printlogo


کد خبر: 264343تاریخ: 1402/4/10 00:00
اخبار

شهردار تهران:
 2500 دستگاه اتوبوس تا پایان سال وارد ناوگان حمل ونقل عمومی می‌شود
شهردار تهران با اشاره به ورود 2500 دستگاه اتوبوس به پایتخت تا پایان سال جاری گفت: امسال بودجه خوبی برای حمل ونقل عمومی در نظر گرفته‌ایم. علیرضا زاکانی در گفت‌وگو با فارس، درباره توسعه حمل‌ونقل عمومی در تهران گفت: امسال بودجه خوبی برای حمل‌ونقل عمومی در نظر گرفته‌ایم. وی درباره خرید اتوبوس گفت: تعدادی اتوبوس خود شهرداری گرفته و بخشی هم دولت از قدرالسهم خود داده است. شهردار تهران به قراردادی که برای خرید 2000 دستگاه اتوبوس بسته شده اشاره کرد و گفت: قرار است تا پایان سال جاری هزار دستگاه اتوبوس تحویل داده شود و بحث واردات 1000 دستگاه اتوبوس را هم داریم. همچنین 500 دستگاه اتوبوس بازسازی می‌شود و در مجموع تا پایان سال 2500 دستگاه اتوبوس وارد ناوگان می‌شود. شهردار تهران درباره کمک دولت درباره توسعه حمل‌و‌نقل عمومی گفت: دولت پیگیر است و تسهیلاتی هم در این زمینه داده است. دولت هر چقدر به ما کمک کند، ممنون هستیم.
***
کشف ۴ میلیون کالای سلامت‌محور غیرمجاز و تقلبی
مدیرکل دفتر بازرسی، رسیدگی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو از کشف 4 میلیون قلم کالای سلامت‌محور غیرمجاز و تقلبی به ارزش حدودی ۱۸۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ خبر داد. علیرضا شریفی در همایش بازرسان معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با اشاره به اینکه پیشگیری و مقابله با قاچاق کالاهای سلامت‌محور از وظایف مهم سازمان غذا و دارو است، افزود: حوزه آموزش یکی از وظایف سازمان غذا و دارو برای پیشگیری از قاچاق و تقلب است که بر اساس سیاست‌‌های بالادستی ابلاغ شده است و در این زمینه، ۱۳۶ هزار نفر سال ۱۴۰۱ آموزش دیده‌اند. وی افزود: در حوزه مقابله با قاچاق و تقلب کالاهای سلامت‌محور نیز سال گذشته ۳۰۰ هزار بازرسی در کل کشور انجام شد که منجر به کشف 4 میلیون قلم کالا به ارزش حدودی ۱۸۰ میلیارد تومان شده است. 
***
ارائه گواهینامه یک‌روزه به ۱۳هزار موتوسیکلت‌سوار
رئیس پلیس راهور فراجا بر ضرورت ساماندهی حدود 7 میلیون موتوسیکلت‌سوار فاقد گواهینامه در کشور تاکید کرد. سردار سیدکمال هادیانفر با اشاره به مزایای کروکی الکترونیکی گفت: کروکی الکترونیکی اطلاعات زیادی از صحنه تصادف، علل تصادف، عامل تصادف، شرایط جوی، ایمنی وسیله نقلیه و حتی شرایط جاده به پلیس، خودروساز، وزارت راه و شهرداری‌ها ارائه می‌دهد. وی در ادامه با بیان اینکه حدود 7 میلیون نفر موتورسوار در سطح کشور داریم که فاقد گواهینامه هستند، گفت: این افراد باید ساماندهی شوند تا اطلاعات راکب و وسیله نقلیه مشخص باشد. در اجرای پایلوت طرح اعطای گواهینامه یک‌روزه به موتورسواران فاقد گواهینامه، حدود ۱۳ هزار نفر از هموطنان موتوسیکلت‌سوار که فاقد گواهینامه بودند موفق به دریافت گواهینامه رانندگی موتوسیکلت شدند. وی درباره اهداف اجرای طرح گواهینامه‌دار کردن موتوسیکلت‌سواران فاقد گواهینامه، خاطرنشان کرد: گواهینامه دار شدن، بیمه‌دار شدن که در زمان حوادث مشکلات بیشتری به وجود نیاید، همچنین مشخص شدن هویت موتوسیکلت‌سواران که موجب می‌شود رفتار ترافیکی مناسبی نیز داشته باشند، از جمله اهداف این طرح است.
***
بانک جامع اموال منقول راه‌اندازی می‌شود
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از راه‌اندازی بانک جامع اموال منقول با هدف هویت‌دار کردن و ثبت اموال باارزش جهت استفاده از امتیاز آنها بویژه در تأمین وثیقه در دادسرا‌ها و محاکم خبر داد. حسن بابایی با بیان اینکه هویت‌دار کردن اموال منقول مردم همچون طلا، فرش و سایر اموال با هدف ارزش‌گذاری و ثبت آنها، کمک زیادی به مردم در شرایط مختلف می‌کند، اظهار کرد: اموال منقول بعد از ثبت می‌تواند به عنوان وثیقه‌های با ارزش مشخص، به عنوان تأمین وثیقه در محاکم و دادسرا‌ها مورد بهره‌برداری قرار گیرد و علاوه بر کاهش سرقت، نقش مهمی نیز در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها ایفا می‌کند.

Page Generated in 0/0067 sec