printlogo


کد خبر: 264042تاریخ: 1402/4/1 00:00
اخبار

تیم دراگون‌بوت بانوان ایران صاحب مدال نقره شد
تیم قایقرانی دراگون‌بوت بانوان آوش خلیج‌فارس در نخستین حضور خود در کاپ جهانی چین مدال نقره مسافت ۲۰۰۰ متر را کسب کرد. به گزارش مهر، تیم دراگون‌بوت بانوان آوش خلیج‌فارس قهرمان لیگ برتر دراگون‌بوت، به عنوان نماینده ایران در کاپ جهانی چین شرکت کرده است. این مسابقات از صبح دیروز در یی‌چانگ چین آغاز شد و ورزشکاران در مسافت ۲۰۰۰ متر بانوان رقابت کردند. تیم آوش با ترکیب مهسا کهنسال، صدف زندآستا، نرجس سالاری‌پور، سمیرا همتی، آی‌سانا ایلان‌داغی، مینا آفرنچه، زهرا مطهر، ارشین رضانژاد، پریسا محمدزاده، زیبا سماک‌حرفه، نادیا تالانک و سما یاسمی با هدایت آرزو پاسلار سرمربی، سمیرا همتی مربی و فاطمه فتاحی مربی بدنساز و آرش دوستی به عنوان سرپرست در این رقابت حضور دارد. در رقابت دراگون‌بوت ۸ ‌نفره ۲۰۰۰ متر بانوان که ۱۰ تیم حضور داشتند، تیم ایران پس از تیم چین A در جایگاه دوم قرار گرفت و صاحب مدال نقره شد. تیم چین B نیز در رده سوم ایستاد. این رقابت‌ها با برگزاری مسابقات ۵۰۰ و ۲۰۰ متر در یی‌چانگ چین ادامه می‌یابد.
***
طارمی: مهم‌ترین دستاورد کافا پروراندن ذهنیت قهرمانی در بازیکنان بود
مهاجم تیم‌ ملی فوتبال گفت: مهم‌ترین دستاورد مسابقات کافا این بود که ذهنیت قهرمانی در ذهن بچه‌ها پرورانده شد. به گزارش فارس، مهدی طارمی درباره عملکرد تیم‌ ملی فوتبال در تورنمنت کافا اظهار داشت: قبلا درباره این تورنمنت صحبت کردم و باید شرکت می‌کردیم. مهم‌ترین دستاورد این مسابقات این بود که ذهنیت قهرمانی در ذهن بچه‌ها پرورانده شد و به نظرم خیلی مهم بود که جام بگیریم و این جام گرفتن انگیزه‌ای می‌شود که در جام ملت‌ها با قدرت بیشتری شرکت کنیم. وی درباره اینکه به عنوان بهترین بازیکن و گلزن انتخاب شد، گفت: وقتی در یک رشته گروهی هستید نمی‌توانید به موفقیت فردی دست یابید و طبیعتا تلاش همه بچه‌ها بود و از همه تشکر می‌کنم که به من کمک کردند که گل‌های بیشتری بزنم. مهاجم تیم‌ ملی فوتبال درباره اینکه برخی می‌گفتند خوب نیست با تیم‌های سطح پایین بازی کنید و برخی هم نظر عکس داشتند، گفت: ببینید! وقتی با تیم‌های بزرگ بازی می‌کنید کیفیت و سطح تیم‌تان بالا می‌رود و این چیز واضحی است اما ما در این تورنمنت به اهداف و برنامه‌هایی که داشتیم رسیدیم. همان‌طور که اول گفتم مهم‌ترین دستاورد همان ذهنیت قهرمانی بود. در آینده باید بازی‌های بزرگ‌تری برگزار و نقاط ضعف خودمان را پیدا کنیم اما اگر به همین روال باشد، قطعا در جام ملت‌ها به مشکل می‌خوریم.
***
فک بیرانوند شکست
دروازه‌بان تیم‌ ملی فوتبال کشورمان اعلام کرد از ناحیه فک دچار شکستگی شده است. در جریان دیدار ایران و ازبکستان در فینال مسابقات کافا، علیرضا بیرانوند پس از برخورد با سعید عزت‌اللهی مصدوم و تعویض شد. بیرانوند بلافاصله به بیمارستان انتقال یافت و تحت درمان قرار گرفت و پس از ساعتی مرخص شد. وی پس از ترخیص از بیمارستان اعلام کرد از ناحیه فک دچار شکستگی شده و پس از بازگشت به تهران باید تحت عمل جراحی قرار گیرد. این در حالی است که بیرانوند قصد داشت پس از بازگشت به ایران قرارداد خود را با پرسپولیس فسخ کند. وی مدتی پیش بابت عدم دریافت مطالباتش به باشگاه اخطار داده بود و پس از پایان مهلت 10 روزه هشدارش، قصد فسخ قراردادش را دارد.
***
دیدار رئیس فدراسیون جهانی بیلیارد و اسنوکر با خسروی‌وفا
رئیس فدراسیون جهانی بیلیارد و اسنوکر با حضور در کمیته ملی المپیک با رئیس و دبیرکل این کمیته دیدار و گفت‌وگو کرد. همزمان با میزبانی فدراسیون بولینگ و بیلیارد ایران از مسابقات قهرمانی آسیا «مبارک الخیارین» رئیس فدراسیون بین‌المللی بیلیارد و اسنوکر به ایران سفر کرده است. به همین بهانه وی دیروز همراه با هاشم اسکندری، سرپرست فدراسیون با حضور در کمیته ملی المپیک با محمود خسروی‌وفا، رئیس و سیدمناف هاشمی، دبیر کل کمیته دیدار و گفت‌وگو کرد.
***
بازگشت اعضای تیم‌های ملی فوتبال و امید به کشور
اعضای تیم‌های‌ ملی و امید فوتبال پس از حضور در تورنمنت کافا و غرب آسیا به کشور بازگشتند. به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، کاروان تیم‌ ملی فوتبال ایران که ظهر چهارشنبه تاشکند را به مقصد تهران ترک کرده بود، با پرواز اختصاصی از طریق فرودگاه مهرآباد و با استقبال برخی اعضای هیات‌رئیسه و دبیرکل فدراسیون وارد تهران شد. احمدرضا براتی، منصور قنبرزاده، ۲ عضو هیات‌رئیسه و هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون از اعضای تیم‌ ملی فوتبال استقبال کردند. تیم کشورمان در تورنمنت کافا با هدایت امیر قلعه‌نویی به ترتیب از سد افغانستان، قرقیزستان و ازبکستان گذشت. همچنین تیم‌ ملی امید فوتبال ایران پس از کسب عنوان نایب‌قهرمانی در رقابت‌های غرب آسیا به کشور بازگشت. شاگردان عنایتی در فینال رقابت‌های غرب آسیا برابر عراق به میدان رفتند که پس از تساوی در وقت قانونی، در ضربات پنالتی با نتیجه ۵ بر ۴ شکست خوردند.

Page Generated in 0/0067 sec