printlogo


کد خبر: 264054تاریخ: 1402/4/1 00:00
اخبار

اختصاص۱۵۰۰میلیارد تومان برای خرید ون در بودجه ۱۴۰۲
اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در بازدید از سازمان تاکسیرانی تاکید کردند باید بر اساس برنامه ۴ ساله پیشرفت و تحول شهر تهران و بودجه ۱۴۰۲، اولویت اصلی سازمان تاکسیرانی نوسازی ناوگان فرسوده تاکسی شهر تهران باشد. روز گذشته رئیس و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از سازمان تاکسیرانی شهر تهران بازدید کردند. در این بازدید محمد آخوندی، میثم مظفر و احمد صادقی اعضای کمیسیون برنامه و بودجه، جلال بهرامی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، مهدی وحدت‌کار مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت تاکسیرانی شهر تهران و معاونان سازمان حضور داشتند. محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در این جلسه گفت: بر اساس شأن نظارتی شورای شهر، کمیسیون برنامه و بودجه بازدید از سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری را در دستور کار خود قرار داده و ضمن بررسی دقیق عملکردها و برنامه‌های آینده، به طور مستمر تحقق برنامه‌ها و بودجه را پیگیری و گزارش‌های نظارتی را به شورا ارائه خواهد کرد. وی افزود: این نظارت به عنوان نماینده مردم وظیفه ما است و هدف از آن کمک به تحقق صحیح و به‌موقع برنامه‌هاست. آخوندی نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی را مهم‌ترین اولویت سازمان تاکسیرانی دانست و تاکید کرد: با توجه به اقدام شورا در اختصاص اعتبار ویژه به حوزه حمل‌و‌نقل در سال ۱۴۰۲ و نیز فرسوده بودن نیمی از ناوگان تاکسی شهر تهران، مدیران سازمان باید با کمک معاونت حمل‌ونقل، نوسازی ناوگان را با جدیت دنبال کنند تا در پایان سال ۱۴۰۲ شاهد اتفاقات خوبی در این بخش باشیم. وی به اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید ون در بودجه سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: باید برای صاحبان تاکسی‌های فرسوده که تمایل به نوسازی دارند هم برنامه‌ریزی شود تا این عزیزان نیز اقدام به نوسازی تاکسی‌های خود کنند.
***
بهره‌مندی بیش از ۲۸ هزار نفر از مشوق‌های بیمه‌ای اشتغال
سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی از پرداخت ۲۹۳ میلیارد تومان مشوق‌ بیمه‌ای برای ۲۸ هزار و ۵۰۶ مددجوی سازمان بهزیستی در سال ۱۴۰۱ خبر داد. محسن ایروانی با بیان اینکه به منظور فراهم آوردن انگیزه ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر برای جامعه هدف و ترغیب کارفرمایان برای جذب آنان، مشوق حمایتی به عنوان بیمه سهم کارفرما پرداخت می‌شود، افزود: سال گذشته ۲۷ هزار و ۲۴۶ فرد دارای معلولیت با پرداخت اعتباری معادل ۱۹۶ میلیارد تومان از خدمات بیمه سهم کارآفرینی و خویش‌فرمایی بهره‌مند شده‌اند. وی گفت: کارفرمایانی که نسبت به اشتغال جامعه هدف اقدام و حق بیمه آنان (سهم کارفرما) را به سازمان تأمین اجتماعی واریز و بر اساس قانون کار حقوق و دستمزد پرداخت کنند، بر اساس نتایج حاصل از جدول تعیین امتیازات کارفرمایان متقاضی و پس از تأیید کمیته اشتغال، مشمول دریافت بیمه سهم کارفرما می‌شوند. وی درباره افرادی که می‌توانند از این طرح استفاده کنند، گفت: افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی اعم از گروه‌های افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار و فرزندان آنها، زنان خودسرپرست و بد سرپرست، فرزندان بی‌سرپرست ترخیص شده از مراکز شبانه‌روزی، معتادان بهبود یافته در مراکز تحت نظارت سازمان بهزیستی، آسیب‌دیدگان اجتماعی و افراد در معرض آسیب که توسط حوزه اشتغال به کارفرما معرفی و به کار گمارده شده‌اند شامل این طرح می‌شوند.
***
همراه بانک جعلی همچنان قربانی می‌گیرد
رئیس پلیس فتای پایتخت از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار اینترنتی خبر داد و گفت: متهم با استفاده از یک همراه بانک جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد. سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز 400 میلیون ریال از حسابش، پرونده‌ای در این زمینه تشکیل و موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت. این مقام انتظامی ادامه داد: شاکی در اظهاراتش عنوان کرد قصد خرید یک موتوسیکلت داشته و تنها راه برای انتقال وجه نصب همراه بانک بود، برای نصب نرم‌افزار در موتور جست‌وجوگر گوگل اقدام به جست‌وجو کرده و پس از مشاهده و دانلود نخستین لینک نرم‌افزار که مشابه نرم‌افزار اصلی بانک بوده، به صورت ناآگاه نرم‌افزار مخرب را روی تلفن همراه خود نصب‌ کرده و در دام سارقان اینترنتی گرفتار شده است. وی افزود: متخصصان پلیس فتا با بهره‌گیری از روش‌های علمی و به کارگیری اقدامات تخصصی مجرم را شناسایی کردند و متوجه شدند افراد زیادی توسط این شیاد سایبری مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند. این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: پس از به دست آمدن اطلاعات هویتی مجرم برای پلیس و پس از تشریفات قضایی، متهم در یکی از مناطق حاشیه تهران بزرگ دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا منتقل شد.
***
مجروح‌شدن یک استاد دانشگاه توسط مزاحمان بانوان
یک استاد دانشگاه در جریان تذکر لسانی به 2 جوان مزاحم نوامیس مورد حمله با چاقو قرار گرفت و مجروح شد. محسن سلگی، استاد دانشگاه و از عناصر فعال و جهادگر عرصه تبیین چند شب پیش در درگیری با مزاحمان نوامیس در اندیشه کرج، از ناحیه بازو و سر دچار جراحاتی شد. سلگی با مشاهده مزاحمت 2 پسر جوان -که حالت عادی نداشتند-  برای 2 خانم جوان و میانسال، اقدام به تذکر محترمانه و امر به معروف می‌کند اما با برخورد سخت آن 2 جوان که حامل سلاح سرد  (چاقو) بودند، مواجه می‌شود. وی در این درگیری از ناحیه بازو و پیشانی مورد اصابت ضربات چاقو قرار می‌گیرد. حال عمومی این استاد دانشگاه خوب است. شکواییه وی ثبت و به دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان شهریار ارسال شد و در انتظار دستور مقام قضایی است.

Page Generated in 0/0060 sec