سخنگوی شهرداری تهران درباره وضعیت ناوگان اتوبوسرانی پایتخت گفت: شهر تهران به ۱۱ هزار اتوبوس نیاز دارد و به دنبال این هستیم بخش قابل توجهی از کسری را جبران کنیم؛ از این رو قرارداد تأمین 4 هزار دستگاه اتوبوس منعقد و پرداختها از سوی شهرداری انجام شد که اکنون وقفهای توسط تأمینکنندگان ایجاد شده است. مطهر محمدخانی دیروز در جمع خبرنگاران گفت: با شرکت مپنا نیز تفاهمنامه هزار دستگاه را منعقد کردهایم و امیدواریم امسال بخشی از آن تحویل شود. همچنین با یکی از مجموعههای تخصصی حوزه اتوبوسهای برقی نیز تفاهمنامه ۵۰۰ دستگاه را منعقد کردهایم و امیدواریم سال آینده این اتوبوسها وارد ناوگان شود. رئیس مرکز ارتباطات و امور بینالملل شهرداری تهران درباره واردات اتوبوسهای دست دوم و کارکرده به تهران هم گفت: به دنبال این هستیم اتوبوسها دارای استاندارد روز باشند و بتوانند برای مدت طولانی در تهران تردد کنند.
وی با بیان اینکه استفاده از تعبیر اتوبوس دست دوم تعبیر درستی نیست، گفت: پیش از این در یکی از برنامههای تلویزیونی دیدیم درباره اتوبوسهای دست دوم انتقاد میکردند و تعجب کردیم، چون ما هنوز هیچ اتوبوسی وارد نکردهایم. محمدخانی با بیان اینکه شهرداری مجوز واردات را در اختیار بخش خصوصی قرار میدهد و خود در این زمینه وارد نمیشود، خاطرنشان کرد: بنا بر مجوزی که به شهرداری تهران برای واردات هزار دستگاه اتوبوس کمکارکرد داده شده، محدودیت منابع مالی نداریم. سخنگوی شهرداری تهران در ادامه درباره مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز در تهران، اظهار داشت: موضوع ساخت و ساز در حریم مربوط به امروز و دیروز نیست و وضعیت نابسامان در مناطق واقع در حریم را شاهد هستیم. وی ادامه داد: تلقی بخشی از مردم این است که شهرداری مخالف ساخت و ساز است و اجازه ساخت به اقشار کمدرآمد را نمیدهد اما تأمین زیرساختهای شهری در مناطقی که در طرح تفصیلی و جامع در نظر گرفته نشده بودند، مورد توجه واقع نشده و تبعات اجتماعی داشته است. محمدخانی با بیان اینکه در برخی مناطق موضوع بازپسگیری زمینهای شهرداری را نیز دنبال میکنیم، یادآور شد: در یکی از مناطق یک زمین ۳ هکتاری را با رای دیوان عدالت اداری به اموال شهر و مردم بازگرداندیم. همچنین یک زمین ۳ هزار متری نیز روز گذشته با رای قطعی دیوان به اموال ما بازگشت که بخشی از مرکز معاینه فنی نیز در این زمین واقع شده بود.