printlogo


کد خبر: 264100تاریخ: 1402/4/3 00:00
اخبار

مسابقات کشوری قرآن کریم جمعیت هلال‌احمر برگزار شد
رئیس موسسه آموزش عالی هلال‌احمر با بیان اینکه مسابقات قرآن جمعیت هلال‌احمر در ۱۲ رشته برگزار شده است گفت: پس از برگزاری مسابقات در سطح استانی نفرات اول هر یک از رشته‌ها به دوره کشوری راه یافتند که تعداد آنها ۵۵۰ نفر است. به گزارش دبیرخانه مسابقات کشوری قرآن و نهج‌البلاغه هلال احمر، زهرا مهریزی، رئیس رویداد و رئیس موسسه آموزش عالی هلال ایران در مراسم افتتاحیه کشوری مسابقات قرآن کریم جمعیت هلال‌احمر که در روزهای اول و دوم تیر در تالار شیخ صدوق حرم عبدالعظیم حسنی برگزار شد، اظهار داشت: مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و احکام با محوریت دفتر نمایندگی حوزه ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر ویژه کارکنان، امدادگران و داوطلبان انجام شد. 
مهریزی افزود: پس از برگزاری مسابقات در سطح استانی نفرات اول هر یک از رشته‌ها به دوره کشوری راه یافتند که تعداد آنها ۵۵۰ نفر است. وی افزود: مرحله استانی این دوره از مسابقات انجام شده است و ۲۸۶ نفر از متسابقان به صورت حضوری و ۲۶۶ نفر به صورت غیرحضوری در این 2 روز در مسابقات شرکت کرده و نفرات برتر اعلام می‌شود. 
در ادامه دبیر مسابقات قرآن کریم جمعیت هلال‌احمر از شرکت بیش از ۸ هزار شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات خبر داد که در ۱۲ رشته به رقابت با یکدیگر پرداختند. حجت‌الاسلام محمودرضا ذکاوت اظهار کرد: آیین‌نامه برگزاری این مسابقات اسفند سال گذشته تصویب و با هماهنگی معاونت آموزش و حوزه نمایندگی ولی فقیه به کل استان‌ها ابلاغ و در این راستا مسابقات به مدت 2 ماه و نیم برگزار شد. 
***
رفع مشکل ترخیص تجهیزات پزشکی از گمرک
رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به مصوبه سران قوا درباره کاهش تعرفه گمرکی تجهیزات و ملزومات پزشکی، در این باره توضیح داد. به گزارش مهر، در جلسه سران قوا مصوبه کاهش حقوق گمرکی تجهیزات و ملزومات پزشکی از ۴ به یک درصد از ابتدای سال ۱۴۰۲ مورد موافقت قرار گرفت. با توجه به اینکه حجم زیادی از تجهیزات و ملزومات پزشکی در گمرک، معطل تصمیم‌گیری درباره تعرفه گمرکی مانده بود، مصوبه سران قوا می‌تواند منجر به سرعت گرفتن ترخیص تجهیزات و ملزومات پزشکی شود. در همین راستا، سیدحیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو درباره مصوبه سران قوا توضیحاتی ارائه داد. وی با اشاره به اشتباه پیش آمده در لایحه بودجه ۱۴۰۲ افزود: هنگام تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۲، تجهیزات و ملزومات پزشکی از مصوبه بند «ب» تبصره ۷ جا مانده بود که با تصمیم ستاد تنظیم بازار موقتاً حل شد. وی ادامه داد: با ابلاغ نهایی مصوبه سران قوا، مشکل ترخیص تجهیزات پزشکی از گمرک، برای کل سال برطرف می‌شود.
***
اعلام جزئیات ثبت‌نام مدارس برای سال تحصیلی جدید
ثبت‌نام مدارس از اول تیر آغاز شده است و والدین می‌توانند با مراجعه به پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش‌و‌پرورش به نشانی my.medu.ir نسبت به احراز محل سکونت خود اقدام کنند. والدین می‌توانند با مراجعه به پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش‌و‌پرورش به نشانی my.medu.ir ضمن احراز محل سکونت خود، لیست دانش‌آموزان را کنترل کنند و چنانچه نام فرزند آنها در لیست نبود، به مدرسه محل تحصیل دانش‌آموز اطلاع دهند. برای ثبت‌نام «میان پایه» یعنی همه پایه‌ها جز مقطع اول ابتدایی، هفتم و دهم متوسطه، در صورت عدم درخواست جابه‌جایی به مدرسه جدید، نیاز به اقدام دیگری نیست و ثبت‌نام دانش‌آموز به صورت خودکار انجام می‌شود. همچنین پیش‌ثبت‌نام پایه‌های اول و هفتم از طریق گزینه «پیش‌ثبت‌نام» در پنجره واحد آموزش‌و‌پرورش به نشانی my.medu.ir در حال انجام است و ثبت‌نام پایه دهم پس از اتمام هدایت تحصیلی آغاز می‌شود. بر اساس آنچه در کانال اداره کل آموزش‌و‌پرورش شهر تهران در پیام‌رسان «شاد» درج شده است، زمان ثبت نقل و انتقال مدارس و نیز پرداخت هزینه کتاب و بیمه متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

Page Generated in 0/0052 sec