printlogo


کد خبر: 264365تاریخ: 1402/4/10 00:00
خانواده‌های اعضای گروهک منافقین با برگزاری تجمعی در تهران از اقدام آلبانی در برخورد با این سازمان تروریستی تقدیر کردند
مطالبه اخراج تروریست‌ها

گروه سیاسی: به فاصله کمتر از 10 روز، پلیس آلبانی روز پنجشنبه هفته گذشته دوباره وارد مقر گروهک تروریست منافقین در تیرانا شد.
بنا بر گزارش «آلبانی دیلی نیوز»، پلیس آلبانی صبح روز پنجشنبه (۲۹ ژوئن) بار دیگر وارد مقر گروهک تروریستی منافقین در منطقه «مانز» شهر «دورس» شد. طبق این گزارش، رسانه‌های محلی گزارش دادند نیروهای پلیس آلبانی در ورودی اردوگاه «اشرف ۳» مستقر شدند و همه خودروهایی که این اردوگاه را ترک می‌کردند را کنترل ‌کردند.
نیروهای پلیس آلبانی پس از استقرار در این محل، چند بار اقدام به بازرسی خودروهایی کردند که وارد اردوگاه منافقین شده یا از آنجا خارج می‌شدند. مقام‌های پلیس آلبانی دلیل حضور نیروهای تحت امرشان در جلوی دروازه ورودی اردوگاه سازمان منافقین در منطقه مانزا در دورس را افزایش تدابیر امنیتی در این اردوگاه اعلام کردند. برخی منابع خبری از جمله یورونیوز نیز گزارش دادند بازرسی‌های پلیس آلبانی از اشرف 3 با هدف جلوگیری از ورود تجهیزات رایانه‌ای به اردوگاه منافقین انجام می‌شود تا از ادامه فعالیت سایبری توسط اعضای این سازمان تروریستی جلوگیری شود.
اقدام آلبانی در حالی است که 30 خردادماه سال جاری نیز پلیس این کشور با حمله به مقر گروهک منافقین، ده‌ها نفر از منافقین را بازداشت کرد،  در جریان این عملیات ضدتروریستی، اعضای سازمان تروریستی منافقین با یگان ضدتروریسم پلیس آلبانی درگیر شدند که طی آن یک نفر از منافقین کشته و 36 نفر دیگر از تروریست‌ها زخمی شدند. وزارت کشور آلبانی نیز بعد از این اتفاق در بیانیه‌ای اعلام کرد عملیات پلیس این کشور مطابق قوانین و بر اساس حکم دادگاه عالی مبارزه با تروریسم انجام شده است. در این بیانیه آمده است: «مطابق توافق میان ما و سازمان (گروهک منافقین) در سال 2014 اعضای این گروه صرفاً به ‌دلایل انسان‌دوستانه در کشور ما پناهنده شده بودند اما با انجام اقدامات تروریستی و سایبری این توافق را نقض کردند». گفتنی است طبق بازرسی‌های انجام‌شده توسط نیروهای امنیتی آلبانی، برخی وسایل الکترونیکی از جمله تعدادی پهپاد در مقر این گروهک ضبط شد.
* خانواده‌های اعضای منافقین خواستار برخورد با گروهک شدند
شکست‌های منافقین پایان ندارد. پس از حمله پلیس آلبانی به مقر این گروهک تروریستی که عصبانیت آنها را در پی داشت، حالا تعدادی از خانواده‌های اعضای منافقین با صدور بیانیه‌ای، ضمن قدردانی از اقدام پلیس آلبانی، خواستار اخراج سازمان منافقین از این کشور شدند. 
در همین رابطه برخی خانواده‌‌های اعضای گرفتارشده در گروهک منافقین از سراسر کشور، روز گذشته با تجمع مقابل سفارت ترکیه در ایران به عنوان حافظ منافع آلبانی در ایران، از اقدام مسؤولانه دستگاه قضایی و انتظامی آلبانی در کنترل مقر گروهک منافقین قدردانی کردند. افراد حاضر در این مراسم با در دست داشتن پلاکاردهایی خواهان اجازه دولت آلبانی به آنها برای سفر به آن کشور و پیگیری وضعیت اعضای خانواده خود شدند.
این خانواده‌ها که بیش از 2 هزار نفر از بستگان‌شان عضو سازمان منافقین بوده و در پایگاه این سازمان تروریستی در تیرانا حضور دارند، در بیانیه‌ای ضمن تقدیر از برخورد پلیس آلبانی با گروهک منافقین، این اقدام را آغازی بر پایان حیات ننگین و کارنامه ضدبشری این سازمان عنوان و تاکید کردند: انتظار داریم دولت آلبانی با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های خود، ضمن تعطیلی اردوگاه قرون ‌وسطایی منافقین در کشور آلبانی، اعضای گرفتار را به زندگی آزاد و به دور از سیطره‌ رهبران آن بازگرداند.
در بخش‌هایی از این بیانیه آمده است:
«انجمن نجات آسیب‌دیدگان از خشونت، به نمایندگی از بیش از 2 هزار نفر از خانواده‌های اعضای دربند و گرفتار در اردوگاه منافقین (سازمان مجاهدین خلق)، همچنین بیش از 3 هزار نفر از افرادی که طی سالیان گذشته موفق به فرار از این سازمان اهریمنی شده‌اند، ضمن ابراز عالی‌ترین مراتب تشکر و قدردانی خود از اقدام مسؤولانه‌ و بشردوستانه‌ دولت محترم آلبانی در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ (۲۰ ژوئن ۲۰۲۳) نسبت به برخورد قانونی و قاطع با پنهان‌کاری‌ها و اقدامات غیرقانونی و تروریستی رهبران این گروهک (سازمان)، توجه عموم مخاطبان محترم را به نکات و ملاحظات زیر که برآمده از تجربه‌ زندگی چندده ساله‌ ما درون منافقین (سازمان مجاهدین خلق) یا در ارتباط مستقیم با آن است، جلب می‌کنیم:
انجمن نجات، اقدام ارزنده‌ دولت آلبانی مقارن با سالگرد آغاز جنگ مسلحانه‌ منافقین (سازمان مجاهدین خلق) علیه ملت و دولت ایران در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ (۲۰ جولای ۱۹۸۱) را که منجر به کشتار و ترور بیش از 17 هزار تن از مردم عادی در کنار تعدادی از مسؤولان ارشد وقت شد، به فال نیک گرفته و آن را به‌سان نقطه‌ عطفی در پایان‌دهی به کارنامه‌ سیاه آنها می‌داند. هم‌اکنون آلبانی در یک بزنگاه تاریخی قرار گرفته است و مساله‌ اصلی، استقلال عمل و اعمال حاکمیت تمام‌عیار آلبانی در سرزمین خود است، چرا که بر اساس تجارب گذشته، منافقین (سازمان مجاهدین خلق) در برابر این اقدام قانونی آلبانی، به‌نحو فزاینده‌ای با جریان‌سازی رسانه‌ای تلاش دارد ضمن مظلوم‌نمایی خود و فرار از اتهامات مسلم وارده، نسبت به اعمال فشار و محکوم‌سازی دولت آلبانی و ممانعت از تداوم رویکرد اخیر از سوی آن دولت محترم در موضوعاتی از قبیل نقض حقوق‌بشر و سنگ‌اندازی در پروسه‌ عضویت آلبانی در اتحادیه اروپایی اقدام کند. لذا بر مبنای واقعیت‌های اشاره‌شده، دولت آلبانی نباید اسیر جنجال، هوچی‌گری و زیاده‌خواهی‌ منافقین شود و اجازه ندهد مورد سوءاستفاده‌ یک گروه تروریستی فرتوت، منزوی و مورد تنفر مردم ایران و حتی مخالفان دولت ایران قرار گیرد. صحنه‌ رویارویی وحشیانه‌ سران منافقین (سازمان مجاهدین خلق) با اقدام قانونیِ پلیس آلبانی و استفاده‌ آنها از اعضا به‌عنوان «سپر انسانی» جهت به ‌راه ‌انداختن جنجال تبلیغاتی با هدف صیانت از خود و مصون ‌ماندن از بازرسی محل استقرار آنها بویژه VIP مریم رجوی، بار دیگر خاطرات برخورد پلید و غیرانسانی رهبران منافقین (سازمان مجاهدین خلق) با خانواده‌های دردمندی که خود را با تمام سختی‌ها به نزدیکی اردوگاه منافقین در عراق رسانده بودند، در ذهن ما تداعی کرد. خاطراتی که سراسر ددمنشی و توحش منافقین برای به ‌سکوت کشاندن و ممانعت از رسیدن صدای خانواده‌ها به عزیزان دربندشان در اردوگاه آنان را یادآور می‌سازد.
همان‌طور که در اطلاعیه‌ ارگان سیاسی منافقین با نام شورای‌ ملی مقاومت در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ (۲۰ ژوئن ۲۰۲۳) آمده است، سران منافقین در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۵، به دلیل ممانعت از انجام ماموریت پلیس عراق در ارتباط با اردوگاه گروهک (سازمان)، شدیدا با نیروهای عراقی درگیر و حتی با سلاح به آنان حمله‌ور شدند. همین واکنش عینا در مقابل پلیس آلبانی تکرار شد، چرا که بر اساس منطق ایدئولوژیک و الگوی رفتاری‌ رهبران گروهک، آنان خود را فراتر از قانون دانسته و در هیچ کشوری ملزم به رعایت قانون نبوده‌اند. رفتار منطقی دولت آلبانی در برابر منافقین، آغازی است بر پایان حیات و کارنامه‌ سیاه این سازمان ضدبشری و مخرب. لذا این وضعیت، آزمایشی خطیر برای دولت آلبانی تا رسیدن به مقصود نهایی است که همانا بازگشت اعضای دربند سازمان به زندگی انسانی و آزادانه و نیز محکومیت رهبران و مسؤولان ارشد منافقین است. در سایه‌ این امر، علاوه بر تحقق آرزوی خانواده‌های دردمند، حاکمیت و مطالبات قانونی دولت آلبانی نیز به ‌نحو شایسته‌ای محقق می‌شود. انتظار داریم دولت آلبانی با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های خود، ضمن تعطیلی اردوگاه قرون ‌وسطایی منافقین در کشور آلبانی، اعضای گرفتار را به زندگی آزاد و به دور از سیطره‌ رهبران آن بازگرداند. در مقابل، انجمن نجات آمادگی خود را برای انجام هرگونه همکاری و حمایت مالی با دولت آلبانی اعلام کرده و عمیقا چشم‌انتظار شروع این فرآیند در نخستین فرصت است».

Page Generated in 0/0058 sec