printlogo


کد خبر: 264031تاریخ: 1402/4/1 00:00
اخبار

جشنواره گوهرشاد تمدید شد
جشنواره پوشش اصیل ایرانی - اسلامی گوهرشاد تا ۱۵ تیرماه تمدید شد.
دومین جشنواره پوشش اصیل ایرانی - اسلامی «گوهرشاد» به همت و پیشرانی مجموعه‌های مردمی عرصه عفاف و حجاب و تسهیل‌گری و تنظیم‌گری دستگاه‌ها و نهادها در حال برگزاری است.
این جشنواره در سطح استانی با همکاری ستاد نهضت پیشرفت بانوان در سراسر کشور اجرا می‌شود. این ستاد در قالب حرف‌آورد با محوریت تجربه موفق نهی از منکر لسانی در زمینه حجاب، محدودیت‌های قوانین پوشش در غرب، حجاب از دیدگاه زن تازه مسلمان، روایت فرهنگ پوشش اقوام ایرانی، چالش‌های زن محجبه در غرب و ابعاد انحطاط فرهنگی زن غربی و... پای کار این جشنواره آمده است و در این حوزه تاکنون موفق به دریافت ۳ هزار و ۱۲۵ اثر شده است که از بین استان‌ها، حرف‌آوردی‌ها در استان‌های کرمان با ۶۳۷ اثر، گلستان با ۴۵۱ اثر، مازندران با ۲۴۰ اثر و خراسان جنوبی با ۲۲۰ اثر، بیشترین آثار را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده‌اند.
دومین جشنواره ملی گوهرشاد در ۲ بخش «دانش‌آموزی و دانشجویی» شامل مسابقه هنری و «انفرادی و موسسات و مجموعه‌ها» شامل ارائه و داوری ایده‌های خلاقانه برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۱۵ تیرماه در تمام قالب‌های هنری و محورهای محتوایی همچون مقاله و یاداشت، فیلم کوتاه، طرح گرافیکی، وبلاگ‌نویسی، شعر و شعار، موشن‌گرافیک، نماهنگ و کلیپ، انیمیشن و نقاشی به دبیرخانه ارسال کنند.
***
وزیر ارشاد: 
ممنوع‌الورودی بازیگر خانم به مشهد صحت ندارد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به برخی اخبار درباره ممنوع‌الورودی یک بازیگر خانم به مشهد گفت: خیلی بعید است این موضوع صحت داشته باشد ولی آن را بررسی می‌کنم.
به گزارش ایسنا، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره تامین امنیت برنامه‌های فرهنگی و هنری اظهار کرد: در جلسه دولت، مخبر دستور داد همه دستگاه‌ها از مجوزهایی که وزارت فرهنگ صادر می‌کند تبعیت کنند. اگر اشکالی باشد به همکاران ما منتقل و از طریق آنها اقدام می‌شود. هیچ مشکلی در زمینه برپایی برنامه‌های فرهنگی و هنری نیست. بهاری که به پایان رسید، پررونق‌ترین بهاری بود که در سال‌های اخیر داشته‌ایم.
وی درباره برگزاری کنسرت‌ها در سالن وزارت کشور گفت: سالن وزارت کشور مشکلاتی داشت که برطرف شده و به محض اینکه مشکلات کامل حل شد، برنامه جبرانی گذشته را هم اعلام می‌کند. وی درباره ادعای ممنوع‌الورودی یک بازیگر خانم به مشهد نیز بیان کرد: چنین چیزی نشنیدم، چنین چیزی را نداریم ولی بررسی می‌کنم. خیلی بعید است صحت داشته باشد.
***
آغاز پیش‌تولید سومین اثر اقتباسی مرکز سریال سوره
مهدی جعفری، کارگردانی سریالی با محوریت شهید علی هاشمی را بر عهده گرفت و به این ترتیب پیش‌تولید سومین محصول اقتباسی مرکز سریال سوره آغاز شد. 
 در آستانه سالروز شهادت علی هاشمی در ۴ تیرماه 67 و همزمان با پخش سریال «سوران» به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده، سومین محصول اقتباسی مرکز سریال سوره با محوریت «قرارگاه فوق‌سری نصرت» در دفاع‌مقدس وارد مرحله پیش‌تولید شد. 
این سریال با اقتباس از چند کتاب، نگاهی به زندگی و فعالیت‌های شهید علی هاشمی به عنوان فرمانده قرارگاه فوق سری نصرت دارد و به اتفاقات این قرارگاه می‌پردازد.
مهدی جعفری، کارگردانی این سریال را بر عهده خواهد داشت و سایر عوامل پروژه به‌ زودی اعلام خواهند شد. جعفری پیش از این کارگردانی فیلم‌های سینمایی «یدو»، «٢٣ نفر» و... را بر عهده داشته است.
«قرارگاه سری نصرت» پس از ٣ سال طراحی، تحقیق و پژوهش به عنوان دومین اثر از سه‌گانه جغرافیای مظلوم، با محوریت رشادت‌های مرزنشینان ایران در طول تاریخ به تألیف مرکز سریال سوره و نویسندگی مهدی سجاده‌چی، برای پخش از رسانه ملی تهیه و آماده می‌شود.
مرکز سریال سوره وابسته به سازمان سینمایی سوره حوزه هنری پیش از این ۲ اثر «سوران» و «کاتب اعظم» را به ترتیب با اقتباس از کتاب‌های «عصرهای کریسکان» و «اعترافات کاتب کشته شده» تولید کرده است.

Page Generated in 0/0080 sec