printlogo


کد خبر: 264480تاریخ: 1402/4/13 00:00
وزیر بهداشت: کلان‌بیمارستان فوق‌پیشرفته «غدیر» جمعه با حضور رئیس‌جمهور در مجتمع بیمارستانی شهدای تجریش افتتاح می‌شود
دولت سلامت
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت: ۵۱ هزار تخت بیمارستانی و بیش از 4 هزار پروژه بهداشتی در کشور در حال ساخت است

توجه دولت سیزدهم به مقوله سلامت موجب شده طی کمتر از ۲ سال، ده‌ها مرکز بهداشتی - درمانی و بیمارستانی در سراسر کشور ساخته شود. افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی و به سرانجام رساندن برخی پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه بهداشت و درمان که از سال‌ها قبل بر زمین مانده بود، کارویژه دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان محسوب می‌شود؛ چنانکه در این زمینه طی ۲ سال گذشته ۱۵ هزار تخت بیمارستانی و ۲۰۰۰ خانه بهداشت به عرصه سلامت کشور اضافه شده است.
در این راستا برای افزودن ۱۵ هزار تخت بستری به اظهار مسؤولان وزارت بهداشت حدود ۸۰ بیمارستان در کشور یا ساخته شده یا طرح توسعه داشته‌اند یا بازسازی، تکمیل و تجهیز شده‌اند. همچنین افزودن ۶۴۰ تخت دیالیز و اختصاص ۱۸۱ تجهیز سرمایه‌ای سنگین به مراکز درمانی بویژه در مناطق محروم از جمله دستاوردهای نظام سلامت در دولت سیزدهم بوده است. در عین حال بر اساس همین رویکرد توسعه خدمتی، وزارت بهداشت تنها در سال گذشته ۲ هزار و ۳۰۰ متخصص را نیز به مناطق محروم کشور اعزام کرده است.
اقدام مهم دیگر دولت سیزدهم در این زمینه افتتاح کلان‌بیمارستان هوشمند حضرت مهدی(عج) پس از ۱۰ سال در روزهای پایانی سال گذشته بود؛ بیمارستان هوشمندی که قرار است با حدود ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی، در راستای ارائه خدمات در تراز استانداردهای جهانی فعال باشد.
* افتتاح دومین کلان‌بیمارستان کشور؛ جمعه در تهران
پس از افتتاح کلان‌بیمارستان هزار تختخوابی حضرت مهدی(عج) قرار است در روز عید غدیر دومین کلان‌بیمارستان کشور در تهران افتتاح شود. وزیر بهداشت از افتتاح کلان‌بیمارستان فوق‌پیشرفته غدیر در روز جمعه 16 تیر خبر داد و گفت: این کلان‌بیمارستان ۸۲۱ تختخوابی در روز عید سعید غدیر خم با حضور رئیس‌جمهور در مجتمع بیمارستانی شهدای تجریش افتتاح می‌شود. 
دکتر بهرام عین‌اللهی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های اصلی وزارت بهداشت ایجاد کلان‌بیمارستان‌هاست، اظهار داشت: هدف از ساخت کلان‌بیمارستان‌ها این است که مراجعه‌کننده مجموعه خدمات پزشکی و درمانی تخصصی و فوق تخصصی خود را توامان، به طور کامل، به آسانی و یکجا دریافت کرده و به مراکز مختلف مراجعه نکند. 
وی گفت: با همین رویکرد در روز عید سعید غدیر خم دومین کلان‌بیمارستان کشور با نام «غدیر» توسط رئیس‌جمهور در مجتمع بیمارستانی شهدای تجریش افتتاح خواهد شد. بنا بر اعلام وزارت بهداشت، عین‌اللهی اظهار داشت: بیمارستان غدیر دارای ۸۲۱ تخت، ٦٨ تخت اورژانس و ٢٤ اتاق عمل است و همه تجهیزات مورد نیاز در این بیمارستان نصب و راه‌اندازی شده است. 
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: بیمارستان غدیر مجهز به پیشرفته‌ترین هلی‌پورت اورژانس با قابلیت ارتباط با سازمان هواپیمایی کشوری و اورژانس کشور است که از طریق آن مصدومان در کمترین زمان با بالگرد به این بیمارستان منتقل می‌شوند. همچنین در روز افتتاح بیمارستان غدیر، با همکاری اورژانس تهران نخستین پرواز از محل هلی‌پورت بیمارستان غدیر انجام می‌شود.
* ۵۱ هزار تخت بیمارستانی در حال ساخت است
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: کارگاه بزرگی از سازندگی در نظام سلامت در حال فعالیت است. بهروز رحیمی، در جریان بازدید از بیمارستان غدیر ضمن اشاره به اقدامات مناسبی که در زمینه بیمارستان‌سازی در سطح کشور انجام شده است، افزود: در حال حاضر ۵۱۰۰۰ تخت بیمارستانی و بیش از ۴۰۰۰ پروژه بهداشتی در سراسر کشور در حال ساخت است که این موضوع از لحاظ شاخص‌های جمعیتی و جغرافیایی در بین کشورهای منطقه سرآمد است. 
وی همچنین از تحویل ۱۵۰۰۰ تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در حال حاضر نزدیک به ۱۰۰۰۰ تخت بیمارستانی در استان تهران در حال تکمیل است. رحیمی با اشاره به رضایت رهبر انقلاب در فرمایشات ابتدای سال ۱۴۰۲ ایشان در جوار حرم مطهر رضوی از عملکرد حوزه سلامت بویژه در بخش بیمارستان‌سازی، افزود: اولویت وزارت بهداشت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است که در این راستا پروژه‌های بیمارستانی متعددی سال گذشته به بهره‌برداری رسیده و این موضوع در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت. 
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت ضمن اشاره به بیش از ۲۵۰ پروژه آموزشی و بیش از ۳۰۰۰۰ تخت خوابگاهی در دست ساخت تأکید کرد: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به پروژه‌های نظام سلامت دارد که انعکاس این اقدامات به ‌عنوان نمونه‌های موفق در کشور ضروری است. بیمارستان غدیر جنب بیمارستان شهدای تجریش احداث شده و دارای ۱۳ طبقه و ۸۲۱ تخت بیمارستانی است و به‌زودی با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسد. بیمارستان‌های شهدای تجریش و غدیر در مجموع با ۱۲۰۰ تخت بیمارستانی خدمت‌رسانی خواهند کرد.
***
کاهش حق بیمه برای بیش از ۱۶ میلیون نفر
مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران از کاهش پرداختی حق بیمه دهک‌های ۶ تا ۹ جامعه به منظور افزایش دسترسی هموطنان به خدمات سلامت خبر داد. جمشید شایان‌فر گفت: در گذشته جمعیت بیمه‌شدگان همگانی و رایگان ۱۰ میلیون نفر بود که با اضافه شدن 2 دهک ۴ و ۵ به ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسید. وی افزود: در دهک‌های دیگر شاهد کاهش پرداخت حق بیمه هستیم؛ در دهک ۶ حق بیمه سالانه از ۴۳۰ هزار تومان به ۲۸۷ هزار تومان، در دهک ۷ از ۵۷۴ هزار تومان به ۴۳۰ هزار تومان، در دهک ۸ از ۸۶۱ هزار تومان به ۵۷۴ هزار تومان و در دهک ۹ از یک میلیون و ۱۴۸ هزار تومان به ۷۱۷ هزار تومان کاهش یافته است. جمشید شایان‌فر گفت: سازمان بیمه سلامت وظیفه پوشش آحاد جامعه را بر عهده دارد؛ ۵ میلیون نفر در صندوق کارکنان، ۲۰ میلیون نفر در صندوق روستاییان و ۲ میلیون نفر نیز در صندوق سایر اقشار تحت پوشش بیمه سلامت هستند. مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت افزود: جمعیت بیمه‌شدگان رایگان همگانی و دهک‌های ۶ تا ۹ نیز که کاهش پرداخت دارند، حدود ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است.

 


Page Generated in 0/0060 sec