printlogo


کد خبر: 264338تاریخ: 1402/4/10 00:00
حاشیه‌آفرینی در کمپ ناصر حجازی با واکنش قاطع وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال، باشگاه استقلال و انجمن ورزشی‌نویسان مواجه شد
دستور پیگرد قانونی لیدرهای خاطی آبی

وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال و  انجمن ورزشی‌نویسان کشور با دستورات  و بیانیه‌هایی جداگانه، رفتار خشونت‌بار گروهی از لیدرهای باشگاه استقلال با هواداران و نمایندگان رسانه‌ها در حاشیه جلسه تمرین پنجشنبه گذشته این تیم در کمپ مرحوم ناصر حجازی را تقبیح کرده و خواستار برخورد قضایی و امنیتی با آنان شدند.
پنجشنبه گذشته در حالی که نخستین جلسه تمرین تیم استقلال برای فصل 140۳-140۲ با حضور کادر فنی جدید برگزار می‌شد، تعدادی از افراد سابقه‌دار که متاسفانه مدت‌هاست به شکل لیدرهای باشگاه در زمین‌های تمرین و ورزشگاه‌ها حضور می‌یابند، تنها دقایقی پس از آفتابی شدن در کنار مدیرعامل باشگاه به سوی سکوها هجوم بردند تا هوادارانی را که علیه مدیریت استقلال شعار می‌دادند مورد ضرب و جرح و اهانت قرار دهند. 
نخستین واکنش به این اتفاقات شرم‌آور در بیانیه رسمی خود باشگاه استقلال منعکس شد که در آن طی اعلام همبستگی با هواداران آبی‌های پایتخت و دلجویی از آنها، قول ممانعت از همراهی افراد مزبور با تیم داده شد.
سپس وزارت ورزش و جوانان مراتب اعتراض جدی خود به بدرفتاری‌های انجام شده با هواداران و نمایندگان رسانه‌های گروهی را از طرق مختلف به مدیریت باشگاه استقلال اعلام کرد. بر این اساس با دستور صریح و موکد مقام عالی وزارت (سیدحمید سجادی)، حراست این وزارتخانه ماموریت پیدا کرد به‌طور دقیق و کارشناسی اتفاقات رخ داده و تاسف‌برانگیز در جریان تمرین تیم استقلال را پیگیری کرده و با همکاری دستگاه‌های ذی‌صلاح، عوامل خارجی که خارج از مجموعه باشگاه مسبب برخورد زشت و زننده با هواداران بودند، شناسایی و نسبت به برخورد قانونی با آنها از طریق محاکم مربوط اقدام کند.
متعاقب دستور وزیر ورزش، پای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نیز به این ماجرا باز شد. در اطلاعیه‌ای که توسط این فدراسیون صادر شد، از ه- خ ، پ-ن، و ع-ت به عنوان لیدرهایی که مسبب بدرفتاری با هواداران حاضر در کمپ تمرینی مرحوم حجازی بوده‌اند نام برده شده که طبق صدور دستور موقت کمیته انضباطی تا اطلاع ثانوی از حضور در تمام ورزشگاه‌های ورزشی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی محروم هستند. این کمیته همچنین سیدحجت کریمی، سرپرست مدیرعاملی و رئیس کانون هواداران باشگاه را برای حضور در یک جلسه احضار کرده است. 
همچنین انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران با صدور نامه‌‌ای به حراست وزارت ورزش، خواستار پیگیری برخوردهای صورت‌گرفته با اصحاب رسانه در محل تمرین باشگاه استقلال شد. در این نامه خطاب  به حسین شهرابی  آمده است: «همان‌گونه که استحضار دارید، روز گذشته (پنجشنبه گذشته) در جریان تمرین تیم فوتبال باشگاه استقلال، اتفاقات زشت و زننده و دور از ساحت ورزش توسط عده‌ای اشخاص معلوم‌الحال که حضور آنها در محیط ورزش و در جایگاه هواداران مایه ننگ و شرمندگی است رخ داد و علاوه بر ضرب و جرح، توهین‌ها و الفاظ رکیکی نیز از سوی آنان نسبت به تماشاگران و سایرین از جمله اصحاب رسانه و خبرنگاران و عکاسان ورزشی حاضر به کار رفت که زبان از بیان آن گنگ و قاصر است. بدیهی است وقوع این گونه اتفاقات تلخ در ورزشگاه همراه با تهدید خبرنگاران و عکاسان ورزشی از سوی افراد معلوم‌الحال و انعکاس آن در رسانه‌های کشور- که متاسفانه بازتاب وسیعی در سطوح ملی و بین‌المللی دارد- تصویری مخدوش و غیرقابل قبول از فضای ورزش ایران را منعکس کرده و بازتاب‌های ناخوشایندی را به دنبال خواهد داشت. لذا به این وسیله ضمن ابراز انزجار از پدیدآورندگان این اتفاق تلخ و ناگوار، مراتب شکایت همکاران رسانه‌ای و خبرنگاران و عکاسان ورزشی حاضر در ورزشگاه محل تمرین باشگاه استقلال را از صحنه‌گردانان و عوامل دخیل در این ماجرا اعلام داشته و از جنابعالی انتظار داریم برخورد تنبیهی و انضباطی لازم در این باره صورت پذیرفته و نتایج اقدامات نیز اطلاع‌رسانی شود. پیشاپیش از پیگیری و اقدام موثر شما سپاسگزاریم».

Page Generated in 0/0061 sec