printlogo


کد خبر: 264033تاریخ: 1402/4/1 00:00
برنامه سازمان سینمایی برای افزایش و بازسازی سالن‌های سینما
50 سالن سینما در آستانه نوسازی

«افزایش کیفی و کمی سالن‌های سینما»؛ این مهم‌ترین کلیدواژه و یکی از چالش‌های مهم مدیریت جدید سینما در دولت سیزدهم به شمار می‌رود. مدیریت سینمایی جدید با اشراف روی این مقوله که سالن‌های سینما از شاخص‌های اصلی فرآیند صنعتی‌ شدن و تقسیم عادلانه مردمی ‌شدن آن در سراسر کشور است، توجه ویژه‌ای به آن داشته و می‌توان گفت تاکنون طبق آمار، نتایج خوبی هم در این زمینه به دست آمده است.
طبق گزارش ایرنا، در تازه‌ترین آمار سینماهای کشور متوجه می‌شویم که تیم سینمایی جدید، موفق شده در این مدت ۱۸ سینما را به بهره‌برداری برساند که تعداد سالن‌های این تعداد سینما، ۱۲۹ سالن بوده است. به این ترتیب با حذف برخی سینماها از گردونه نمایش که به دلیل فرسودگی بالای این سینماها بوده، با این آمار، تعداد سالن‌های سینمایی تا امروز به حدود ۶۴۰ سالن رسیده است که این تعداد سالن سینمایی برای نخستین‌بار در طول ۴۴ سال پس از پیروزی انقلاب، برابری آماری با ناوگان سالن تا پیش از سال ۵۷ را نشان می‌دهد.
همچنین محمد خزاعی چهارشنبه ۲۴ خرداد طی سفر به استان هرمزگان، با اشاره به اهداف برنامه سفرهای استانی سازمان سینمایی گفت: ۱۹ سفر استانی از سال گذشته با حضور مدیران سینمایی برای پیگیری مشکلات سینماگران و حوزه زیرساخت‌های سینمایی استان‌ها انجام شده است.
وی ادامه ‌داد: یکی از مهم‌ترین راهبردهای دولت سیزدهم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهتمام به رویکرد عدالت‌محوری، سفر به استان‌ها و توجه به مشکلات فرهنگی استان‌هاست. خزاعی افزود: اختصاص و افزایش بودجه‌های استانی، راه‌اندازی و توسعه سالن‌های سینما، حضور سینماگران استانی در جشنواره‌های بین‌المللی کشور، حضور آنها در گروه‌های داوری، توجه به سرگروهی سینماهای استانی در حوزه پخش، برگزاری مهر سینمای ایران به عنوان یک رویداد جدید توسط استان‌ها، رونق جشنواره‌های منطقه‌ای، رشد تولیدات استانی، همچنین ‌تجهیز و به‌روز شدن بیش از ۵۰ سالن سینما و بهره‌برداری از آنها تا شهریور سال‌ جاری و... بخشی از اقدامات و ره‌آوردهای این سفرها بوده است.
به گفته رئیس سازمان سینمایی، بهره‌برداری، تجهیز و راه‌اندازی بیش از ۵۰ سالن سینما در یک‌سال اخیر از دستاوردهای سفرهای استانی مدیریت جدید سینما است اما در عین حال، ۲۲۲ شهر با بیش از ۵۰ هزار جمعیت، همچنان فاقد سینما هستند.
محمد خزاعی روز گذشته  در نشست با هنرمندان سینمایی استان سمنان در سالن همایش فرهنگسرای کومش افزود: توجه به زیرساخت‌های سینمایی در استان‌ها یک شعار نیست و تلاش می‌شود تقویت شود.
وی اضافه کرد: افزون بر ۲۰۰ شهر بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت در کشور فاقد سینما هستند و توسعه سالن‌های سینمایی با اهتمام ویژه دنبال می‌شود. وی تصریح کرد: سینما مصداق توسعه‌یافتگی فرهنگی است و اکنون مردم و مجلس برای ساخت سینما مطالبه‌گری می‌کنند که این مطالبه‌گری ارزشمند است.
وی یادآور شد: در زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم ۵۰۰ سینمای فعال و غیرفعال در کشور وجود داشت اما اکنون برای ایجاد حداقل ۴۰۰ سالن سینما تا پایان ۱۴۰۴ برنامه‌ریزی شده است. وی افزود: سال گذشته ۲۰۰ سالن سینمایی ایجاد شد و ۵۰ سالن سینمایی دیگر طی چند ماه آینده افتتاح می‌شود و تا پایان ۱۴۰۴ افزایش شمار سالن‌های سینمایی به یکهزار سالن در دستور کار است.

Page Generated in 0/0062 sec