printlogo


کد خبر: 264387تاریخ: 1402/4/11 00:00
اخبار

آغاز توزیع کارت کنکور از امروز
کارت ورود به جلسه نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از یکشنبه ۱۱ تیر ماه روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد. داوطلبان نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ برای شرکت در امتحان لازم است از روز یکشنبه 11 تیر به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و با ورود به پنل کاربری خود از طریق درج کد ملی، شماره فراگیر و رمز عبور یک نسخه چاپی از برگه راهنما و کارت شرکت در آزمون را تهیه کنند. داوطلبانی که در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند مانند گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی، دارای ۲ یا ۳ کارت هستند و داوطلبان باید طبق تاریخ و آدرس تعیین‌شده روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند. سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرده است اطلاعات شناسنامه‌ای از ثبت احوال اخذ شده است، از این رو اصلاح این مشخصات میسر نیست و داوطلبان در صورت مشاهده مغایرت در این نوع اطلاعات باید به ثبت احوال منطقه خود مراجعه کنند. همچنین برخی اطلاعات  مندرج در کارت ورود به جلسه آزمون داوطلبان نظیر معدل کتبی نهایی دیپلم، محل اخذ مدرک دیپلم، محل اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی و... در سایت سازمان سنجش قابل ویرایش است ولی برای برخی اطلاعات همچون «عکس اشتباه» یا «فاقد عکس» امکان ویرایش اطلاعات از طریق سایت سازمان سنجش میسر نیست. همچنین بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ تغییر گروه آزمایشی، ثبت‌نام جدید و تغییر حوزه امتحانی به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست.
***
رمز کارت بانکی خود را به فروشندگان ندهید
رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای فراجا گفت: با توجه به اینکه اکثر افراد در زمان خرید بویژه خرید از فروشندگان دوره‌گرد و دستفروش، کارت بانکی و رمز خود را در اختیار فروشنده قرار می‌دهند براحتی طعمه اسکیمر می‌شوند. سرهنگ حامد محمدی‌سپاسی در این باره اظهار داشت: اسکیمر دستگاهی است که قابلیت کپی کردن اطلاعات کارت‌های اعتباری بانکی را داشته که گاه همانند دستگاه‌های کارتخوان بوده و در برخی مواقع روی  دستگاه‌های کارتخوان بانکی نصب می‌شود. وی ادامه داد: هموطنان دقت داشته باشند بعد از هر خریدی بویژه از فروشندگان دوره‌گرد و دستفروش برای پرداخت بهای کالا حتما خودتان کارت بانکی را کشیده و رمز را وارد کنید، چرا که در صورت سرقت اطلاعات کارت با توجه به نداشتن رمز کارت بانکی، امکان برداشت برای مجرمان اسکیمری فراهم نخواهد شد. این مقام مسؤول افزود: شهروندانی که هنگام خرید، کارت‌ بانکی و رمز آن را در اختیار فروشنده قرار می‌دهند براحتی می‌توانند در دام اسکیمرها گرفتار شده و از کارت بانکی آنها کپی تهیه شود و با توجه به دانستن رمز بانکی، حساب‌شان خالی شود. سرهنگ محمدی‌سپاسی تأکید کرد: تمام مراحل عملیات بانکی شامل کشیدن کارت عابر بانک درون دستگاه کارتخوان و وارد کردن رمز باید توسط صاحبان کارت انجام شود و از در اختیار قرار دادن کارت و افشای رمز عابربانک به فروشندگان اکیدا خودداری شود.
***
قول زاکانی برای توزیع 1.5 میلیون تن آسفالت در معابر تا پایان سال
شهردار تهران از توزیع 1.5 میلیون تن آسفالت در سال جاری در معابر اصلی و فرعی پایتخت خبر داد. علیرضا زاکانی در آیین افتتاح کارخانه تولید آسفالت شهرداری تهران که در قالب شصتمین پویش امید و افتخار دیروز برگزار شد، با بیان اینکه شهر تهران امروز از ترافیک‌، آلودگی هوا، بدمسکنی و بی‌مسکنی در رنج است، افزود: موضوع کیفیت آسفالت معابر نیز با توجه به عقب‌افتادگی در سنوات گذشته، یکی از مطالبات شهروندان تهرانی بوده است که یک فاصله معناداری را با شرایط مطلوب دارد و به همین جهت مدیریت شهری از ابتدا توجه لازم را به تامین و توزیع آسفالت در معابر در سطح شهر تهران داشته است. شهردار تهران با بیان اینکه امروز در قالب شصتمین پویش امید و افتخار شاهد افتتاح کارخانه آسفالت‌ریزی در غرب تهران (شهر قدس) هستیم، افزود: از 1.5 میلیون تن آسفالتی که امسال برای بهسازی معابر شهر تهران برنامه‌ریزی شده است، 500 هزار تن در اتوبان‌ها استفاده خواهد شد و مابقی نیز سهم معابر فرعی خواهد بود. وی تصریح کرد: 2 کارخانه معظم 240 تنی با حداقل آلایندگی (یکی در غرب و دیگری در شرق) جایگزین کارخانه‌های قدیمی آسفالت شهرداری تهران خواهد شد. زاکانی گفت: هدف‌گذاری ما این است امسال 10 درصد معابر شهر تهران را آسفالت‌ریزی کنیم. وی افزود: با راه‌اندازی این کارخانه و کارخانه بعدی، 6 کارخانه تولید آسفالت در تهران فعال خواهد شد. شهردار تهران ادامه داد: امیدواریم 1.5 میلیون تن آسفالت باکیفیت برای معابر اصلی و فرعی تهران تامین و تولید کنیم.
***
شهادت مأمور فراجا در کرمان
در درگیری بین ماموران فراجا با یک متهم در بافت، یک مامور شهید و ۲ مامور هم زخمی شدند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، منابع محلی در شهرستان بافت خبر دادند در درگیری عصر دیروز در شهرستان بافت بین ماموران فراجا با یک متهم، پس از تیراندازی به سوی ماموران، یک مامور شهید و ۲ مامور زخمی شدند. ماموران انتظامی پس از حکم قضایی برای دستگیری متهمان به محل مراجعه کرده بودند که متهم اقدام به تیراندازی کرد. فرهاد آراسته، فرماندار بافت با تایید شهادت یکی از ماموران فراجا در درگیری با افراد شرور در شهرستان بافت گفت: ساعت 18:10 دقیقه عصر شنبه (دیروز)، ماموران یگان انتظامی و کلانتری شهر بافت با حکم قضایی برای دستگیری یک شرور به منزل او مراجعه می‌کنند. وی افزود: فرد شرور به محض رسیدن ماموران به جلوی منزلش، هنگامی که در را باز می‌کند، ماموران را به رگبار می‌بندد. وی بیان داشت: یک نفر از کارکنان یگان انتظامی شهرستان بافت به نام جواد کریمی در این حادثه به شهادت رسید و ۲ نفر دیگر نیز مجروح شدند. فرماندار بافت تصریح کرد: فرد شرور پس از این ماجرا، از خانه بیرون می‌رود و در خیابان یک پراید را متوقف می‌کند و  پس از پیاده کردن راننده، متواری می‌شود. وی افزود: تلاش برای بازداشت این فرد شرور ادامه دارد.

Page Generated in 0/0064 sec