printlogo


کد خبر: 264478تاریخ: 1402/4/13 00:00
اخبار

در آستانه عید غدیر صورت گرفت
رونمایی از دیوارنگاره «اسدالله» در بزرگراه امام علی(ع)
دیوارنگاره «اسدالله» در آستانه عید غدیر توسط سازمان زیباسازی شهر تهران رونمایی شد. به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، همزمان با دهه ولایت  دیوارنگاره «اسدالله» توسط سازمان زیباسازی شهر تهران در مسیر بزرگراه امام علی(ع) اجرا شد. بر اساس این گزارش این دیوارنگاره بر گرفته از اثر نقاشی از استاد حسن روح‌الامین است که توسط کروش هاتف علیزاده در ابعاد ۱۳ در ۱۸ متر در بزرگراه امام علی(ع)  اجرا شده است.
***
شهردار تهران وعده داد، ورود «تراموا» به پایتخت
شهردار تهران با تأکید بر اینکه توسعه سریع مترو و تکمیل ناوگان آن به عنوان محور اصلی حمل‌و‌نقل عمومی است، گفت: تا پایان امسال ۲۲ کیلومتر در خطوط ۴، ۶ و ۷ به همراه ۱۳ ایستگاه و ۲۰ کیلومتر از خط پرند به بهره‌برداری می‌رسد. علیرضا زاکانی در نشست خبری که با موضوع تخصصی «حمل و نقل عمومی» در شرکت واگن‌سازی مترو  و پس از رونمایی از ۶ رام قطار متروی اورهال شده برگزار شد، با تأکید بر اینکه امروز ۳۴ درصد ترددها در حوزه حمل‌و‌نقل عمومی است و ۷۰ درصد توسط خودروهای شخصی انجام می‌شود، افزود: در الگوهای مختلف حمل و نقلی دچار فرسودگی و کمبود هستیم. امیدواریم شرایط در این حوزه تغییر کند و در پایان این دوره مدیریت شهری سهم حمل‌و‌نقل عمومی به ۷۰ درصد برسد و سهم خودروهای شخصی به ۳۰ درصد کاهش یابد. وی تاکید کرد: به این ترتیب با کاهش تقاضای سفر از طریق هوشمندسازی و افزایش ارائه خدمات، رساندن سهم حمل‌و‌نقل عمومی به ۷۰ درصد و برقی‌سازی حمل‌و‌نقل عمومی به عنوان ۳ گام اساسی تلاش خواهیم کرد 2 معضل ترافیک و آلودگی هوای شهر تهران را برطرف کنیم. وی با بیان اینکه بازسازی ۶ رام قطار مترو از ۲۹ رام قطار وعده‌شده، انجام شده و وارد شبکه می‌شود یادآور شد: این در حالی است که اگر بخواهیم این قطارها را خریداری کنیم هزینه ۳۵۰ میلیارد تومانی در بر دارد ولی بازسازی کامل آن ۴۰ میلیارد تومان هزینه دارد. وی با بیان اینکه در راستای برقی‌سازی حمل‌ونقل عمومی، خط یک «بی‌آرتی» به «تراموا» تبدیل خواهد شد، گفت: مطالعات این تغییر انجام شده و تفاهمنامه آن نیز هفته آینده منعقد می‌شود که خط یک «بی‌آرتی» از ترمینال شرق تا میدان آزادی به طول ۱۸ کیلومتر تحت پوشش تراموا قرار گیرد و برآورد سالانه ما این است که ۵۵ میلیون مسافر با تراموا جابه‌جا شوند. وی با بیان اینکه تاکنون قرارداد خرید ۲۵۰۰ اتوبوس را منعقد کردیم که مقرر شده ۱۲۶۰ اتوبوس تا پایان سال تحویل شود، گفت: از این میان ۵۰۰ اتوبوس برقی و ۵۰۰ دستگاه نیز مینی‌بوس است.
***
لبنیات غیرپاستوریزه مصرف نکنید
رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت با تشریح علائم بیماری تب مالت‌ گفت: طی سال گذشته متاسفانه بروز موارد با افزایش مواجه بود و بخش زیادی از ابتلا به این بیماری نیز به دلیل استفاده از فرآورده‌های لبنی غیرپاستوریزه است و مهم است که مردم در مصرف این فرآورده‌ها دقت کنند. دکتر محمدرضا شیرزادی با اشاره به اینکه بروسلوز از جمله شایع‌ترین بیماری‌های عفونی در ایران، خاورمیانه و نواحی وسیعی از جهان است، به قابل انتقال بودن بیماری بین انسان و حیوان اشاره کرد و گفت: معمولاً عفونت در انسان به تماس مستقیم با حیوانات آلوده یا فرآورده‌های آنها وابسته است. تماس با حیوانات دچار سقط‌ جنین و مصرف شیر آلوده یا فرآورده‌های آن، مخاطرات اصلی در تب مالت هستند. وی درباره وضعیت بروز تب مالت در کشور، گفت: طی سال گذشته متاسفانه بروز موارد با افزایش مواجه بود و آمار مبتلایان به حدود ۲۲ هزار مورد رسید. متاسفانه قسمت اعظم ابتلا به تب مالت به دلیل استفاده از فرآورده‌های لبنی غیرپاستوریزه است و این موضوع مهم است که مردم در مصرف این فرآورده‌ها دقت کنند.
***
راه‌اندازی اپلیکیشن «امداد و درمان سیار» زائران در مراسم اربعین
در نشست ستاد اربعین جمعیت هلال‌احمر، بر لزوم استفاده و راه‌اندازی اپلیکیشن امداد و درمان سیار زائران ایرانی در خاک عراق در ایام اربعین تاکید شد. نشست ستاد اربعین جمعیت هلال‌احمر دیروز با حضور دبیرکل جمعیت هلال‌احمر، مدیران سازمان‌های جمعیت و مدیران عامل استان‌های دخیل در امر اربعین تشکیل و بر لزوم استفاده از اپلیکیشن‌ها برای ارائه خدمات درمانی و سرپایی جمعیت هلال‌احمر به زوار از جمله راه‌اندازی اپلیکیشن امداد و درمان سیار زائران در کشور عراق و همچنین اجرای پویشی برای کاهش تصادفات جاده‌ای در مراسم اربعین تاکید شد. در نظر گرفتن تونل هوای سرد در مرزهای کشور، تأمین لجستیک و ترابری، لزوم توجه به جانمایی پایگاه‌های ثابت و موقت و تأمین زیرساخت‌های این پایگاه‌ها، لزوم جا‌گذاری مکانی برای ارائه خدمات امدادی سرپایی، برپایی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری در مرزهای کشور، هم‎افزایی بین سازمانی و مرکزی جمعیت هلال‌احمر و خارج از جمعیت، استفاده از ظرفیت‌های داوطلبی و خیریه‌ها برای ارائه خدمات به زائران، به کارگیری دستگاه‌های «جی‌پی‌اس» در خودروهای امدادی، تأمین زیرساخت‌هایی برای احداث فضای دوستدار کودک و برپایی نماز و لزوم به کارگیری مترجمان در مراکز درمانی کشور عراق از مسائلی بود که در این نشست به آن توجه شد.

Page Generated in 0/0054 sec