printlogo


کد خبر: 264379تاریخ: 1402/4/11 00:00
اخبار

چوب حراج به تیم قهرمان لیگ اروپا
روزنامه مارکا گزارش داد باشگاه سویا، چهارمین تیم فصل گذشته لالیگا و قهرمان لیگ اروپای 23-2022 برای فرار از بحران بدهی  ۹۰ میلیون یورویی به بازیکنان تیم اصلی‌اش چوب حراج ‌زده است. نماینده آندلس در فوتبال اسپانیا چندی پیش با کسب هفتمین جام قهرمانی دومین رقابت‌های باشگاهی معتبر اروپایی – لیگ اروپا یا جام یوفای سابق - رکورددار شد. شاگردان خوسه لوئیس مندیلیبار با شکست رم ژوزه مورینیو به این مهم نائل شدند اما هیچ‌کدام از بازیکنانی که این افتخار را کسب می‌کردند باورشان نمی‌شد در کمتر از 2 ماه با نظر مدیران باشگاه مجبور به ترک ورزشگاه سانچس‌پیسخوان شوند.
خوسه پپه کاسترو، مدیر عامل سویا که در عین حال نماینده گروه سرمایه‌گذاری سویلیستاس د نرویون، مالک حقوقی باشگاه نیز محسوب می‌شود، صبح جمعه به هیات مدیره باشگاه اطلاع داد سویا 90 میلیون یورو (98.3 میلیون دلار) بدهی دارد. 
به گفته رادیو مارکا این بدان معناست که دیگر فروش یک یا دو ستاره تیم که خسوس ناواس و ایوان راکیتیچ، اسطوره‌های باشگاه نیز جزو آنها هستند، دردی را دوا نمی‌کند. 
بنابراین مدیران سویا آماده جدایی هر بازیکنی هستند که مشتری چندین میلیونی داشته باشد  تا خود را از شر بدهی‌ها خلاص کنند. 
گفته می‌شود این بدهی‌ها و نیاز به فروش اغلب بازیکنان اصلی دلیل جدایی رامون رودریگز  وردخو ملقب به مونچی، مدیر ورزشی طولانی‌مدت سویا در ماه اخیر بوده است. مونچی اکنون مدیر بخش فوتبال باشگاه لیگ برتری استون‌ویلاست.
جانشین کاسترو، ویکتور اورتا نیز ظاهراً تماس‌های تلفنی خود را بویژه با منچستریونایتد آغاز کرده است. اورتا 20 ژوئن پس از 6 فصل حضور در لیدزیونایتد دوباره به باشگاه  آندلسی پیوست. او پیش از این مدیر فنی سویا (13-2006) بود.
ارزش کل اعضای تیم اصلی سویا 201.5  میلیون یورو تخمین‌ زده می‌شود. گران‌ترین بازیکن این تیم «یوسف النصیری» مهاجم مراکشی است (۲۰ میلیون یورو). «لوکاس اوکامپوس» هافبک آرژانتینی، «یاسین بونو» دروازه‌بان مراکشی و «گونزالو مونتیل» مدافع آرژانتینی هر کدام ۱۲ میلیون یورو و «مارکوس آکونا» و «رافائل میر ویسنته» مهاجمان اسپانیایی هر کدام ۱۰ میلیون یورو ارزش دارند.
***
نایب قهرمانی دختر تنیسور ایرانی در تور جهانی
ماندگار فرزامی، ورزشکار نوجوان تنیس کشورمان  در رقابت‌های تور جهانی تنیس کمتر از ۱۸ سال (سطح ۳) که دیروز در باشگاه استقلال تهران به پایان رسید، مقام
نایب قهرمانی را از آن خود کرد. در فینال بخش انفرادی این دوره از رقابت‌ها اناستازیا لیزونوا از روسیه موفق شد با نتیجه ۳-۶ و ۱-۶ در ۲ ست مقابل فرزامی به برتری برسد. هفته نخست این مسابقات با حضور بیش از ۱۰۰ ورزشکار از کشورهای ایران‌، هند، روسیه، انگلیس، بلغارستان، کویت، سوئد، ترکیه، مصر و قزاقستان از ۳ تیر ماه آغاز شد و دیروز با انجام دیدار فینال پسران به پایان رسید.
***
مهرداد محمدی نخستین خرید استقلال
باشگاه استقلال تهران شروع خوبی در بازار نقل و انتقالات داشت و توانست مهرداد محمدی، لژیونر ملی‌پوش را با قراردادی 2 ساله به خدمت بگیرد. این بال 29 ساله قزوینی، سابقه بازی در لیگ پرتغال را هم دارد اما طی سال‌های اخیر برای تیم‌های العربی و السیلیه در لیگ قطر به میدان رفته بود. محمدی که گزینه اصلی نکونام برای تقویت خط حمله بود، با سیدحجت کریمی، سرپرست مدیرعاملی استقلال پای میز مذاکره نشست و در نهایت نیز این مذاکرات با توافق میان طرفین همراه بود.
***
بیرانوند می‌ماند
مرد شماره یک تیم ‌ملی با سرخپوشان تهران ادامه خواهد داد. مشکل دروازه‌بان پرسپولیس برای ماندن در این تیم حل شد و در جلسه دیروز علیرضا بیرانوند با رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس صحبتی از فسخ قرارداد دروازه‌بان بزرگ سرخ‌ها نشد. اگرچه درویش با درخواست بیرانوند برای افزایش مبلغ قراردادش برای فصل دوم مخالفت کرد ولی همه شواهد حاکی از حضور او در باشگاه در فصل آینده است. با آنکه بیرو تهدید به فسخ قراردادش کرده بود اما گویا طرفین شروط همدیگر را پذیرفته‌اند تا او در پرسپولیس ماندگار شود.

Page Generated in 0/0058 sec