printlogo


کد خبر: 264337تاریخ: 1402/4/10 00:00
پس از مقایسه اسناد منتشره از سوی سازمان لیگ فوتبال مشخص شد
استقلال صدرنشین ولخرجی لیگ برتر

بر اساس اسناد منتشره از سوی سازمان لیگ فوتبال، استقلال با ۴۰۴ میلیارد تومان پرهزینه‌ترین تیم لیگ برتر بیست‌ودوم بوده است. هفته گذشته این سازمان اسنادی را درباره هزینه‌های مربوط به مبالغ اصلی قراردادهای باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال ایران طی ۳ فصل گذشته منتشر کرد. در این اسناد در جدول مربوط به هزینه‌کرد باشگاه‌های  لیگ برتر در فصل 1402-1401 به ترتیب سپاهان اصفهان، پرسپولیس و استقلال تهران، فولاد خوزستان و تراکتور‌سازی تبریز به عنوان 5 تیم پرهزینه فصل گذشته معرفی شدند. رفته رفته اما مشخص شد صورت هزینه‌های اعلامی جداول مختلف منتشر شده با یکدیگر تفاوت دارد؛ این ابهام بویژه درباره باشگاه استقلال آشکار بود.
به گزارش ایسنا، در ۲ جدول اعلامی از سوی سازمان لیگ فوتبال، در یکی هزینه‌های استقلال ۳۱۶ میلیارد تومان و در دیگری ۴۰۴ میلیارد تومان قید شده بود.  
جدول شماره یک که هزینه ۳۱۶ میلیارد تومانی را برای استقلال در فصل 140۲-140۱ قید کرده بود، مربوط به اطلاعات موجود در سازمان لیگ بود، چرا که الحاقیه‌های مربوط به اطلاعات به روز شده این باشگاه در دفاتر سازمان لیگ ثبت نشده بود که در نوع خود یک ایراد محسوب می‌شد. با این وجود ظاهرا این ایراد در مراحل بعدی تا اواخر اردیبهشت‌ گذشته برطرف شده و استقلال الحاقیه‌هایش را به این سازمان ارائه می‌کند. در نتیجه در جدول شماره ۲ گزارش سازمان لیگ که مربوط به اعداد و ارقام ثبت شده در دپارتمان صدور مجوز حرفه‌ای است به خاطر منظور شدن الحاقیه‌های ثبت شده در این دپارتمان، هزینه‌های باشگاه استقلال به ۴۰۴ میلیارد تومان رسیده است. به این ترتیب برخلاف رتبه‌بندی جدول شماره یک که در آن سپاهان با ۳۲۵ میلیارد تومان پرهزینه‌ترین باشگاه لیگ بیست‌ودوم معرفی شده بود، این عنوان به آبی‌پوشان پایتخت رسید.  

Page Generated in 0/0065 sec