printlogo


کد خبر: 264443تاریخ: 1402/4/12 00:00
اخبار

ثبت رکورد 5.3 میلیون اظهارنامه مالیاتی اصناف و مشاغل
سخنگوی سازمان امور مالیاتی از ثبت رکورد بی‌سابقه 5.3 میلیون فقره اظهارنامه و فرم تبصره 100 قانون مالیات برای اصناف و مشاغل خبر داد. 
مهدی موحدی‌بکنظر با اعلام پایان یافتن مهلت ارائه اظهارنامه و استفاده از تبصره 100 قانون مالیات‌های مستقیم گفت: مجموع کل اظهارنامه مالیات اصناف و مشاغل که برای عملکرد سال گذشته ارائه شده یک‌میلیون و 362 هزار و 507 فقره اظهارنامه است و مجموع کسانی که از تبصره ماده 100 قانون مالیات استفاده کرده‌اند 3 میلیون و 986 هزار و 938 نفر و مجموع کل کسانی که ارائه اظهارنامه یا استفاده از تبصره 100 انجام داده‌اند به بیش از 5 میلیون و 350 هزار نفر می‌رسد که نسبت به پارسال حدود 900 هزار اظهارنامه جدید مالیاتی دریافت شده است.
 سخنگوی سازمان امور مالیاتی تأکید کرد: 50 درصد کسانی که در قالب فرم تبصره ماده 100 استفاده کرده‌اند مالیات آنها صفر اظهار شده است، یعنی از 50 درصد اصناف خرد برای عملکرد سال 1401 مالیاتی نگرفته‌ایم. 
وی همچنین گفت: 90 درصد صاحبان اصناف و مشاغل مالیات زیر 10 میلیون تومان برای عملکرد یک‌سال اظهار کرده‌اند.
 موحدی‌بکنظر درباره مهلت ارائه اظهارنامه مالیات شرکت‌ها و اشخاص حقوقی گفت: مالیات این اشخاص از اول سال شروع شده و تا پایان تیر ادامه دارد که این اظهارنامه‌ها نیز در حال وصول است.
***
رشد ۴ درصدی مصرف برق خانگی و ۲۰ درصدی برق صنایع
وزیر نیرو با اشاره به افزایش 4 درصدی میزان مصرف برق در بخش خانگی، گفت: مصرف برق در صنایع بزرگ نیز ۲۰ درصد افزایش داشته است. 
علی‌اکبر محرابیان در جلسه برخط با مدیران صنعت برق کشور در سراسر کشور، درباره اقدام‌های اثرگذار انجام شده در صنعت برق کشور از زمان آغاز اوج مصرف انرژی در کشور، افزود: مقایسه اقدام‌های انجام شده برای رفع ناترازی موجود در صنعت برق کشور بیانگر انجام کارهای مفید و موثر در این باره است که اثرات مثبت خود را در زندگی مردم، کسب‌وکار، تولید کشور، تجارت، بهداشت و درمان نشان داده است.
 وی با تاکید بر اهمیت بهره‌مندی از امکان حداکثر تولید، انتقال و توزیع برق برای افزایش سطح رضایتمندی مردم، گفت: انجام اقدام‌های عالمانه، کارشناسانه و مبتنی بر آخرین فناوری روز جهان را می‌توان شاخص‌ترین فرآیند صنعت برق کشور در ایام اوج بار مصرف عنوان کرد. وزیر نیرو خاطرنشان‌کرد: این تجربه بیانگر آن است که چگونه می‎‌توان با یک برنامه درست و مدیریت متمرکز و با بهره‌مندی از ظرفیت‌های کشور، بسیاری از مشکلات و موانع را برطرف کرد. محرابیان ضمن ارزیابی مثبت درباره پیشرفت شاخص‌ها در مدیریت و تأمین برق کشور، اضافه ‌کرد: تاکنون و از ابتدای اوج مصرف در مقایسه با سال گذشته، 4 درصد رشد مصرف برق را تجربه کرده‌ایم و پیش‌بینی می‌شود با افزایش دمای هوا در روزهای آتی این روند ادامه یابد. 
وزیر نیرو اظهار کرد: آمارهای گزارش شده درباره تأمین برق صنعت طی مدت اجرای طرح مدیریت مصرف صنایع امیدبخش است. محرابیان گفت: صنعت به 3 گروه تقسیم شده که در بخش نخست هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد، در بخش دوم فقط یک نصفه ‌روز مدیریت مصرف انجام می‌شود که با رضایتمندی قابل‌ملاحظه‌ای همراه شده است اما ۳۰۲ واحد صنعتی بزرگ گروه سوم را تشکیل می‌دهد و بیشترین میزان مصرف در زمان اوج بار متعلق به این گروه می‌شود. وی ادامه داد: کل صنعت امسال در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد و صنعت فولاد ۲۹ درصد رشد مصرف برق را به ثبت رسانده است. این ثمره مدیریت بهینه و کارآمد است که کمترین محدودیت را برای صنایع کشور قائل شده است.
***
تجارت ترجیحی با هند برقرار می‌شود
مدیرکل آسیای جنوبی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با جدیت به دنبال برقراری تجارت ترجیحی با هندوستان هستیم.
 هادی طالبیان‌مقدم درباره گسترش روابط تجاری با هند اظهار داشت: حجم تبادلات هندوستان با کشورهای دیگر زیاد است و با توجه به اینکه هند در حوزه‌های فناوری، ارتباط با جهان، کریدور شمال- جنوب و... فعال است، به دنبال گسترش روابط با این کشور بویژه از طریق برقراری تجارت ترجیحی هستیم. وی افزود: در این رابطه مشکلات و موانعی داریم که در حال دسته‌بندی این موانع در قالب‌های تعرفه‌ای، تحریمی، غیرتحریمی و... هستیم. طرف هندی درباره موانع غیرتحریمی پیشنهاداتی هم داشته است. 
مدیرکل آسیای جنوبی سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه بازار هند بازار خوبی برای صادرات محصولات ایران در سطح آسیا و دنیاست، یادآور شد: پارسال حجم تجارت بین ایران و هند - بدون نفت خام و اوره- به نزدیک ۵ میلیارد دلار رسید. 
وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت جدیدی که در منطقه و جهان به وجود آمده هدف ما در سازمان توسعه تجارت این است که با دعوت از طرف‌های خارجی برای حضور در ایران، بتوانیم راه‌حل‌های جدید خود را عنوان کنیم. ما به دنبال آن هستیم که با روی باز دیپلماسی اقتصادی کشور را به سمت دیپلماسی منطقه و همسایگان نیز سوق دهیم.

Page Generated in 0/0061 sec