printlogo


کد خبر: 264444تاریخ: 1402/4/12 00:00
اخبار

تأکید رئیس‌جمهور بر برقراری عدالت در پرداخت حقوق و مزایا
حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای‌ عالی اداری با تاکید بر اهمیت ایجاد انگیزه مثبت و سازنده در کارکنان اداری، برقراری عدالت در پرداخت حقوق و مزایا در ادارات را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد انگیزه و افزایش بهره‌وری در ادارات ضروری دانست. رئیس‌جمهور با اشاره به تکلیف و تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ایجاد تحول و چابک‌سازی در ساختار اداری کشور، در چارچوب ابلاغ سیاست‌های کلی نظام اداری، اتخاذ تصمیمات متقن و جدیت در اجرای آن را لازمه ایجاد تحول در نظام اداری دانست. رئیسی همچنین به قانون ارتقای سلامت اداری به عنوان یکی از قوانین بسیار خوب و متقن اما مغفول مانده در نظام اداری کشور اشاره و بر اهتمام بیشتر برای اجرای آن تاکید کرد. رئیس‌جمهور راه‌اندازی سامانه‌های یکپارچه اداری را اقدامی بسیار مفید و موثر در ارتقای سلامت اداری دانست و در عین حال خاطرنشان کرد: در کنار به‌کارگیری تمام توان برای تکمیل هر چه سریع‌تر دولت هوشمند، ایجاد انگیزه مثبت و کافی در کارمندان هم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
رئیسی با تاکید دوباره بر اهمیت ۲ عامل ایجاد عدالت در پرداخت‌ها و ارتقای سلامت اداری، در ارتقای بهره‌وری نظام و سازمان اداره کشور، اقدامات انجام‌شده برای ایجاد تحول در نظام اداری و ارتقای بهره‌وری در ۲ سال گذشته را ناکافی دانست و بازنگری در تدابیر اتخاذ شده و اقدامات صورت‌گرفته برای تحقق این اهداف را خواستار شد. رئیس‌جمهور همچنین بر ضرورت بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های سازمان اداری و استخدامی برای رفع موانع و مشکلات پیش‌ روی ایجاد تحول و ارتقای بهره‌وری در نظام اداری کشور تاکید کرد.
در این جلسه همچنین با توجه به افزایش پیچیدگی‌های محیطی و سازمانی، بازنگری‌های صورت‌گرفته در آیین‌نامه قبلی اختیارات و وظایف استانداران که مربوط به سال 77 بود، به تصویب رسید. بر این اساس اختیارات و وظایف استانداران ارتقا یافته و بخشی از انتصابات مدیران استان، حتما باید با اخذ نظر مثبت استاندار انجام شود و نظارت بر این اختیارات با وزارت کشور خواهد بود. این مصوبه در راستای افزایش مسؤولیت و مشارکت مسؤولان استانی، شهری و مردم مناطق در حل مسائل و آبادانی کشور صورت گرفته که در قانون اساسی و همه رویکردهای نظام موضوعی کاملا پذیرفته شده محسوب می‌شود و سازوکارهای متنوعی برای آن در نظر گرفته شده که ارتقای جایگاه و هویت نهادی استانداری یکی از مهم‌ترین این سازوکارهاست.
***
کنعانی خطاب به دولت فرانسه: 
از خشونت بپرهیزید و به خواسته‌های معترضان توجه کنید
سخنگوی وزارت امور خارجه صبح دیروز (یکشنبه) ۱۱ تیرماه در واکنش به ناآرامی‌های جاری در فرانسه در پی کشته شدن یک جوان ١٧ ساله توسط نیروهای پلیس این کشور در حومه پاریس اظهار داشت: همانند گذشته توصیه می‌کنیم دولت و پلیس فرانسه ضمن خویشتنداری و پرهیز از خشونت، خواسته‌های معترضان را مورد توجه قرار دهند. ناصر کنعانی افزود: برخوردهای تبعیض‌آمیز با جمعیت مهاجر و اجتناب از پذیرش و اصلاح رفتارهای غلط در قبال آنان از سوی برخی کشورهای اروپایی، موجب بروز شرایط نامناسب برای شهروندان اروپایی از جمله در فرانسه شده است. 
وی گفت: بر این اساس انتظار می‌رود دولت فرانسه با رعایت اصول مبتنی بر کرامت انسانی، آزادی بیان و حق اعتراضات مسالمت‌آمیز شهروندان، به برخوردهای قهر‌آمیز با مردم خود پایان دهد. سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران تحولات جاری فرانسه را به دقت رصد می‌کند، تصریح کرد: به دلیل وضعیت ناامن و غیرقابل پیش‌بینی در فرانسه، از هموطنان ایرانی ساکن این کشور می‌خواهیم از تردد غیرضروری در سطح شهر و حضور در مناطق درگیری اجتناب کنند. همچنین شهروندان ایرانی از انجام سفرهای غیرضروری به فرانسه در شرایط بحرانی فعلی حتی‌الامکان خودداری کنند.
***
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:
مذاکرات ایران و آژانس طبق قانون اقدام راهبردی است
فداحسین مالکی درباره بررسی توافق اسفندماه ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی و اینکه ادعا شده خلاف قانون اقدام راهبردی است، گفت: هر آنچه تاکنون در مذاکرات میان آژانس و حتی برجام مطرح بوده، بر اساس قانون اقدام راهبردی (قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران) بوده است و اگر هم طرف ایرانی‌ درباره مذاکرات‌ ملاحظاتی داشته، در کمیسیون امنیت ملی یا شورای عالی امنیت ملی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفته است.
نماینده مردم زاهدان با اشاره به برگزاری نشست مشترک کمیسیون امنیت ملی با رئیس سازمان انرژی اتمی و علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای کشورمان اظهار داشت: این کمیسیون چندی پیش با دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز جلسه داشت تا بتواند قضاوت درستی درباره این موضوع داشته باشد. مالکی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب درباره حفظ خطوط قرمز موضوع مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: با توجه به تاکیدات رهبر انقلاب بعید می‌دانم در توافق ایران و آژانس خلاف قانون اقدام راهبردی عمل شده باشد، زیرا رهبر انقلاب نیز بارها بر رعایت قانون اقدام راهبردی تاکید داشتند.

Page Generated in 0/0046 sec