printlogo


کد خبر: 264108تاریخ: 1402/4/3 00:00
اخبار

فرمانده نیروی هوافضای سپاه خبر داد
افزایش برد موشک فتاح تا 2 هزار کیلومتر
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز پنجشنبه هفته گذشته در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه مازندران در بابلسر گفت: فتاح یک موشک هایپرسونیک با برد 1400 کیلومتر است اما امکان دارد برد این موشک به 2000 کیلومتر هم افزایش یابد. وی خاطرنشان کرد: تولید قدرت در سپاه، روزانه اتفاق می‌افتد و نگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رو به جلو است و دائم خبرهای خوب دارد. 
سردار سرتیپ امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: در این دولت همزمان چند برنامه در حوزه روابط خارجی و موضوعات مرتبط با آژانس هسته‌ای و برجام در دست اقدام است ولی رئیس‌جمهور شخصاً برای رونمایی از موشک هایپرسونیک فتاح حضور پیدا کرد. وی به پیچیدگی‌های طراحی موشک اشاره کرد و گفت: ایران اکنون به تمام فناوری‌های پیچیده در حوزه صنعت دفاعی دست یافته است، پس می‌توانیم در سایر عرصه‌ها مانند صنعت کشاورزی که بسیار ساده‌تر است مشکلات را حل کنیم. سردار حاجی‌زاده بر لزوم دشمن‌شناسی و وحدت مردم و دولت در رفع مشکلات کشور تاکید کرد و افزود: در دولت قبل برای هر نوع آزمایشی در صنعت دفاعی مانع ایجاد می‌کردند، چون اعتقاد داشتند این مانورها باعث معضلات اقتصادی و کارشکنی غربی‌ها می‌شود. فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: دولت قبل تمام مسائل کشور را موکول به برجام و کمک غرب و گرفتن وام کرده بود و حتی شرکت‌های خصوصی معطل برجام و نگاه به غرب بودند؛ اما اکنون مذاکرات در حال انجام است ولی کارها معطل نیست. 
***
دستگیری عاملان قتل مولوی کریم‌بخش سپاهی
فرمانده انتظامی استان سیستان‌وبلوچستان از دستگیری عاملان قتل مسلحانه مولوی «کریم‌بخش سپاهی» پس از ۶ ماه زندگی مخفیانه در شهرستان مهرستان خبر داد. سردار دوستعلی جلیلیان اظهار داشت: در پی قتل مسلحانه مولوی «کریم‌بخش سپاهی»، امام جماعت مسجد روستای «کوران» شهرستان مهرستان در 7 آذر 1401، موضوع دستگیری عاملان این جنایت از همان لحظات ابتدایی به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت. 
سردار جلیلیان افزود: تیم ویژه تحقیق و تفحص پرونده پس از اقدامات گسترده اطلاعاتی و تحقیقات تخصصی موفق شدند عاملان اصلی قتل را در یکی از محلات شهرستان مهرستان شناسایی کنند و تحت نظر قرار دهند. وی ادامه داد: ماموران انتظامی در اقدام ضربتی و غافلگیرانه و در عملیات هماهنگ موفق شدند عاملان قتل را در مخفیگاه‌شان پس از 6 ماه زندگی مخفیانه دستگیر کنند. 
فرمانده انتظامی استان سیستان‌وبلوچستان با اشاره به کشف سلاح کلاش به همراه مقادیری فشنگ جنگی از مخفیگاه متهمان، خاطرنشان کرد: عامل اصلی و همدست او در بازجویی اولیه به قتل مولوی کریم‌بخش سپاهی اعتراف و انگیزه خود را اختلاف عنوان کردند. 
***
سردار تنگسیری:
شناورهای عبوری از تنگه هرمز باید به زبان فارسی صحبت کنند
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: ایران در زمان طاغوت اجازه کنترل تنگه هرمز را نداشت اما اکنون شناورهای عبوری از این تنگه از جمله کشتی، ناو و هر قایق باید خود را به زبان فارسی معرفی کند. سردار علیرضا تنگسیری با بیان برگی از دفتر دلاورمردی دریادلان نیروی دریایی سپاه پاسداران در جریان دستگیری ملوانان آمریکایی در خلیج‌فارس گفت: این ملوانان پس از دستگیری در جزیره فارسی نگهداری می‌شدند و یک هواپیما از ناو آمریکایی مستقر در منطقه برای آزادی آنها به پرواز درآمد که با هشدار دلاورمردان نیروی دریایی سپاه مبنی بر اینکه اگر این هواپیما در جزیره فارسی به زمین بنشیند آن را هدف قرار می‌دهیم به ناچار مجبور به بازگشت شد.
***
خطیب موقت جمعه تهران:
غرب در تعامل با ایران به عقلانیت نسبی رسیده است
خطیب موقت جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته ضمن اشاره به لزوم واکاوی مسائل و رویدادهای گوناگون سفر ۵ روزه رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به ۳ کشور آمریکای لاتین آن را دارای آثار و دستاوردهای سیاسی، فرهنگی و اقتصادی تعیین‌کننده‌ای دانست که باید به‌صورت دقیق و جامع برای افکار عمومی تبیین و  تحلیل شود. خطیب نماز جمعه تهران همچنین بیان کرد: نکته دیگری که شایسته بررسی است، عقلانیت نسبی غرب در رویارویی با جمهوری اسلامی ایران است که در این روزها در رسانه‌ها، گفت‌وگوها و عملیات میدانی در کشورهای اروپایی مشاهده می‌شود که عامل مهم آن جایگاه اقتدارآفرین و ظرفیت استثنایی ایران در خلق قدرت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، دستاورد مقاومت، استقامت، هوشیاری دانش ملت بزرگ ایران، جوامع علمی و پیشگامان در عرصه سیاسی و اقتصادی است که تحت رهبری و زعامت مبتنی بر دانش و اراده استوار و خلل‌ناپذیر رهبری معظم و فرزانه انقلاب اسلامی به دست آمده است.

Page Generated in 0/0053 sec