printlogo


کد خبر: 264436تاریخ: 1402/4/12 00:00
اخبار

قاتل شهید «جواد کریمی» در کمتر از ۱۴ ساعت به هلاکت رسید
جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به درگیری ماموران انتظامی و یگان امداد شهرستان بافت با یک شرور مسلح در روز شنبه (۱۰ تیر) که منجر به شهادت ستوان سوم جواد کریمی شد، گفت: ماموران انتظامی و یگان ویژه از همان لحظات اولیه پیگیری‌های ویژه خود برای دستگیری فرد شرور را در دستور کار قرار دادند. سردار عبدالعلی روانبخش افزود: ماموران با اقدامات تخصصی محل اختفای قاتل را در یکی از روستاهای شهرستان بافت شناسایی کردند. جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به هلاکت قاتل و درگیری ۱۵ دقیقه‌ای ماموران انتظامی با او افزود: قاتل برای گریز از قانون به حربه‌های مختلفی دست زد. سردار روانبخش افزود: ماموران انتظامی با همکاری یگان ویژه در یک عملیات منسجم، قاتل شهید جواد کریمی را در یکی از روستاهای شهرستان بافت به هلاکت رساندند. جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان در پایان افزود: در این درگیری یک قبضه سلاح جنگی به همراه ۲ تیغه خشاب و مقادیری مهمات کشف شد. شهید جواد کریمی عصر روز شنبه 10 تیر در درگیری با شرور مسلح به شهادت رسید.
***
اعطای وام ۱۵۰ میلیون تومانی به سربازان ماهر
مشاور عالی قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان ستاد کل نیروهای مسلح از آغاز ارائه تسهیلات خوداشتغالی به سربازان مهارت‌دیده خبر داد. سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تسهیلات قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان برای سربازان ماهر گفت:‌ سال گذشته اعلام کردیم آن دسته از سربازان ماهر که در طول دوران خدمت خود مهارتی را فرا گرفته و گواهی مهارت‌آموزی نیز دریافت کرده‌اند، می‌توانند برای دریافت وام خوداشتغالی ثبت‌نام کنند. وی با بیان اینکه پس از ثبت‌نام این افراد، اقدامات و بررسی‌ها برای اعطای وام آغاز شد، گفت: پرداخت تسهیلات مهارت‌آموزی سربازان وظیفه‌ای که سال گذشته درخواست خود را ثبت کرده بودند، در حال انجام است و تا پایان تیرماه ادامه دارد. مشاور عالی قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان ستاد کل نیروهای مسلح درباره رقم تسهیلات اعطایی به سربازان اظهار کرد:‌ تسهیلات اشتغال‌زایی سربازان ماهر در نوع خوداشتغالی به مبلغ حداکثر ۱۵۰ میلیون تومان به سربازان منقضی خدمتی که تاریخ ترخیص آنان کمتر از ۵ سال باشد، اعطا می‌شود. وی افزود: سربازانی که قصد دارند برای بعد از خدمت خود اشتغال مناسبی داشته باشند، می‌توانند دوره‌های مهارت‌آموزی را در حین خدمت طی کنند و تسهیلات اشتغال‌زایی نیز در راستای حمایت از آنها پرداخت می‌شود. مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: افراد در صورت داشتن هرگونه سوال و مشکل، می‌توانند مراتب را از وظیفه عمومی استان محل سکونت خود پیگیری کنند.
***
مرگ ۱۱۵۲ نفر به دلیل غرق‌ شدن
سازمان پزشکی قانونی از غرق شدن ۱۱۵۲ نفر در سال گذشته خبر داد و نسبت به افزایش موارد غرق‌شدگی در فصل تابستان هشدار داد. به گزارش ایسنا، سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد سال گذشته هزار و ۱۵۲ نفر بر اثر غرق‌شدگی در کشور جان خود را از دست دادند که با وجود کاهش 1.1 درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰،  همچنان رقم بالایی محسوب می‌شود. همچنین از کل تلفات غرق‌شدگی در سال گذشته، ۹۳۹ نفر مرد و ۲۱۳ نفر زن بودند این در حالی است که تعداد مردان فوت‌شده بر اثر غرق‌شدگی در سال ۱۴۰۰، هزار و ۸ نفر و تعداد زنان نیز ۱۵۷ نفر بوده است. سال ۱۴۰۱ بیشترین تلفات غرق‌شدگی به ترتیب در استان‌های مازندران با ۱۶۱ مورد فوتی، گیلان با ۱۱۹ مورد فوتی، خوزستان با ۹۸ مورد فوتی و فارس با ۹۷ مورد فوتی بوده است. 

Page Generated in 0/0051 sec