printlogo


کد خبر: 264399تاریخ: 1402/4/11 00:00
اخبار

تأکید سران قوا بر تدوین قانون جامع  برای عفاف و حجاب
عصر روز گذشته نشست سران ۳ قوه با حضور سیدابراهیم رئیسی، محمدباقر قالیباف و غلامحسین محسنی‌اژه‌ای به میزبانی مجلس شورای اسلامی برگزار شد. در این نشست سران ۳ قوه، بر تصویب لایحه‌ای جامع که ابعاد مختلف مساله عفاف و حجاب را در بر بگیرد در سریع‌ترین زمان ممکن تاکید کردند. همچنین سران قوا ضمن تشکر از رهبر انقلاب بابت ارائه نظر فصل‌الخطاب درباره موضوع اسناد غیررسمی ابراز امیدواری کردند که نهایی شدن قانون ساماندهی اسناد غیررسمی ضمن جلوگیری از فساد در این حوزه، از ورود حجم زیادی از پرونده‌ها به قوه‌قضائیه جلوگیری کند. در بخش دیگری از جلسه نیز موضوع تناسبی شدن انتخابات مجلس و مشارکت مردم، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
***
الحاق ناو جدید دماوند به نیروی دریایی ارتش
تصاویری از ناو جدید دماوند منتشر شده است که حاکی از الحاق این شناور به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است. بنا بر گزارش تسنیم، به ‌تازگی کلیپی از ناو جدید دماوند نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با عنوان «خبری در راه است» منتشر شده که نشان می‌دهد به‌زودی این ناو به ناوگان شمال نداجا الحاق می‌شود. ناوشکن دماوند نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و دومین محصول پروژه موج، اسفندماه سال 93 در ناوگان شمال نداجا عملیاتی شد. این ناو ۳ سال بعد -دی‌ماه 96- بر اثر برخورد با موج‌شکن بندر انزلی دچار سانحه شد و چند روز بعد نیز در همان محل غرق شد. از همان زمان بنا شد این ناو پس از بازیابی از دریا دوباره احیا و وارد چرخه عملیاتی شود، این موضوع با جدیت دنبال شد تا اینکه تصاویری از ناو دماوند منتشر شد که نشان می‌داد کار ساخت سازه آن به اتمام رسیده است و در مرحله نصب تجهیزات قرار دارد. چندی پیش نیز تسنیم تصاویر ماهواره‌ای از صنایع شهید تمجیدی وزارت دفاع در بندر انزلی، منتشر کرد که نشان می‌داد نصب لانچر موشک‌های کروز ضدکشتی و توپ 76 میلیمتری سینه ناو به اتمام رسیده است و این ناو در مرحله نصب سایر تجهیزات است.
***
وزیر دفاع:
مهمات هوشمند ساخت ایران در دنیا سرآمد است
وزیر دفاع روز گذشته در نشست با منتخبان نخبگان و خبرگان علمی در وزارت دفاع با اشاره به دستاوردهای ارزشمند دفاعی به‌رغم محدودیت‌ها و تحریم‌های تحمیل شده علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: قاعده پیشرفت در حوزه‌های دفاعی و نظامی مبتنی بر اندیشه‌های قرآن، موازین اسلام، سیره اهل بیت و عمل به منویات مقام معظم رهبری به دست آمده است و قطعا در آینده نیز پیشرفته‌تر و جلوتر از امروز، گام‌های موفق‌تری خواهیم برداشت. وی افزود: پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های هوایی، دریایی، زمینی، جنگال و الکترونیک و هوافضا ناشی از تلاش مجموعه دست‌اندرکاران صنعت دفاعی در نهاد نوآوری دفاعی است. امیر محمدرضا آشتیانی با بیان اینکه وزارت دفاع یک سازمان تحقیق‌محور و کاملا علمی است، تصریح کرد: در حال حاضر ۴ هزار و ۵۰۰ محقق و پژوهشگر در وزارت دفاع فعالیت می‌کنند که با کمک این محققان و استفاده از ظرفیت نخبگی دفاعی آنها در خدمت کشور و مردم همزمان یک هزار پروژه مدیریت می‌شود که تنها بخش بسیار کوچک آن رسانه‌ای و به اطلاع مردم رسیده است. وی ادامه داد: در گذشته مهمات هوشمند یکی از برتری‌ها و انحصار‌های نظام سلطه محسوب می‌شد. به ضرس قاطع و یقیناً مهمات هوشمند ساخت متخصصان و دانشمندان صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران در دنیا سرآمد است و این یعنی باور و اعتقاد جوانانی که متعهدانه و مجاهدانه در دفاع از کیان سرزمین خود پای آرمان‌ها و ارزش‌های میهن خود ایستاده‌اند و به این افتخار‌ها نایل آمدند.
***
معاون امور بین‌الملل قوه‌قضائیه:
دادگاه پرونده ترور سردار سلیمانی بزودی آغاز می‌شود
معاون امور بین‌الملل قوه‌قضائیه در گفت‌وگویی پیرامون پرونده حمید نوری گفت: پرونده آقای نوری کاملا سیاسی است و حقوق آقای نوری در دادگاه بدوی و تجدید نظر نقض شده و ما آقای نوری را به عنوان گروگان در آنجا می‌بینیم نه کسی که جرمی را مرتکب شده باشد. وی با بیان اینکه ما شاهد فرآیند رسیدگی عادلانه در این پرونده نیستیم، گفت: ما به سوئدی‌ها گفتیم تنها گزینه‌ای که برای آقای نوری وجود دارد، تبرئه ایشان و بازگشت او به ایران است. سوئدی‌ها هیچ مستندی ندارند و فقط از یک گروهک تروریستی دفاع می‌کنند؛ البته خود آن کشورها هم که گروهک تروریستی در آنجاست،  اقداماتی را برای کنترل و برخورد با این گروهک منافقین اتخاذ کردند و من شک ندارم این گروهک برای سوئدی‌ها هم مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد. به سوئدی‌ها توصیه می‌کنیم امنیت و منافع خود را قربانی دفاع از این گروهک تروریستی نکنند و بیش از این درباره بازی سیاسی خودشان درباره پرونده آقای نوری اقدامی نکنند. کاظم غریب‌آبادی درباره رسیدگی به پرونده ترور شهید سلیمانی و همراهان ایشان نیز گفت: پیش از این کیفرخواست این پرونده صادر شد و باید فرآیند رسیدگی آغاز شود. اکنون قضات این شعبه تعیین شده‌اند و ابلاغ ویژه از سوی ریاست محترم قوه‌قضائیه برای ۳ قاضی صادر شده و بزودی کار خودشان را آغاز خواهند کرد. وی گفت: جلسات دادگاه هم شکلی و هم محتوایی است و باید روند آن طی شود و کیفرخواست باید بررسی شود. شاید دادگاه ایراداتی نسبت به آن وارد کند و نیاز به اصلاح داشته باشد؛ به هر حال قاضی تصمیم می‌گیرد و زمانبر است. مهم این است که شعبه با ابلاغ ویژه تشکیل شده و بزودی جلسات دادگاه آغاز می‌شود.

Page Generated in 0/0054 sec