printlogo


کد خبر: 264221تاریخ: 1402/4/6 00:00
اخبار

علیرضا قزوه با «سلام» به بازار موسیقی می‌آید
دفتر موسیقی و سرود موسسه «شهرستان ادب» آلبوم «سلام» را با شعر و روایت علیرضا قزوه، شاعر شناخته‌شده کشورمان تولید می‌کند.
«سلام» عنوان یکی از تازه‌ترین محصولات دفتر موسیقی و سرود موسسه «شهرستان ادب» است که طی روزهای پیش رو با شعر و صدای علیرضا قزوه روند تولید خود را آغاز خواهد کرد.
در این آلبوم موسیقایی حسین پارسافر آهنگساز و جواد بابایی و محمد سعدی به عنوان خواننده حضور دارند. این در حالی است که علیرضا قزوه شاعر و روایت شنیداری قطعات این آلبوم را بر عهده دارد.
دفتر موسیقی موسسه فرهنگی - هنری شهرستان ادب با مدیریت امیرحسین سمیعی با هدف ترویج موسیقی فاخر و استفاده از موسیقی برای شناساندن ادبیات فاخر و انقلابی به دوستداران فرهنگ تأسیس شده است.
این گروه از زمان تأسیس تاکنون (زمستان ۱۳۹۶) بیش از 8 قطعه موسیقی تولید کرده است که «چگونه رهایت کنم»، سروده و دکلمه محمدحسین نعمتی، برای شهدای انفجار هواپیمای ایرباس با موشک آمریکایی؛ «خلاصه همه بغض‌های تاریخم»، سروده و دکلمه علی‌محمد مودب، در پاسداشت شهید حاج رجب محمدزاده؛ «مرز ما عشق است» سروده سیدمحمدمهدی شفیعی، خوانندگی امیرحسین سمیعی، برای مدافعان حرم؛ «کاغذ باد»، غزلی از محمدحسین نعمتی، با آواز اشکان کمانگری؛ «قلندر» با شعری از مهدی جهاندار و به خوانندگی بهرام پاییز، همگی با آهنگسازی امیرحسین سمیعی و در نهایت «پشت شیشه‌های دنیا» با صدای فریدون آسرایی، شعر علی‌محمد مودب و آهنگسازی آرمان مهربان، از جمله آنهاست.
***
«فصل ماهی سفید» از ۷ تیر اکران می‌شود
فیلم سینمایی «فصل ماهی سفید» به کارگردانی قربان نجفی و تهیه‌کنندگی آرش سجادی‌حسینی و علی گلبهاران از هفتم تیرماه در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شود. فیلم «فصل ماهی سفید» نخستین ساخته قربان نجفی، یک فیلم اجتماعی و خانوادگی است که در آن بازیگرانی همچون محمدرضا فروتن، لادن مستوفی، میلاد کی‌مرام، بیژن بنفشه‌خواه، شقایق دهقان، بهزاد خداویسی و ژاله علو، المیرا دهقان و رها خدایاری ایفای نقش کرده‌اند.
فیلمنامه این اثر توسط قربان نجفی و غزال زرگر امینی نوشته شده است. در آستانه اکران فیلم «فصل ماهی سفید» از پوستر آن که توسط روژان ایرجی طراحی شده، رونمایی و منتشر شد.
فیلم «فصل ماهی سفید» اقتباسی آزاد از باغ آلبالوی آنتوان چخوف است. این فیلم، قصه یک خانواده ایرانی را روایت می‌کند که درگیر مشکلات بسیاری است و برای حل این مشکلات از روش‌هایی استفاده می‌کند که سرانجام مشخصی ندارد. فیلم «فصل ماهی سفید» به سرگروهی پردیس سینمایی مگامال و توسط شرکت پخش رسانه فیلمسازان اکران می‌شود.
دیگر عوامل این فیلم عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: علیرضا زرین دست؛ طراح صحنه و لباس: ملک‌جهان خزاعی؛ موسیقی: کارن همایونفر؛ تدوین: خشایار حسنی؛ مشاور کارگردان: فرید سجادی؛ صداگذاری و میکس: ایرج شهزادی و نعیم مسچیان؛ صدابردار: بابک نیازی؛ طراح گریم: ثمره برازنده؛ مجری طرح: سعید عقیقی؛ سرمایه‌گذاران: جاوید کیانفر، آرش سجادی‌حسینی، قربان نجفی، سعید حقیقی و علی گلبهاران، پخش: رسانه فیلمسازان. دیگر بازیگران: پریا مردانیان، نورالدین جوادیان، عیسی حسینی، نازنین مهیمنی، ناصر سجادی حسینی، نیلوفر عباسی، قربان نجفی و جواد زرینچه.
***
وزیر ارشاد: 
نباید اجازه دهیم هوش مصنوعی به تهدید تبدیل شود
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نباید اجازه دهیم هوش مصنوعی به یک تهدید تبدیل شود، باید آن را به فرصت تبدیل کنیم.
به گزارش ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی روز دوشنبه در حاشیه همایش «هوش مصنوعی، رسانه و تولید محتوا» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سرعت فناوری‌های جدید در حوزه فرهنگ و هنر خیلی بالاست. در 3 دهه اخیر تقریبا ما نیز با سرعت بالا رو به رو بوده‌ایم و امروز بخش عمده‌ای از نظام سنتی ما در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه کارآمدی خود را به دلیل همین سرعت بالا از دست داده‌ است. وی گفت: تجربیات و نظام فرهنگی امروز ما می‌گوید در مقابل پدیده‌های نو باید با دوراندیشی وارد شویم.
وزیر فرهنگ تاکید کرد: امروز پدیده‌ای مانند هوش مصنوعی بیشتر خودش و الزاماتش را در حوزه‌های مختلف به ما تحمیل می‌کند و ما مدام با این موضوع روبه‌رو هستیم.
اسماعیلی ادامه داد: حوزه‌های فکری - دانشگاهی ما، حوزه‌های علمیه و فضلا در این حوزه که حوزه‌ متنوعی است و بخش مهمی از ساحت فرهنگی و اجتماعی ما را تحت تأثیر قرار داده است، باید راه‌حل‌هایی اعم از مدارا و همزیستی در حوزه‌های فقهی، اخلاقی تا حوزه‌های مدیریتی و تنظیم‌گری پیدا کنند؛ اینکه تنظیم‌گری سنتی ما با ورود هوش مصنوعی باید تغییر کند یا خیر.

Page Generated in 0/0064 sec