printlogo


کد خبر: 264447تاریخ: 1402/4/12 00:00
فرمانده نیروی دریایی سپاه در مراسم تقدیر از فعالان راهیان نور تأکید کرد
قدرت موشکی، ضامن امنیت ملی

گروه سیاسی: فرمانده نیروی دریایی سپاه روز گذشته در همایش «تجلی اخلاص» ویژه تقدیر از فعالان راهیان نور، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر کیفی‌سازی راهیان نور تأکید داشته‌اند؛ بر این اساس نیروی‌ دریایی سپاه سعی کرده است با راه‌اندازی «راهیان نور دریایی» به ناگفته‌های دوران دفاع ‌مقدس در دریا بپردازد که در این رابطه تقریباً هر آنچه مربوط به این حوزه بوده بیان شده است. به عبارت دیگر، ناگفته‌هایی که در دریا صورت گرفته بود را تاکنون روایت کردیم.
سردار علیرضا تنگسیری افزود: نیروی دریایی‌سپاه تاکنون نام ۸٠۵ شهید را در کارنامه دفاع از انقلاب اسلامی ثبت کرده است که در راهیان ویژه دریا به معرفی این شهدا می‌پردازیم، زیرا معتقدیم این شهدا مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی به پرچم‌داری آمریکا زدند.
* ۶ سیلی نیروی دریایی سپاه به آمریکایی‌ها در خلیج فارس
وی در ادامه با اشاره به 6 سیلی نیروی دریایی سپاه به آمریکایی‌ها در خلیج ‌فارس، گفت: اقتداری که در خلیج ‌فارس داریم، باعث شده آمریکایی‌ها در این منطقه آب دهان خود را مزه‌مزه کنند، به واسطه سیلی‌هایی که از جمهوری اسلامی ایران در خلیج ‌فارس دریافت کردند. خیلی از تجهیزات‌شان را منهدم کردیم و این هم موضوعی است که جوانان کشورمان باید نسبت به این دستاورد‌ها آگاهی یابند.
* اگر موشک نباشد، امنیت ملی کشورمان به مخاطره می‌افتد
فرمانده ندسا با بیان اینکه تقریبا حدود ۹۰ درصد صادرات و واردات کشورمان از طریق دریا انجام می‌شود، افزود: برخی‌ عنوان می‌کنند «نیازی به موشک‌ نداریم» در حالی که اگر موشک نباشد، امنیت ملی کشورمان به مخاطره می‌افتد. بر این اساس باید با «جهاد تبیین» این‌گونه افراد را از جهلی که دچار آن شدند، خارج و آگاه‌شان کنیم.
* دشمنان ما روزبه‌روز منزوی‌تر می‌شوند تا اینکه از بین بروند
فرمانده نیروی دریایی سپاه همچنین خاطرنشان کرد: در جنگ ترکیبی که امروز شاهد وقوع آن علیه جمهوری اسلامی ایران‌ هستیم، در این نبرد نابرابر هم مانند دوران دفاع‌مقدس قطعا پیروز خواهیم بود، زیرا بر اساس وعده الهی، دشمنان ما روزبه‌روز منزوی‌تر می‌شوند تا اینکه از بین بروند و آنچه باقی خواهد ماند، حق است.
فرمانده نیروی دریایی سپاه به موقعیت جغرافیایی جزایر ایرانی در خلیج‌ فارس بویژه تنب بزرگ اشاره کرد که در مدخل ورودی تنگه هرمز قرار دارد و مانند یک ناو هواپیمابر غرق‌نشدنی به شمار می‌رود که هواپیما می‌تواند از آن جزیره بلند شود و کل منطقه تنگه هرمز را کنترل کند. تنگسیری افزود: جزایر بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک نقش استراتژیک و ویژه‌ای دارند و در خلیج‌ فارس آبراه بین‌المللی وجود دارد اما آب بین‌المللی وجود ندارد. فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: تنب بزرگ، نخستین جزیره‌ای است که در مدخل تنگه هرمز واقع شده است، اگر لارَک را به حساب نیاوریم. این جزیره در عمیق‌ترین جای خلیج ‌فارس  واقع شده است. وی در ادامه به موقعیت جزیره بوموسی نیز اشاره کرد و یادآور شد این جزیره در یکی از بهترین نقاط خلیج ‌فارس واقع شده است. فرمانده نیروی دریایی سپاه با تاکید بر اینکه نفت خلیج‌ فارس به ایران و همسایگانش اختصاص دارد، اظهار داشت: در زمانی آمریکایی‌ها در خلیج‌ فارس صف کشیدند اما اراده‌ مردم و عنایت خداوند سبب شد آنها ذلیلانه عقب‌نشینی کنند؛ امروز دشمنان در خلیج ‌فارس  می‌آیند اما جوانان ما محکم به آنها اخطار می‌دهند که حق نداری وارد این آبراه شوید و آنها سرشان را پایین می‌اندازند و تغییر مسیر می‌دهند.

Page Generated in 0/0057 sec