printlogo


کد خبر: 264226تاریخ: 1402/4/6 00:00
اخبار

مدیر برنامه‌های طارمی: مهدی در اروپا به بازی‌اش ادامه می‌دهد
مدیر برنامه‌های مهاجم ایرانی پورتو خبر داد این بازیکن قصدی برای رفتن به الهلال ندارد. مهدی طارمی که تنها یک سال دیگر از قرارداد فعلی‌اش با پورتو باقی مانده است، این روزها شایعات زیادی درباره آینده حرفه‌ای‌اش وجود دارد و از باشگاه‌های بزرگی همچون میلان، منچستریونایتد، ولوورهمپتون، مارسی، تاتنهام و بایرن مونیخ به‌عنوان مشتریان این مهاجم ایرانی یاد شده است. وی اخیراً پیشنهادی از باشگاه الهلال هم دریافت کرده است و این باشگاه عربستانی حاضر است برای به‌خدمت گرفتن او 35 میلیون یورو به پورتو بپردازد. اسماعیل مطر خبرنگار مصری نسخه عربی سایت «365Scores» به ‌نقل از علیرضا نکومنش، مدیر برنامه‌های مهاجم 31 ساله پورتو نوشت: «مهدی یک سال دیگر با باشگاه پورتو قرارداد دارد و به‌رغم علاقه باشگاه‌های عربستانی در اروپا به بازی‌اش ادامه خواهد داد. ما به علاقه آنها به جذب طارمی احترام می‌گذاریم اما برنامه او ماندن در پورتو و اروپا است. طارمی مشتاقانه منتظر بازی در اروپا است». خبرنگار مصری همچنین به ‌نقل از منبعی نزدیک به مهدی طارمی مدعی شد همسر این مهاجم ایرانی در انتخاب باشگاه بعدی او تأثیرگذار خواهد بود. طارمی که فصل اخیر با 22 گل‌ زده عنوان آقای گلی لیگ برتر پرتغال را از آن خود کرد، در 3 فصل اخیر آمار 80 گل ‌زده و 49 پاس‌گل در 147 بازی را از خود به‌جا گذاشته است. 
***
آمریکا نه! تیم‌ ملی والیبال به آلمان سفر کرد
تیم ملی والیبال ایران شهر روتردام هلند را به مقصد فرانکفورت در کشور آلمان ترک کرد تا اردوی یک هفته‌ای خود را در این شهر برپا کند. تیم ملی والیبال ایران که برای برگزاری 4 مسابقه در هفته دوم لیگ ملت‌ها به شهر روتردام هلند رفته بود، (دوشنبه پنجم تیر) به منظور برگزاری اردوی یک هفته‌ای راهی فرانکفورت آلمان شد. برگزاری تمرینات بدنسازی و توپی و آماده‌سازی برای حضور در هفته سوم لیگ ملت‌ها از جمله برنامه‌های تیم‌ ملی در یک هفته حضور در فرانکفورت است. گفتنی است کادر فنی در این اردوی تدارکاتی با توجه به وضعیت صدور ویزای آمریکا درباره بازیکنان حاضر و احتمال حضور بازیکنان جدید برای هفته سوم لیگ ملت‌ها تصمیم‌گیری خواهد کرد. هفته سوم و پایانی مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها 2023 از 13 تا 18 تیرماه جاری با 32 مسابقه در 2 شهر آناهایم آمریکا و پاسای فیلیپین پیگیری می‌شود.  تیم‌ ملی والیبال ایران در حال حاضر با 2 برد و 8 امتیاز در جایگاه یازدهم این رقابت‌ها قرار دارد. 
***
واکنش نصیرشلال به غیبت کیانوش رستمی در رکوردگیری تیم ملی
سرمربی تیم‌ ملی وزنه‌برداری در واکنش به نبود کیانوش رستمی در رکوردگیری گفت: هر کسی که در رکوردگیری‌های ما خوب عمل کند در قالب تیم‌ ملی قرار می‌گیرد. به گزارش ایسنا، نواب نصیرشلال در حاشیه نخستین رکوردگیری تیم‌ ملی وزنه‌برداری برای حضور در قهرمانی جهان ۲۰۲۳ و بازی‌های آسیایی هانگژو بیان کرد: این دومین رکوردگیری ما برای قهرمانی جهان است. نخستین رکوردگیری برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی است. با توجه به مدت زمان کوتاهی که تا مسابقات پیش رو باقی مانده است نفراتی را که در اردوی تیم‌ ملی داریم ارزیابی می‌کنیم و از بین حدود ۲۰ نفری که در اردوی تیم‌ ملی هستند سعی می‌کنیم ۱۰ تا ۱۲ نفر را برای مسابقات آماده کنیم. نصیر‌شلال در پاسخ به این پرسش که تا چه اندازه به ترکیب نفرات تیم‌ ملی دست پیدا کرده است؟ گفت: با توجه به فرصت محدودی که برای رد کردن اسامی وجود دارد به هر حال در این مدت به ۶۰ تا ۷۰ درصد از ترکیب نفرات رسیده‌ایم و در مدت زمانی که فدراسیون جهانی برای ما تعیین کرده است سعی می‌کنیم به ترکیب اصلی خود برسیم. نصیر‌شلال در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه با توجه به اینکه کیانوش رستمی در رکوردگیری تیم‌ ملی حضور ندارد تکلیفش برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان به چه صورت است؟ تصریح کرد: ما باید اسامی را برای فدراسیون جهانی رد کنیم و ۶۰ روز تا قهرمانی جهان فرصت داریم و هر کسی که در رکوردگیری‌ها خوب عمل نکند در قالب تیم ما نخواهد بود. مگر اینکه شرایط خاصی داشته باشد یا ما از نزدیک از روند کاری‌اش اطلاع داشته باشیم. 
***
پایان کار موی‌تای‌کاران ایران با ۱۱ مدال رنگارنگ
پرونده تیم‌ ملی موی‌تای ایران در رقابت‌های جهانی ایتالیا با کسب 5 مدال طلا، 2 نقره و 3 برنز بسته شد. به گزارش  مهر، رقابت‌های جهانی موی‌تای پس از ۴ روز رقابت ۴۴۰ موی‌تای‌کار از ۶۰ کشور در ایتالیا عصر روز گذشته به پایان رسید. این مسابقات توسط سازمان WBC به میزبانی ایتالیا در شهر ونیز برگزار شد که تیم‌ ملی ایران پس از اخذ مجوز شورای برون‌مرزی با ۱۲ رزمی‌کار به این مسابقات اعزام شد و در نهایت موفق به کسب ٥ مدال طلا، ٢ نقره و ٣ برنز شد. این رقابت‌ها در 2 کلاس A و B برگزار شد که در وزن ۶۰- کیلوگرم مصطفی تابتوخ‌زاده، در وزن ۷۵- کیلوگرم محمد شیرزاد، در وزن ۹۱- کیلوگرم حمیدرضا کرد‌آبادی، در وزن ۸۶- کیلوگرم سینا کاظمی و در وزن ۹۱+ کیلوگرم رضا فاضلی موفق به کسب مدال طلا شدند. 2 مدال نقره را علی تکلو و نیما ابوالقاسمی به خود اختصاص دادند. یاسین رمضانی، مرتضی سرداریان و محسن کرد علیوند هم مدال برنز کسب کردند. این سفر نخستین اعزام تیم‌ ملی موی‌تای ایران تحت نظارت فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی بود. 

Page Generated in 0/0067 sec