printlogo


کد خبر: 264429تاریخ: 1402/4/12 00:00
سرمربی جدید استقلال از وضعیت نقل و انتقالات تیمش راضی نیست
فرهاد دنبال تک‌خال جواد؟

مهدی طاهرخانی: سرمربی جدید استقلال صبح دیروز بعد از جلسه تمرین در مواجهه با خبرنگاران فاش کرد از وضعیت نقل و انتقالات باشگاه به‌ هیچ‌‌وجه راضی نیست. جواد نکونام ضمن کنایه زدن به ریخت و پاش رقبا هم به مسؤولان فدراسیون فوتبال و هم مدیران آبی‌های پایتخت طعنه زد. نکونام گفت: «ببینید بعضی باشگاه‌ها چه پول‌هایی به بازیکنان می‌دهند و چه ریخت‌وپاش‌هایی می‌کنند، هوادار ما هم توقع دارد. اینجا استقلال است، ما هم باید بازیکن بزرگ و باکیفیت بگیریم، از این وضعیت نقل و انتقالات به ‌هیچ‌‌وجه راضی نیستم، باید به استقلال کمک شود. دوست دارم با هوادار صادق باشم، چون مرا خواست و آمدم، حالا که هستم تا آخرین لحظه از باشگاه بزرگ استقلال دفاع می‌کنم، نمی‌توانم به آنها دروغ بگویم، فعلا از رقبا عقب هستیم، از همین اول همه چیز علیه استقلال و هوادارانش است».
ابراز نارضایتی نکونام اما در چهارمین روز تمرین با تیم جدیدش و درست پس از قطعی شدن نخستین خرید آبی‌ها که یک لژیونر سابقا ملی‌پوش در پست بال کناری است چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ مهرداد محمدی که به عنوان بمب نقل و انتقالات تابستانی استقلال معرفی شده، روز اول این هفته در دفتر سعادت‌آباد قراردادی ۲ ساله با استقلال تهران امضا کرد و با پیراهن آبی و سیدحجت کریمی، سرپرست باشگاه عکس یادگاری انداخت. این بال هجومی 29 ساله پیشین راه‌آهن و سپاهان که سابقه بازی و گلزنی در لیگ برتر پرتغال با باشگاه «آوس» را در کارنامه دارد، در فصول گذشته در لیگ ستارگان قطر در ترکیب العربی و السیلیه گلزن و گلساز نشان داده است. او می‌تواند در هر ۲ پست بال هجومی راست و چپ و البته در نقش دفاع چپ بازی کند و علاوه بر این یک کاشته‌زن و پنالتی‌زن قهار برای پر کردن جای کوین یامگا نیز به حساب می‌آید. به عبارت دیگر می‌توان گفت استقلال یک آچار فرانسه در جلوی زمین به خدمت گرفته است.
همچنین او برای استقلال ورای یک خرید معمولی محسوب می‌شود، چرا که با امضایش طلسم 324 روزه خرید بازیکن توسط این تیم را شکست، چرا که آبی‌ها به‌ خاطر بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی‌شان در نیم‌فصل پاییزی
1402-1401موفق به جذب بازیکن جدید نشده بودند. محمدی خود در نخستین اظهاراتش به عنوان بازیکن استقلال، مشخصا درباره اینکه قرار است جای قائدی یا محبی را در استقلال بگیرد، ابراز تردید کرده است. با این حال به نظر نمی‌رسد ایده مدیران باشگاه برای جایگزینی مهدی قائدی، تک‌خال هجومی آبی‌ها با مهرداد محمدی به مذاق نکونام خوش آمده باشد. سرمربی جدید که با جدایی قریب‌الوقوع قائدی مواجه شده، تیمش را در خطر از دست دادن یک شاه‌کلید واقعی می‌بیند. به همین دلیل نه تنها خرید آچار فرانسه‌ای چون مهرداد محمدی را راه چاره این مشکل نمی‌داند، بلکه حتی از حل شدن مساله پرداخت حق انتقال قطعی محمد محبی، مهاجم ملی‌پوش فصل قبل به سانتاکلارای پرتغال نیز چندان به وجد نیامده است. در تفاهمنامه‌ای که میان ۲ باشگاه امضا شده، استقلال می‌تواند با پرداخت مبلغ 600 هزار یورو، قرارداد قرضی محبی را دائمی کند که ظاهرا حجت کریمی برای این انتقال حدودا 30 میلیارد تومانی به سرمربی جدید قول قطعی داده است. مساله اصلی نکونام این است که محمدی و محبی، حتی با وجود قابلیت‌های‌شان برای بازی کردن در نوک خط حمله، در اصل بال راست هستند، نه فوتبالیستی ذاتی و جادویی مثل قائدی. حتی اینکه قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی، محبی را بیشتر از همشهری بوشهری ریزنقش وی قبول دارد نیز سرمربی استقلال را مجاب نمی‌کند. او می‌داند به عنوان یک سرمربی نسل جدید استقلال، گریزی از قیاس شدن با فرهاد مجیدی ندارد که درست یک سال پیش در چنین روزهایی با تحویل دادن جام قهرمانی لیگ برتر به هواداران آبی، کمپ ناصر حجازی را به مقصد باشگاه اتحاد کلبا در لیگ برتر امارات ترک کرد. خاطر نکو آنجا مشوش‌تر می‌شود که فرهاد به رغم استقبالی که از نشستن رقیب سال‌های نه چندان دور خود بر نیمکت استقلال در فضای مجازی کرد، قصد دارد شخصا ماموریت نکونام را برای او دشوارتر کند. سرمربی ایرانی کلبای امارات علاوه بر سایه سنگینی که به واسطه میراث طلایی‌اش بر سر کادر فنی جدید باشگاه استقلال گسترده، با تلاش عجیبی که برای ربودن تک‌خال واقعی آبی‌ها آغاز کرده، از آن سوی خلیج‌فارس بر زخم‌های آنها نیز نمک می‌پاشد. نکونام در مسیر این ماموریت دشوار، به یک فوق‌ستاره نیاز دارد و قائدی تنها گزینه فوق‌ستاره آبی‌ها در دوران معاصر است. باشگاه استقلال که به نظر می‌رسید تا حدودی باشگاه الاهلی امارات، مالک اصلی  مهدی قائدی را برای دائمی کردن انتقال تک‌خال ایرانی مجاب کرده باشد، حالا با اصرار عجیب تیم فرهاد مجیدی برای به خدمت گرفتن او در یک انتقال تمام اماراتی مواجه شده است. حتی به نظر می‌رسد خود قائدی هم که در ابتدا برای ماندن در استقلال ابراز تمایل می‌کرد، وسوسه شده تحت هدایت اسطوره باشگاه در امارات بازی کند. آخرین خبرها حاکی از آن است که الاتحاد کلبا رقم خرید ستاره ایرانی را چنان بالا برده که آبی‌های تهران را یارای رقابت با آن نیست.

Page Generated in 0/0052 sec