printlogo


کد خبر: 264415تاریخ: 1402/4/12 00:00
اخبار

نشست «یک عمر تجربه» در مجموعه نیاوران برگزار می‌شود
سلسله نشست‌های تخصصی «یک عمر تجربه» با هدف استفاده از تجربیات خبرگان حوزه میراث فرهنگی در مجموعه نیاوران برگزار می‌شود.
بیژن مقدم، مدیر این مجموعه با اعلام این خبر گفت: به دنبال نکوداشت مفاخر میراث فرهنگی کشور که دومین دوره آن اخیرا در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، بر آن شدیم تا در مجموعه نیاوران، امکان در اختیار قرار دادن بخشی از تجربیات ارزنده این مفاخر را در قالب برگزاری نشست‌های تخصصی برای علاقه‌مندان فراهم کنیم.
او توضیح داد: مفاخر میراث فرهنگی کشور گنجینه‌های ارزشمندی برای تمام دوران‌ها هستند که علاوه بر پاسداشت آنان که رسالتی ملی است، فراهم کردن شرایط جهت ارتباط نسل نو و علاقه‌مندان با این میراث‌های زنده بشری جهت استفاده از کوله‌بار دانش، تخصص و تجربیات‌شان امری ضروری است.
او افزود: در این سلسله نشست‌ها که قرار است در مجموعه نیاوران برگزار شود، از مفاخر، پیشکسوتان و چهره‌های ماندگار میراث فرهنگی دعوت خواهد شد تا داشته‌های‌شان را در قالب سخنرانی و پرسش و پاسخ در اختیار مخاطبان قرار دهند.
مقدم اظهار کرد: در همین راستا نخستین نشست از سلسه نشست‌های تخصصی «یک عمر تجربه» با حضور استاد جلیل گلشن‌بافقی، پیشکسوت باستان‌شناسی برگزار می‌شود.
او تصریح کرد: این نشست روز دوشنبه 12 تیرماه 1402 از ساعت 10 تا 12 در سالن کنفرانس مجموعه فرهنگی - تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) تشکیل می‌شود و شرکت عموم علاقه‌مندان در آن آزاد است.
***
آغاز چهارمین پویش کتابی «سفیر حسین(ع)»
انجمن کتابفروشان ‌خوشه در نظر دارد پویش ملی «میز کتاب، سفیر حسین (ع)» را برای چهارمین سال متوالی برگزار ‌کند.
انجمن کتابفروشان ‌خوشه در نظر دارد پویش ملی «میز کتاب، سفیر حسین(ع)» را برای چهارمین سال متوالی و با هدف ترویج و عرضه کتاب در مساجد، هیات، مدارس و دانشگاه‌های سراسر کشور همزمان با شروع ایام محرم از 27 تیر تا 12 مرداد 1402 برگزار کند.
این پویش با همکاری کتابفروشان سراسر کشور، خانه کتاب و ادبیات ایران، جامعه ایمانی مشعر و شرکت‌های پاتوق کتاب، به نشر، کتابشهر ایران و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار خواهد شد.
محمدیان، دبیر پویش سفیر حسین(ع) 4 در پاسخ به شیوه برگزاری آن گفت: سفیران به عنوان برپاکننده میز کتاب، پس از ثبت‌نام و گذراندن دوره آموزشی (مجازی) به نزدیک‌ترین کتابفروشی محلی معرفی خواهند شد و سپس با هماهنگی کتابفروش، کتب را به صورت امانی دریافت و در مجموعه مدنظر خود عرضه خواهند کرد.
محمدیان اظهار کرد: در این پویش برای هر خریدار  15 درصد تخفیف تا سقف 300 هزار تومان قیمت پشت جلد، بن‌ کتاب تعلق می‌گیرد و 15 درصد از میزان فروش پشت جلد کتاب‌ها توسط دبیرخانه پویش به برپاکننده میز کتاب تقدیم خواهد شد. علاقه‌مندان به برگزاری نمایشگاه کتاب و برپایی میز کتاب جهت ثبت‌نام عدد 4 را به شماره 10003022 ارسال و برای کسب اطلاعات تکمیلی به khooshe.org مراجعه کنند.
***
افزایش بودجه جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک محقق شد
دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران - مبارک، از قول وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای افزایش بودجه جشنواره به ۱۲ میلیارد تومان خبر داد که تا الان ۱۰ میلیارد تومان آن محقق شده است.
هادی حجازی‌فر با اشاره به سختی‌های برگزاری جشنواره تئاتر عروسکی تهران - مبارک به حمایت‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرده است.
وی با اشاره به تورم و بالا رفتن هزینه‌ها افزود: باید بودجه جشنواره نیز افزایش می‌یافت که این اتفاق به اندازه ممکن و قانونی محقق شده است.
حجازی‌فر بیان کرد: در دوره کنونی هزینه ساخت‌وساز عروسک بالا رفته است و این در حالی است که بودجه جشنواره فقط می‌تواند ۲۰ درصد ارتقا یابد اما به هر حال ما به رشدی ۲۰۰ درصدی نیاز داشتیم و در گفت‌وگو با وزیر ارشاد قول گرفتیم بودجه جشنواره به ۱۲ میلیارد تومان ارتقا پیدا کند که الان ۱۰ میلیارد تومان آن محقق شده است.
دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی عروسکی تهران - مبارک همچنین از کمک‌های بخش خصوصی برای برگزاری جشنواره گفت: البته تلاش می‌کنیم ۸۰ درصد این مبلغ را با حمایت بخش خصوصی به تئاتر برگردانیم و کم‌کم به سمت استقلال کامل برویم. الان با بانک‌ها، پلتفرم‌ها و بنگاه‌های خصوصی در حال رایزنی هستیم. خوشبختانه مشارکت بنگاه‌های خصوصی در این جشنواره بی‌سابقه است و توانستیم کمک‌هزینه‌ها را افزایش بدهیم و پیش از شروع جشنواره ۷۵ درصد کمک‌هزینه‌ها را پرداخت کردیم.
او همچنین از همکاری اداره کل هنرهای نمایشی و انجمن نمایش در مسیر برگزاری این جشنواره یاد کرد و گفت: مرکز هنرهای نمایشی و انجمن نمایش نیز با ما در موضوع زمان‌بندی جشنواره و مالی همکاری کردند چون تیم ما خواسته‌های خود را داشت و با ما کنار آمدند.

Page Generated in 0/0062 sec