printlogo


کد خبر: 264470تاریخ: 1402/4/13 00:00
اخبار

برگزاری نشست کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک
طبق اعلام روابط عمومی کمیته ملی المپیک، نشست کمیسیون ورزشکاران با شرکت بهداد سلیمی، احسان حدادی، زهرا نعمتی، ثریا آقایی، شهربانو منصوریان، محمد بیداریان، مصطفی نودهی، مجتبی عابدینی و محمد باقری‌معتمد به صورت حضوری و ذبیح‌الله پورشیب و نجمه خدمتی به شکل آنلاین در ساختمان سئول برگزار شد.
به گفته محمد بیداریان، عضو و سخنگوی کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک، در نشست کمیسیون ورزشکاران، خانم هاشمی به عنوان نماینده واحد سولیداریتی کمیته حضور داشت که توضیحاتی درباره ظرفیت‌های موجود در این حوزه را در راستای  برنامه‌های پروژه‌محور جهت بهره‌مندی ورزشکاران ملی در حوزه‌های  مربیگری و مدیریتی و در راستای ارتقای سطح  کیفی  ورزشکاران ارائه داد. 
در این نشست انتخاب ۲ ورزشکار از اعضای کمیسیون جهت شرکت در انتخابات کمیسیون ورزشکاران OCA در دستور کار قرار گرفت که در نهایت مقرر شد احسان حدادی و نجمه خدمتی جهت شرکت در انتخابات کمیسیون ورزشکاران شورای المپیک آسیا که در جریان بازی‌های آسیایی هانگژو برگزار می‌شود، به کمیته ملی المپیک معرفی شوند.
یک ورزشکار زن و یک ورزشکار مرد هم جهت حضور در دوره آموزشی کمیته بین‌المللی المپیک  که به صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود و همچنین 6 نماینده کمیسیون ورزشکاران جهت شرکت در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک، بزودی به کمیته ملی المپیک معرفی خواهند شد.
***
واکنش کی‌روش بعد از شکست دادن تیم فوتبال مکزیک
سرمربی تیم ‌ملی قطر بعد از پیروزی بزرگ مقابل مکزیک از این برد ابراز خوشحالی کرد. 
به گزارش فارس، تیم ‌ملی فوتبال قطر بامداد دیروز در یک بازی سخت و سرنوشت‌ساز در مرحله گروهی مسابقات جام طلا (کونکاکاف) به مصاف مکزیک، قدرتمندترین تیم این رقابت‌ها رفت و با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید تا یک برد تاریخی برای قطر به ارمغان بیاید. 
کی‌روش بعد از این برد بزرگ و راهیابی به مرحله یک‌چهارم نهایی جام طلا گفت: بازی خوبی را شاهد بودیم. بازیکنان ما در این بازی به معنای واقعی جنگیدند و در این جنگ سربلند شدند. مکزیک تیم بزرگ و خوبی است و ما از این برد خوشحالیم. 
تیم ملی قطر با هدایت کی‌روش در مرحله گروهی به مصاف تیم‌های ملی هائیتی، هندوراس و مکزیک رفت و با یک برد، یک باخت و یک تساوی راهی مرحله یک‌چهارم نهایی جام طلا شد.
***
ستاره بایرن زوج رونالدو در عربستان؟
باشگاه النصر عربستان با ستاره بایرن‌مونیخ وارد مذاکره شد. 
به گزارش فارس، سلطان العتیبی ،خبرنگار عربستانی اعلام کرد باشگاه النصر با باشگاه بایرن‌مونیخ برای جذب «سادیو مانه» ستاره مسلمان وارد مذاکره شده است. 
پیش از این سادیو مانه در تیررس استیون جرارد قرار داشت تا به باشگاه الاتفاق عربستان منتقل شود ولی اسطوره لیورپول در آخرین مرحله با سعودی‌ها به توافق نرسید تا این انتقال کنسل شود. 
النصر که کریستیانو رونالدو، ابرستاره پرتغالی را در اختیار دارد می‌خواهد با جذب سادیو مانه زهر خط حمله‌اش را بیشتر کند تا بتواند در فصل آینده با تیم‌های قدرتمند دیگر رقابت کند. 
لیگ عربستان در نقل‌وانتقالات تابستانی بازیکنان بزرگی را به خدمت گرفته است. الاتحاد ماه گذشته کریم بنزما و کانته را جذب کرد. الهلال نیز کولیبالی و نوس را به خدمت گرفت. الاهلی هم فیرمینیو را شکار کرد.
***
نوجوانان فوتبال ایران در سید سوم جام‌جهانی ۲۰۲۳
تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران در سید سوم جام‌جهانی اندونزی قرار گرفت. 
به گزارش ایسنا، با مشخص شدن ۲۴ تیم حاضر در جام‌جهانی نوجوانان، سید‌بندی این دوره از رقابت‌ها مشخص شد و بر این اساس تیم‌ ملی نوجوانان ایران در سید سوم قرار گرفت. 
جام جهانی نوجوانان قرار است از جمعه ۱۹ آبان در اندونزی برگزار شود و تیم‌ ملی نوجوانان ایران یکی از 4 تیم آسیایی است که سهمیه حضور در این رقابت‌ها را به دست آورده است و اندونزی هم میزبان آسیایی این جام است. 
سیدبندی جام‌جهانی نوجوانان 
در سید اول اندونزی میزبان، برزیل، مکزیک، فرانسه، اسپانیا و ژاپن حضور دارند. از این سید، ایران با ژاپن و اندونزی 2 تیم آسیایی هم‌گروه نخواهد شد و حریف تیم کشورمان از بین 4 تیم باقیمانده دیگر خواهد بود. 
سید ۲: انگلیس، کره‌جنوبی، آرژانتین، اکوادور، مالی و آلمان 
سید ۳: ایران، نیوزیلند، سنگال، آمریکا، مراکش و ازبکستان  
سید 4: کانادا، کالدونیای جدید، پاناما، بورکینافاسو، لهستان و ونزوئلا 
تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران با هدایت حسین عبدی هفته گذشته در مسابقات قهرمانی آسیا توانست به نیمه‌نهایی راه یابد ولی در این مرحله با قبول شکست برابر ژاپن از رسیدن به دیدار نهایی بازماند اما توانست سهمیه جام‌جهانی نوجوانان را به دست آورد. در دیدار نهایی نیز تیم‌ ملی نوجوانان ژاپن با برتری برابر کره‌جنوبی قهرمان شد.

Page Generated in 0/0057 sec