printlogo


کد خبر: 264369تاریخ: 1402/4/11 00:00
اخبار

فریماه فرجامی درگذشت
انجمن بازیگران خانه سینمای ایران اعلام کرد: فریماه فرجامی، بازیگر سینما و تلویزیون شامگاه جمعه پس از طی یک دوره بیماری منجر به کما در ۷۱ سالگی درگذشت. انجمن بازیگران سینمای ایران با انتشار پیام تسلیتی اعلام کرد: بانوی باوقار و هنرمند سینما و تئاتر کشورمان سرکار خانم فریماه فرجامی پس از تحمل دوران سخت و طولانی بیماری، چشم از جهان فرو بست و به آرامش جاودان پیوست.
شورای مرکزی انجمن صنفی بازیگران سینما، در کمال تاسف و تاثر درگذشت این بازیگر توانا و ارزشمند را از صمیم قلب به خانواده محترم ایشان و همکاران عزیز تسلیت عرض می‌کند.
همچنین به اطلاع می‌رساند مراسم تشییع این هنرمند گرامی متعاقبا به اطلاع خواهد رسید.
فریماه فرجامی 2 ماه قبل دچار سکته مغزی شد و پس از بهبود نسبی درمان را تحت نظر پزشک در منزل ادامه داد اما مدتی قبل دوباره بر اثر سکته راهی بیمارستان شد و چند روز را در کما به سر برد اما سرانجام جمعه شب در ۷۱ سالگی از دنیا رفت.
«خط قرمز» و «سرب» مسعود کیمیایی، «اجاره‌نشین‌ها»ی داریوش مهرجویی، «مادر» علی حاتمی، «پرده آخر» واروژ کریم‌مسیحی و «نرگس» رخشان بنی‌اعتماد از جمله فیلم‌های این بازیگر بودند.
فریماه فرجامی متولد سال ۱۳۳۱ از چهره‌های مشهور سینمای ایران در دهه‌های ۶۰  و ۷۰ بود که از سال‌ها قبل از بازیگری دور شده بود و آخرین حضورش روی پرده سینما به نقشی در فیلم «لامینور» داریوش مهرجویی در سال ۱۳۹۸ باز می‌گشت.
***
احسان یاسین در بوستان آب و آتش روی صحنه رفت
 احسان یاسین با اجرای قطعاتی به زبان فارسی، عربی، انگلیسی و ترکی در بوستان آب و آتش روی صحنه رفت و به مدت یک ساعت برای مخاطبان برنامه اجرا کرد. احسان یاسین خواننده و آهنگساز موسیقی عرفانی روز جمعه ۹ تیر ماه از ساعت ۲۰ در بوستان آب و آتش به صحنه رفت.
در ادامه برنامه‌های هم‌نشینی و دورهمی خانوادگی با عنوان «شب‌های لبخند»، کنسرت‌های تابستانه، اجراهای استندآپ کمدی به همراه نورافشانی و برنامه‌های متنوع دیگر در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد برگزار می‌شود. بعد از کنسرت یاسین، عباس رضازاده با اجرای استندآپ کمدی، مخاطبان را به وجد آورد.
روز پنجشنبه ۸ تیر نیز گروه موسیقی اقوام روناک به صحنه رفتند، سپس علیرضا مسلمی استندآپ کمدی اجرا کرد. این کنسرت‌ها با ظرفیت نامحدود و به صورت رایگان در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد اجرا می‌شوند.
ویژه‌برنامه‌های تابستانه بوستان آب و آتش تا آخر شهریور با محوریت خانواده هر هفته روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۸ برگزار می‌شوند.
***
محمد معتمدی هنر برای همه را احیا می‌کند
محمد معتمدی قصد دارد با به صحنه بردن استعدادهای عرصه موسیقی و آواز، برنامه «هنر برای همه» را احیا کند.
محمد معتمدی خواننده موسیقی ایرانی، در روزهای اخیر و در تازه‌ترین برنامه از مجموعه «آوای جادویی» پیشنهادی ویژه برای حمایت از استعدادهای عرصه موسیقی ارائه کرد. وی در این برنامه گفت: سال‌ها پیش طرحی داشتم به نام «هنر برای همه» و کارکردش این بود که برای خوب شدن حال مردم و جامعه، هنرمندان بیایند و برای مردم اجرا بگذارند؛ اجراهایی که بلیت‌هایش برای تمام اقشار جامعه قابل تهیه باشد. خودم به عنوان نخستین نفر این کار را کردم. من این آمادگی را دارم تمام بچه‌هایی را که در این برنامه بوده‌اند جمع کنم و ضمن تولید اثر، آنها را به صحنه ببریم. این می‌تواند سربازی فرهنگی و هنریِ این هنرجویان باشد که صداهای خوبی دارند. پس از منتشر شدن این صحبت‌ها در فضای مجازی، امیرحسین سمیعی معاون هنری سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران در واکنش به صحبت‌های معتمدی، در صفحه شخصی‌اش نوشت: تمام ظرفیت‌های هنری مناطق بیست‌ودوگانه سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران اعم از تخصصی و فرهنگی؛ مانند پردیس تئاتر تهران را در خدمت این حرکت شایسته و خودجوش و ارزشمند قرار خواهیم داد. جناب آقای محمد معتمدی، بسم‌الله.
***
چشیدن «خوراک‌های ایرانی» در شبکه مستند
 مجموعه مستند «خوراک‌های ایرانی» از امروز روی آنتن شبکه مستند سیما می‌رود. مجموعه مستند «خوراک‌های ایرانی» در ۲۸ قسمت تهیه شده و از زاویه‌ای متفاوت به فرهنگ و هویت ایرانی نگاه کرده است.
تهیه‌کنندگی و کارگردانی این مجموعه مستند را عبدالرحیم صاحب الفصول بر عهده دارد و تحقیق و پژوهش آن بر عهده سمیه صفری بوده است.
این مجموعه مستند برگرفته از علم گاسترومی (علم و فرهنگ تهیه، تولید و مصرف غذا) است و در آن تلاش شده در گردشگری و صنعت توریسم تمرکز را از روی یک منطقه برداشته و با بیانی تصویری، گردشگر را به واسطه خوراک‌های ایرانی به تمام مناطق هدایت کند.
در «خوراک‌های ایرانی» ظرفیت هر منطقه با معرفی اقامتگاه‌ها، بستر فرهنگی هر منطقه، آداب و رسوم، مناطق دیدنی و از همه مهم‌تر خوراک‌های محلی، اطلاعاتی کمتر شنیده شده به گردشگران هدیه می‌شود.
این مجموعه مستند از امروز شنبه ۱۰ تیر روی آنتن شبکه مستند سیما می‌رود و شنبه تا چهارشنبه ساعت۱۸:۴۰ در جدول پخش این شبکه قرار دارد.

Page Generated in 0/0092 sec