printlogo


کد خبر: 264397تاریخ: 1402/4/11 00:00
اخبار

تولید غلات کشور ۲۲ درصد رشد کرد
بر اساس آمارها، میزان تولید غلات شامل گندم، جو، برنج سفید و ذرت دانه‌ای، در سال زراعی ۱۴۰۰-1399 15.7 میلیون تن بود اما در سال زراعی 1402-1401 به ۲۱ میلیون تن افزایش یافته است. همچنین سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در گزارشی از وضعیت تولیدات کشاورزی ایران اعلام کرد: ایران سیزدهمین تولید‌کننده بزرگ گندم دنیا، سیزدهمین تولیدکننده بزرگ برنج و یازدهمین تولید‌کننده بزرگ گوشت در آسیا و همچنین بزرگ‌ترین صادرکننده محصولات لبنی در این قاره بوده است. فائو پیش‌بینی کرده است تولید شیر و لبنیات در ایران طی سال جاری به ۷ میلیون و ۸۲۰ هزار تن برسد. بر اساس آمار فائو، ایران صادرکننده خالص شیر و لبنیات در سال ۲۰۲۲ بوده است. ایران در این سال ۸۶ هزار تن شیر و لبنیات وارد کرده و در مقابل یک‌میلیون و ۵۸۳ هزار تن شیر و لبنیات صادر کرده است. در واقع ۱۳ درصد شیر و لبنیات تولیدی ایران در این سال به کشورهای دیگر صادر شده است. 
***
شرایط جدید دریافت تسهیلات مسکن متقاضیان دارای فرزند سوم
اصلاحیه دستورالعمل «تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه، خرید و ساخت مسکن برای متقاضیان دارای فرزند سوم و بیشتر» برای اجرا به 5 بانک عامل مسکن، صادرات ایران، ملت، تجارت و پست بانک ابلاغ شد. مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی با اشاره به برقراری ارتباط با سامانه وزارت مسکن به منظور استعلام سوابق متقاضیان این تسهیلات توسط بانک‌ها گفت: به موجب جزء 3، بند الف تبصره 16 قانون بودجه سال جاری مقرر شده است به متقاضیانی که فرزند سوم یا بیشتر آنها از1399.1.1 به بعد متولد می‌شود، تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه، خرید یا ساخت مسکن تا سقف 200 میلیون تومان پرداخت شود. صحابی با اشاره به اصلاح شرایط بهره‌مندی از تسهیلات مذکور عنوان کرد: از جمله مواردی که حسب مقررات بانک‌های عامل می‌باید کنترل می‌کردند، فرم «ج» متقاضی بود، بدین معنا که استفاده یا عدم استفاده متقاضی از امکانات دولتی، زمین و تسهیلات یارانه‌ای را بررسی می‌کردند اما باتوجه به اینکه روح حاکم بر قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده بر فرزندآوری تشویق و تأکید دارد، لذا در بانک مرکزی به این نتیجه رسیدیم برای دریافت این تسهیلات این بند حذف و دستورالعمل مربوط اصلاح و به شبکه بانکی ابلاغ شود. وی افزود: برای مثال ممکن است فرم «ج» متقاضی قرمز باشد و از تسهیلات یارانه‌ای و امکانات دولتی استفاده کرده باشد اما به هر دلیلی ملکی را که در اختیارش بوده به فروش رسانده باشد.  
***
ثبت ۱۱ هزار و 574 قرارداد رایگان اجاره مسکن در سامانه املاک و مستغلات
معاون مسکن و ساختمان از ثبت نهایی رایگان ۱۱۵۷۴ قرارداد اجاره مسکن در سامانه معاملات املاک و مستغلات بین موجران و مستاجران خبر داد. هادی عباسی‌اصل درباره درج اطلاعات قراردادهای موجران و مستاجران در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور و دریافت کد رهگیری رایگان اظهار کرد: این سامانه به صورت شبانه‌روزی و رایگان بستر ثبت قراردادهای اجاره را بین موجران و مستاجران فراهم کرده است. وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور تعداد مراجعه‌کنندگان این سامانه 216 هزار و 499 نفر و تعداد کل قراردادهای ایجاد شده در این سامانه 42 هزار و 142 فقره است که تاکنون 11574 قرارداد در آن نهایی شده است. وی افزود: سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور سوم خردادماه سال‌جاری رونمایی شد و این امکان را فراهم می‌کند تا موجران و مستاجران قرارداد خود را در سامانه ثبت کنند و کد رهگیری رایگان از این سامانه اخذ کنند.

Page Generated in 0/0048 sec