printlogo


کد خبر: 264102تاریخ: 1402/4/3 00:00
تصادف مرگبار در یاسوج 6 جان‌باخته و 27 زخمی برجا گذاشت
تریلی فاجعه
نقص فنی ترمز تریلر باعث زیر گرفتن 14 خودرو در یاسوج شد

تصادفات جاده‌ای طی روز گذشته در برخی جاده‌های ایران باعث مرگ ۸ نفر و مصدومیت 47 نفر شد. مرگبارترین این تصادفات مربوط به برخورد تریلر با ۱۴ خودرو در جاده یاسوج- شیراز بود. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج درباره آخرین وضعیت مصدومان و فوتی‌های حادثه برخورد تریلر با ۱۴ دستگاه خودروی سواری مقابل پلیس راه یاسوج به شیراز گفت: ۶ نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند. سعید جاودان‌سیرت ادامه داد: طی این حادثه در مجموع ۲۷ نفر آسیب دیدند که ۵ نفر در صحنه حادثه فوت کردند، یک نفر به دلیل شدت جراحات در بیمارستان جان خود را از دست داد، 2 نفر نیز وضعیت وخیمی دارند که تحت درمان هستند. وی اظهار کرد: احتمال افزایش فوتی‌های حادثه وجود دارد اما تلاش کادر درمان این است تا جایی که امکان دارد دیگر فوتی نداشته باشیم. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: در اسرع وقت تمام متخصصان و کادر درمان مورد نیاز از جمله متخصصان جراحی، ارتوپد، اطفال، رادیولوژی و طب اورژانس جهت اقدامات درمانی برای مصدومان این حادثه در بیمارستان حاضر شدند. جاودان‌سیرت بیان کرد: مصدومان این حادثه توسط 7 دستگاه آمبولانس و یک اتوبوس‌آمبولانس با همکاری هلال‌احمر به بیمارستان شهید جلیل یاسوج انتقال داده شدند. 
این حادثه  ساعت ۱۰:۴۹ روز جمعه دوم تیر رخ داد که طی آن یک دستگاه تریلر اسکانیای قدیمی که بار میلگرد داشت، مقابل پلیس راه یاسوج به شیراز ترمز برید و ۱۴دستگاه خودروی سواری و برخی دستفروشان این منطقه را زیر گرفت. این حادثه نزدیک پلیس راه یاسوج و شیراز به دلیل شیب تندی که وجود دارد، رخ داد. در پی این حادثه که منجر به شکستن پایه برق فشار قوی شد، برق شهر یاسوج و برخی مناطق شهرستان بویراحمد قطع شد.
* 14 کشته و زخمی در برخورد اتوبوس با نیوجرسی
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران از مرگ 2 نفر بر اثر برخورد اتوبوس بین شهری با نیوجرسی کنار بزرگراه تهران - قم خبر داد. جلال ملکی درباره حادثه تصادف یک دستگاه اتوبوس در مسیر جنوب به شمال تهران - قم گفت: ساعت ۵:۲۸ صبح جمعه 2 تیر وقوع حادثه‌ای در  جنوب به شمال بزرگراه تهران - قم یک کیلومترمانده به عوارضی به سازمان آتش‌نشانی اعلام شد که بر همین اساس 2 ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند. 
وی با بیان اینکه با حضور عوامل آتش‌نشانی در محل حادثه مشخص شد یک اتوبوس بین شهری با بیش از ۲۰ مسافر که از شهر یزد می‌آمد، بنا به دلایلی از مسیر خارج می‌شود و با بلوک‌های نیوجرسی حاشیه بزرگراه برخورد می‌کند، ادامه داد: بر اثر این برخورد و حرکت اتوبوس در کنار نیوجرسی شیشه‌های جلو و کنار اتوبوس شکسته می‌شود و تعدادی از مسافران دچار سانحه می‌شوند اما با حضور به موقع عوامل راهور،  هلال‌احمر و اورژانس همه مسافران قبل از رسیدن آتش‌نشانان از خودرو پیاده و خارج شده بودند. 
ملکی با بیان اینکه در این حادثه ۱۲ نفر اعم از ۸ مرد و۴ خانم دچار مصدومیت شده بودند، گفت: یک آقا و یک خانم که ظاهرا از داخل اتوبوس  به بیرون پرتاب شده بودند. زیر اتوبوس و بین  نیوجرسی‌ها گرفتار شده بودند که با کمک عوامل آتش‌نشانی خارج می‌شوند اما هر دو نفر بر اثر این حادثه جان باختند.
***
صدور دستور بازداشت راننده تریلر
دادستان عمومی و انقلاب یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از صدور دستور بازداشت راننده تریلر تصادف مرگبار در محدوده پلیس راه یاسوج - شیراز خبر داد.
سیدعلی ملک‌حسینی در حاشیه بازدید از محل وقوع این تصادف مرگبار به ایلنا گفت: بلافاصله پس از وقوع حادثه تصادف، با دستور اینجانب، بازپرس ویژه و یکی از معاونان دادستان در صحنه وقوع تصادف حاضر و ضمن هماهنگی با ضابطان و عوامل امدادی حاضر در صحنه، دستورات ویژه‌ای درباره بررسی علل و علت‌شناسی عامل و عوامل مقصر حادثه صادر شد. وی با بیان اینکه دستور بازداشت راننده تریلر صادر شده است، خاطرنشان کرد: تعداد مصدومان این حادثه تاسفبار تاکنون ۲۵ نفر و متأسفانه 6 نفر هم از هموطنان کشته شده‌اند. دادستان عمومی و انقلاب یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، تعداد خودرو‌های دچار خسارت شده در این حادثه را ۱۵ خودرو اعلام کرد و یادآور شد: تعدادی از این خودرو‌ها در مسیر در حال حرکت بوده یا اینکه کنار جاده توقف کرده بودند.

Page Generated in 0/0055 sec