printlogo


کد خبر: 264101تاریخ: 1402/4/3 00:00
پس از مسومیت الکلی 191 نفر در کرج، 19 نفر دیگر در هرمزگان بر اثر مصرف مشروبات الکلی حاوی متانول راهی بیمارستان شدند
سریال مسمومیت‌های الکلی
رئیس کل دادگستری استان البرز: آمار فوتی‌های ناشی از مصرف مشروبات الکلی در کرج به 17 نفر رسید

پس از مسمومیت حدود 200 نفر از شهروندان استان البرز طی 10 روز گذشته بر اثر مصرف مشروبات الکلی حاوی متانول و مرگ 17 نفر از آنها، روز گذشته 19 نفر این بار در استان هرمزگان به دلیل مصرف مشروبات الکلی راهی مراکز درمانی و بیمارستانی شدند که 2 نفر از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند. 
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان دیروز از افزایش تعداد مسمومان با الکل متانول به ۱۹ نفر خبر داد.  محمود حسین‌پور در ادامه افزود: 2 نفر از بیماران، دچار کاهش سطح هوشیاری شدند و در بخش ICU بستری هستند. رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از بیمارانی که با علائم هشدار ناشی از مسمومیت با الکل متانول به بیمارستان حاجی‌آباد و شهید محمدی مراجعه کرده‌اند، ۱۱ نفر بعد از درمان و بهبود علائم ترخیص و 2 بیمار در بیمارستان شهید محمدی و 4 نفر در بیمارستان فاطمه‌الزهرا حاجی‌آباد بستری هستند. وضعیت یک بیمار هم توسط اورژانس ۱۱۵ بررسی و به صورت سرپایی در محل، خدمات پیش‌بیمارستانی دریافت کرد. مسمومیت الکلی در حاجی‌آباد از روز پنجشنبه اول تیر رخ داد. وی تصریح کرد: افرادی که علائمی مانند تاری دید، سرگیجه و مسمومیت دارند، حتماً سریع به مراکز درمانی مراجعه کنند. 
* تعداد فوتی‌های مسمومیت الکلی کرج 17 نفر شد
رئیس کل دادگستری استان البرز درباره واقعه مصرف مشروبات الکلی اخیر در این استان گفت: با دستورات قضایی صادرشده و تلاش و پیگیری شبانه‌روزی پلیس آگاهی استان البرز، ۲ نفر دیگر نیز در ارتباط با این پرونده دستگیر شدند. حسین فاضلی‌هریکندی در گفت‌وگویی در حاشیه دومین نشست کارگروه ویژه پیگیری پرونده مسمومیت الکلی در کرج که در دادگستری کل استان البرز برگزار شد، گفت: درباره مسمومیت الکلی اخیر در کرج، بلافاصله کارگروه ویژه‌ای جهت پیگیری نحوه مسمومیت‌ها، پیگیری پرونده قضایی و برخورد با عوامل تهیه، توزیع و ترکیب الکل متانول با محلول‌های دیگر و تولید و عرضه آن تشکیل و نخستین جلسه کارگروه نیز در همان روز با حضور رئیس کل دادگستری استان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، فرمانده انتظامی و رئیس پلیس آگاهی استان، معاون قضایی رئیس کل و دبیر قرارگاه مقابله با جرائم خاص استان و بازپرس پرونده برگزار شد. وی افزود: دومین نشست هم با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در دادگستری کل استان البرز برگزار شد. رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه در این نشست آخرین اقدامات انجام شده در پرونده قضایی و نیز آخرین داده‌ها و اطلاعات جمع‌آوری‌شده درباره مسمومیت‌های اخیر مورد بررسی قرار گرفت، بیان کرد: تعداد افرادی که از ۲۳ خرداد به جهت مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی حاوی متانول به بیمارستان‌های کرج مراجعه کرده‌اند ۱۹۱ نفر است که با توجه به فوت 2 نفر دیگر که وضعیت وخیم داشتند، تاکنون ۱۷ نفر فوت شده‌اند، همچنین در حال حاضر فقط ۴ نفر در بیمارستان بستری هستند که 2 نفر از آنها در بخش ویژه (اینتوبه) بستری هستند. 
فاضلی‌هریکندی از بازداشت 2 نفر دیگر از متهمان این پرونده خبر داد و متذکر شد: با دستورات قضایی صادرشده و تلاش و پیگیری شبانه‌روزی پلیس آگاهی استان البرز، در 2 روز گذشته به صورت جداگانه، یکی از عرضه‌کنندگان و یکی دیگر از عوامل اصلی تولید که با اضافه کردن آب و محلول‌های دیگر به الکل صنعتی متانول، مشروبات الکلی مسموم را عرضه و توزیع می‌کردند دستگیر شدند و با دستگیری متهمان اخیر، در این پرونده تاکنون ۹ نفر بازداشت شده‌اند که شامل توزیع‌کننده عمده یا خرد و تولیدکننده و عرضه‌کننده الکل و مشروبات الکلی مسموم هستند. 
رئیس کل دادگستری استان البرز با رد برخی مطالب در رسانه‌ها که مدعی شده‌اند مسمومیت‌ها فقط در یک میهمانی یا پارتی بوده است، تشریح کرد: این مسمومیت‌ها در مناطق مختلف کرج بوده و استفاده‌کنندگان از این مشروبات سمی طی این چند روز در زمان‌های مختلف به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند. 

Page Generated in 0/0057 sec