printlogo


کد خبر: 264067تاریخ: 1402/4/1 00:00
حمایت وزارت خارجه آمریکا از حمله پلیس آلبانی به مقر منافقین
بی‌پدری منافقین

گروه سیاسی: ممنوعیت برگزاری نشست سالانه ضدایرانی منافقین در پاریس و همزمان حمله پلیس آلبانی به مقر این سازمان تروریستی در تیرانا که منجر به هلاکت یک منافق و بازداشت ۷۰ نفر از تروریست‌ها شد، اتفاقاتی بود که روز سه‌شنبه هفته جاری رخ داد. روز گذشته نیز یک رسانه آلبانیایی خبر از بازجویی احتمالی برخی اعضای منافقین توسط پلیس این کشور داد.
در پی عملیات اخیر پلیس آلبانی برای «بازرسی» قرارگاه سازمان منافقین در شهرک مانزا در بندر دورس  این کشور که گفته شد دستور آن توسط دادگاه ویژه علیه فساد و جرائم سازمان‌یافته تیرانا صادر شده، روزنامه آلبانی دیلی‌نیوز گزارش داد پلیس دورس ۶ نفر را تحت پیگرد قانونی قرار داده است.
آلبانی دیلی نیوز در ادامه گزارش داد: طبق اعلام رسانه‌های محلی، اعضای سازمان منافقین به دلیل ارتکاب ۴ تخلف که شامل تخریب اموال ضمن سرپیچی از مقررات خودروهای پلیس، سرپیچی از دستور پلیس، سرپیچی از تصمیم دادگاه و حمله به پلیس  می‌شود، تحت تعقیب کیفری قرار گرفته‌اند. این روزنامه همچنین نوشت: با توجه به تنش‌های ایجادشده در قرارگاه مجاهدین خلق، انتظار می‌رود برخی اعضای این قرارگاه نیز مورد بازجویی قرار گیرند. 
پیش از این وزارت کشور آلبانی نیز اعلام کرده بود: عملیات پلیس این کشور علیه منافقین به این دلیل انجام شده که آنها برخلاف توافق و تعهدهای داده‌شده سال ۲۰۱۴ عمل کرده‌اند. سازمان نفاق سال ۲۰۱۴ پذیرفته بود تنها برای اهداف بشردوستانه در این کشور مستقر شود و به هیچ فعالیت دیگری نپردازد اما متاسفانه این گروه به تعهدهای خود عمل نکرد و توافق را زیرپا گذاشت. مداخله پلیس آلبانی نیز مطابق با قانون بوده است.
در جریان بازرسی پلیس آلبانی از کمپ اشرف 3 تعدادی تجهیزات الکترونیکی و وسایل غیرمتعارف از جمله پهپاد و دستگاه‌هایی که برای هک به کار می‌رود، از منافقین کشف و ضبط شده است. همچنین تصاویری هم که توسط پهپادهای تصویربرداری پلیس آلبانی ضبط و منتشر شده، حاکی از آن است که اعضای سازمان منافقین دقایقی پیش از ورود پلیس آلبانی به مقر این گروهک تروریستی، در حال سوزاندن اسناد و مدارک حساس هستند.
کوچی، وزیر کشور آلبانی نیز در یک کنفرانس خبری در ارتباط با اتفاقات روز سه‌شنبه با بیان اینکه افسران پلیس فقط برای اجرای دستور دادگاه برای توقیف برخی وسایل الکترونیکی غیرمتعارف به این کمپ مراجعه کرده بودند، گفت: در جریان این حادثه تعدادی از افسران پلیس در اردوگاه اشرف۳ در نزدیکی شهر مانزه (شهری کوچک واقع در ۳۰ کیلومتری غرب تیرانا، پایتخت آلبانی) مجروح شدند. وزیر کشور آلبانی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره ماهیت تخلفات گروهک منافقین، پاسخ این پرسش را در حوزه اختیارات «دفتر ویژه مبارزه با فساد و جرائم سازمان‌یافته» آلبانی و دادستانی این کشور دانست و گفت: این سازمان تحقیقاتی را درباره فعالیت‌های مشکوک سیاسی توسط اعضای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) آغاز کرده است.
* دست رد آمریکا به سینه منافقین
پس از فرانسه که در سال‌های قبل ارتباط خوبی با سازمان تروریستی منافقین داشت و اکنون تصمیم به لغو مجوز نشست سالانه این گروهک تروریست ضدایرانی در پاریس گرفته، آمریکا نیز که از حامیان اصلی تروریست‌های مزدور به شمار می‌رود، تصمیم به عدم حمایت از سازمان نفاق گرفته است.
در ساعات ابتدایی حمله پلیس آلبانی به مقر منافقین بود که این سازمان در بیانیه‌ای، ضمن ابراز عصبانیت نسبت به دولت آلبانی، از آمریکا و دیگر کشورهای غربی که بارها امنیت و سلامت منافقین آلبانی‌نشین را تضمین کرده‌اند، درخواست کرد اقدام اخیر پلیس آلبانی را محکوم کنند و تضمین‌های لازم را برای ممانعت از تکرار رفتار تیرانا به عمل آورند. تروریست‌های منافق در بخش پایانی بیانیه خود نیز خواستار برخورد اتحادیه اروپایی با آلبانی شدند اما واکنشی که آمریکا نسبت به اقدام آلبانی داشت، برخلاف انتظار منافقین بود.
بنا بر گزارش ایرنا، یک مقام دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از حمایت دولت این کشور از آلبانی برای تحقیق درباره اقدامات تروریستی و سایبری منافقین در تیرانا خبر داد.
در همین رابطه یک مقام دولت بایدن گفت پلیس آلبانی به ما اطمینان داده طبق قوانین عمل کرده است و ما نیز از حق قانونی دولت آلبانی برای تحقیق درباره فعالیت‌های غیرقانونی در خاک این کشور حمایت می‌کنیم. یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که به نام او اشاره‌ای نشده است، افزود: ورود پلیس آلبانی به اردوگاه اشرف برای اجرای یک دستور دادگاه بوده است.
همچنین وزارت خارجه آمریکا نیز درباره درگیری روز سه‌شنبه صدها مامور پلیس در آلبانی با اعضای گروهک تروریستی منافقین در کمپ اشرف 3 بیانیه‌ای صادر کرد و گفت: آمریکا آگاه است که پلیس آلبانی روز سه‌شنبه با حکم دادگاه وارد مجتمع مجاهدین خلق (منافقین) در شهر ساحلی دورس شد. پلیس آلبانی به آمریکا اطمینان داده است تمامی اقدامات انجام شده براساس قوانین از جمله حفاظت از حقوق و آزادی‌های تمامی افراد در آلبانی بوده است. ما از حق دولت آلبانی برای تحقیق درباره هرگونه فعالیت بالقوه غیرقانونی در داخل مرزهای خود حمایت می‌کنیم. ایالات‌متحده از این گروهک حمایت نمی‌کند.
* دستمالی که دست به دست می‌شود
فسیل‌های سازمان منافقین که روزی علیه جمهوری اسلامی و مردم ایران دست به اسلحه بردند و رویای سرنگونی نظام اسلامی آن هم در مدت 6 ماه را در سر داشتند، باید این واقعیت تلخ را بپذیرند که مدت‌هاست به آخر خط رسیده‌اند. حقیقت این است که نگاه آمریکا و غرب به منافقین نه به‌عنوان آلترناتیو جمهوری اسلامی که ابزاری برای فعالیت علیه ایران است؛ ابزاری که متناسب با شرایط، به‌کار گرفته می‌شود و در مواقعی نیز به حاشیه می‌رود. اکنون نیز با توجه به اقدامات اخیر فرانسه و آلبانی در مواجهه با منافقین و عدم حمایت آمریکا از این سازمان تروریستی، باید گفت گروهک تروریستی منافقین در حال حاضر استفاده‌ و کاربردی برای غربی‌ها ندارد. دیگر شخصیت‌ها و گروه‌های ضدایرانی نیز سرنوشتی مشابه منافقین دارند، بویژه پس از اغتشاشاتی که پاییز سال قبل با هدف براندازی جمهوری اسلامی کلید خورد اما با شکست همراه شد تا بی‌عیاری اپوزیسیون برای غربی‌ها بیش از پیش ثابت شود. 
***
کنعانی: آلبانی اشتباهش در میزبانی از فرقه تروریستی منافقین را جبران کند
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در یک رشته توئیت درباره ارتکاب اقدامات مجرمانه و تروریستی توسط گروهک تروریستی منافقین در آلبانی نوشت: براساس خبرهای منتشره، صبح روز ۳۰ خرداد، پلیس آلبانی براساس حکم دادگاه عالی مبارزه با تروریسم آن کشور، اقدام به ورود به پادگان اشرف جهت بازرسی کرد. دلیل این اقدام، ارتکاب اقدامات مجرمانه و تروریستی توسط منافقین در آلبانی اعلام شد. وی افزود: مقامات ذی‌ربط کشور آلبانی از کشف و ضبط شماری از سیستم‌های الکترونیکی و پهپادهایی که منافقین اقدامات تروریستی خود را به واسطه آنها پیگیری و هدایت می‌کردند، خبر داده و گفتند آنها (منافقین) با اقدامات تروریستی و سایبری، توافق سال ۲۰۱۴ با آلبانی را نقض کرده‌اند. کنعانی اضافه کرد: منافقین به دلیل ذات تروریستی خود، همواره خطری برای امنیت میزبان خود خواهند بود، به همین دلیل دولت عراق آنها را اخراج کرد و دولت‌های دیگر نیز از پذیرش آنها خودداری کردند. سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان افزود: امیدواریم دولت آلبانی اشتباه خود در میزبانی از این فرقه تروریستی را جبران کند.

 


Page Generated in 0/0063 sec