صورت اتمام قراردادش با پورتو در تابستان ۲۰۲۴ بدون مشکل و پرداخت رضایتنامه می‌تواند «دراگائو» را ترک کند و بدون دغدغه به هر تیمی که می‌خواهد برود.
***
بوی اختلاس از المپیک پاریس بلند شد
کمیته سازماندهی بازی‌های المپیک پاریس از حضور پلیس در مقر این کمیته خبر داد. به گزارش رویترز،‌ دادستان‌های فرانسوی اعلام کردند مقر کمیته سازماندهی المپیک ۲۰۲۴ پاریس روز سه‌شنبه به خاطر اتهامات مربوط به اختلاس مورد بررسی قرار گرفت، همچنین بخش مسؤول ارائه زیرساخت‌های المپیک و پاراالمپیک نیز بعد از اتهامات مربوط به اختلاس از سوی آژانس مبارزه با فساد فرانسه، مورد جست‌وجو قرار گرفت. کمیته برگزاری المپیک پاریس ۲۰۲۴ در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حال حاضر جست‌وجو در مقر کمیته سازماندهی در حال انجام است و مسؤولان کمیته برگزاری پاریس ۲۰۲۴ به طور کامل با بازرسان برای تسهیل تحقیقات آنها همکاری می‌کنند. در همین راستا کمیته برگزاری بازی‌ها هیچ جزئیاتی ارائه نکرد. نماینده کمیته برگزاری المپیک ۲۰۲۴ پاریس نیز گفت: در حال حاضر ما چیزی برای اعلام کردن نداریم و در آینده درباره این موضوع اطلاع‌رسانی خواهد شد. به گزارش اکیپ، دلیل جست‌وجوها تحقیق درباره دریافت غیرقانونی سود درباره انعقاد قراردادهای المپیک بوده است. بازی‌های المپیک از ۲۶ جولای تا ۱۱ اوت ۲۰۲۴ (مرداد تا شهریور ۱۴۰۳) در پاریس برگزار می‌شود.
***
بیرانوند فسخ می‌کند
دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس قصد دارد قرارداد خود را با این باشگاه فسخ کند. به گزارش ایسنا، علیرضا بیرانوند که ۱۰ روز قبل نامه اخطاری برای دریافت مطالبات خود به باشگاه پرسپولیس ارسال کرده بود، حالا با پایان مهلت این نامه در آستانه فسخ قرارداد قرار دارد. بیرانوند مدعی است در پایان فصل، باشگاه پرسپولیس باید تمام مطالبات او مربوط به قراردادش در فصل ۱۴۰۲ - ۱۴۰۱ را پرداخت می‌کرد که این کار انجام نشده و حالا بر همین اساس می‌تواند قرارداد خود را فسخ کند. از طرف دیگر باشگاه پرسپولیس بر این باور است که با توجه به پرداخت ۸۴ درصد پایه قرارداد بیرانوند، او طبق قوانین نمی‌تواند قراردادش را فسخ کند. در روزهای اخیر وکیل علیرضا بیرانوند جلسه‌ای با رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس برگزار کرد تا مشکلات طرفین با گفت‌وگو حل شود اما مذاکرات طرفین باعث حل موضوع نشد. درباره این موضوع یک کارشناس حقوقی به ایسنا گفت هر بازیکنی می‌تواند قراردادش را یک‌طرفه فسخ کند اما اینکه آیا این فسخ موجه است یا غیرموجه، موضوعی است که با توجه به مفاد قرارداد و قوانین باید از سوی کمیته وضعیت بررسی شود، البته رسیدگی کمیته وضعیت به این موضوع هم منوط به این است که یکی از طرفین (باشگاه یا بازیکن) طرح شکایت کند.

Page Generated in 0/0069 sec