printlogo


کد خبر: 264494تاریخ: 1402/4/13 00:00
حمله بی‌سابقه رژیم صهیونیستی به جنین از زمین و هوا؛ صهیونیست‌ها 9 فلسطینی را به شهادت رساندند، حال 17 نفر از مجروحان بشدت وخیم است
از خون جوانان جنین
گردان‌های قسام: 2 پهپاد اسرائیلی سرنگون و برخی نظامیان اشغالگر زخمی شدند

گروه بین‌الملل: ارتش رژیم صهیونیستی بعد از گذشت چند هفته از گزارش‌های خبری و اطلاعاتی مبنی بر احتمال حمله گسترده به کرانه باختری، بامداد روز دوشنبه حمله‌ای همه‌جانبه را به جنین واقع در این منطقه آغاز کرد و از زمین و هوا، به این شهر و اردوگاه آن یورش برد که با مقاومت پرقدرت نیروها و گردان‌های فلسطینی روبه‌رو شد. از طرفی ارتش رژیم صهیونیستی در جنایتی بزرگ چند شهروند فلسطینی را نیز به شهادت رساند. شهر جنین که به پایتخت مقاومت در کرانه ‌باختری تبدیل شده است بامداد روز دوشنبه شاهد بزرگ‌ترین درگیری با رژیم صهیونیستی از سال 2002 تاکنون است. آخرین باری که اردوگاه یا به نقل عربی مخیم جنین وارد درگیری مسلحانه با اسرائیلی‌ها شد 21 سال پیش و بعد از مرگ یاسر عرفات بود که هسته‌های مقاومت گردان‌های الاقصی ظهور کردند و از آن زمان تاکنون این هسته‌ها وجود دارند و اسرائیل نتوانسته آنها را نابود کند. اکنون نسل جوان فلسطین روز به روز رشد کرده و گردان‌های عرین‌الاسود و شاخه‌های مرتبط با حماس و جهاد اسلامی وارد معرکه نظامی بزرگ با اسرائیل شده‌اند که نمونه بارز آن حمله راکتی چند روز قبل مقاومت به اسرائیلی‌ها بود که چرت آنها را پاره کرد. منابع محلی روز گذشته اعلام کردند رژیم اشغالگر صهیونیستی بار دیگر جنین را هدف حمله هوایی قرار داده است.
به گفته این منابع، هواپیماهای اسرائیلی خانه‌ای را در شهر جنین با ۲ موشک هدف قرار دادند. در همین حال، ارتش رژیم صهیونیستی هم مدعی هدف قرار دادن زیرساخت‌های نظامی مقاومت در اردوگاه جنین شده است. هلیل روزین، خبرنگار شبکه 14 تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد ارتش اسرائیل عملیاتی زمینی را علیه اهداف زیادی در اردوگاه جنین آغاز کرده که با مقاومت جنین روبه‌رو شده است. ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای شاباک 20 نفر را در جنین برای بازجویی بازداشت کرده‌اند و حدود 70 نفر دیگر را هم به طور میدانی تحت بازجویی و پرس و جو قرار داده‌اند. ارتش صهیونیستی مدعی شده در حمله به جنین ده‌ها مبارز فلسطینی به شهادت رسیدند که اغلب در نتیجه حملات هوایی به این منطقه بود. این بیانیه همچنین می‌افزاید نیروهای اسرائیلی تعداد زیادی بمب کار گذاشته‌شده در زیر زمین در جنین را کشف کرده‌اند. وزارت بهداشت فلسطین عصر روز گذشته اعلام کرد از بامداد تا عصر امروز (روز گذشته) 9 فلسطینی در حملات اشغالگران اسرائیلی به کرانه باختری به شهادت رسیدند. این وزارتخانه بیان کرد 8 نفر از این افراد در حمله به جنین به شهادت رسیدند و یک نفر هم در شهر بیره به ضرب گلوله اشغالگران اسرائیلی شهید شده است. وزارت بهداشت فلسطین شمار مجروحان حمله به جنین تا روز گذشته را 50 نفر اعلام و تاکید کرد که حال 10 نفر از مجروحان بشدت وخیم است. در همین حال مقاومت کمین‌های سنگینی علیه اسرائیلی‌ها ایجاد کرد که منجر به هلاکت و زخمی‌شدن چند نفر از نیروهای اسرائیلی شد.
* قسام: اشغالگران را در کمینی سخت گرفتار کردیم
گردان‌های قسام اعلام کرد مبارزان فلسطینی از تمام شاخه‌های مقاومت، اشغالگران اسرائیلی را در کمینی سخت و محکم در اردوگاه جنین گرفتار و ضربه سختی به آنها وارد کردند. این گردان‌ها بیان کرد اشغالگران صهیونیست قصد پیشروی در داخل اردوگاه جنین از طریق یکی از خانه‌ها را داشتند که در کمین مقاومت افتادند. قسام تاکید کرد که دشمن صهیونیستی اگر جرأت دارد شمار کشته‌ها و مجروحان خود در این کمین را اعلام کند. قسام همچنین اعلام کرد از آغاز تهاجم به جنین، مقاومت 2 پهپاد اسرائیلی را سرنگون کرده است. ساکنان شهرهای مختلف کرانه باختری دیروز دوشنبه در محکومیت حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به جنین و شهادت و زخمی شدن ده‌ها فلسطینی در این شهر دست به اعتصاب سراسری زدند. جریان‌های ملی و اسلامی فلسطینی در کرانه باختری طی فراخوان‌هایی خواستار خیزش سراسری فلسطینیان در حمایت از جنین شدند. در همین حال، از بامداد دیروز درگیری‌هایی در برخی مناطق کرانه باختری بین فلسطینیان و اشغالگران اسرائیلی به وقوع پیوسته که طی آن یک جوان فلسطینی به شهادت رسید و شماری دیگر زخمی شدند. شهروندان فلسطینی در برخی شهرها از جمله نابلس و رام‌الله در حمایت از جنین راهپیمایی کردند. نظامیان اشغالگر اسرائیلی در جریان یورش به جنین دوربین خبرنگاران شبکه تلویزیونی «العربی» را که در حال پوشش خبری درگیری‌های این شهر بودند به طور عمد هدف قرار داده و شکستند.
یکی از صحنه‌های جنایت‌بار روز گذشته در جنین زخمی شدن جوانی فلسطینی بود که فیلم و تصاویر آن در شبکه‌های مجازی منتشر شد. منابع فلسطینی اعلام کردند نظامیان اشغالگر اسرائیلی به سمت ۳ جوان فلسطینی در جنین تیراندازی کردند که طی آن هر ۳ نفر بشدت مجروح شده و وضعیت بسیار خطرناکی دارند. گروه مقاومت «کتیبه جنین» (گردان جنین) زیرمجموعه «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین که از بامداد دیروز در حال مقابله با تجاوز همه‌جانبه رژیم صهیونیستی به جنین در کرانه باختری است، اعلام کرد موفق شده است طی این عملیات، 2 کوادکوپتر رژیم صهیونیستی را سرنگون کند. به نوشته وبگاه «فلسطین الیوم»، این گروه مقاومت با انتشار تصاویر و طی بیانیه‌ای اعلام کرد: طی عملیات بأس جنین (شجاعت جنین)، رزمندگان دلاور ما با یاری خداوند توانستند یک فروند کوادکوپتر نیروهای اشغالگر را در آسمان اردوگاه [جنین] ساقط کنند. این دومین کوادکوپتری است که طی این عملیات تحت کنترل مقاومت درآمده است. شکار ۲ کوادکوپتر رژیم صهیونیستی در پی تیراندازی شدید نیروهای مقاومت در حالی صورت گرفت که بامداد روز گذشته نیز کتیبه جنین با همکاری نیروهای «کتائب شهداء الاقصی» (شاخه نظامی جنبش فتح)، موفق شدند یک کوادکوپتر رژیم صهیونیستی را بر فراز اردوگاه جنین ساقط و کنترل آن را به دست گیرند. تیپ جنین در تازه‌ترین بیانیه خود درباره تحولات درگیری در این شهر اعلام کرد نیروهای آن از صبح دیروز ضربات منحصربه‌فردی را به صهیونیست‌ها وارد کرده‌اند. در این بیانیه آمده است: در عملیات فلسطینی‌ها برای نخستین بار از بمب‌های «طارق ۱» برای انفجار خودروهای نظامیان رژیم اشغالگر استفاده شد. بر اساس این گزارش، بولدوزرهای اسرائیلی تمام راه‌های منتهی به اردوگاه جنین را تخریب کرده و مانع رسیدن آمبولانس‌ها شده‌اند.
سازمان پزشکان بدون مرز هم اعلام کرد تمام جاده‌های منتهی به اردوگاه جنین به روی همه خودروها از جمله آمبولانس‌ها بسته شده است.
* بیمارستان رمبام: 2 نظامی اسرائیلی کشته شده‌اند
بیمارستان رمبام رژیم اسرائیل اعلام کرد در یورش نظامیان صهیونیست به جنین و درگیری با نیروهای مقاومت در این منطقه 2 نظامی این رژیم کشته و 3 تن دیگر زخمی شده‌اند. پیش از این رسانه‌های رژیم اسرائیل از زخمی شدن یک نظامی رژیم اسرائیل در درگیری با نیروهای مقاومت در جنین خبر داده بودند. ویدئوهایی هم از انتقال نظامیان زخمی‌شده رژیم صهیونیستی با بالگرد به بیمارستان «عفوله» پس از درگیری‌های دیروز در جنین منتشر شده است. همچنین اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین بعد از یورش بامداد دیروز نظامیان رژیم صهیونیستی به جنین، بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است: مقاومت در همه عرصه‌ها حضور دارد و به دشمن اجازه نخواهد داد به تجاوزات خود علیه مردم جنین ادامه دهد. از همه گروه‌های مقاومت فلسطین در جنین و اردوگاه آن می‌خواهیم متحد شوند و یکپارچه به مبارزه ادامه دهند. نظامیان اسرائیلی در جریان این عملیات به‌ دلیل ترس از احتمال کمین مجدد گروه‌های مقاومت فلسطینی و کارگذاری بمب‌های کنارجاده‌ای از خودروهای زرهی استفاده کردند که ضمن تخریب و برداشتن یک لایه از آسفالت خیابان‌ها و معابر عمومی امکان کشف و شناسایی بمب‌های کنارجاده‌ای را تسهیل می‌کردند. واحدهای نظامی اسرائیلی حاضر در یورش همه‌جانبه به جنین، شامل نیروی هوایی، یگان مستعربین، یگان کماندوهای ضدگروگان، یگان مهندسی، یگان ویژه اوکتص (سگ‌های امداد و نجات)، یگان ویژه یهلوم (یگان عملیات ویژه و مهندسی رزمی نیروی زمینی)، یگان اطلاعات رزمی نیروی زمینی اسرائیل، یگان توپخانه‌ای نیروی زمینی، واحد 699، تیم ویژه نجات و احیا، نیروهای شاباک و برخی از مدیران شهری هستند. رئیس بیمارستان دولتی جنین به شبکه الجزیره قطر گفت: از سال 2002 تاکنون ما این مقدار زخمی در بیمارستان نداشتیم. پرسنل بیمارستان جان خود را به خطر می‌اندازند تا زخمی‌ها در جنین را نجات دهند. ایمن عوده، رهبر حزب عربی خداش - تعال در اعتراض به عملیات نظامی نیروهای رژیم صهیونیستی در شهر جنین تصریح کرد: هدف اصلی این عملیات الحاق منطقه C کرانه باختری است! عوده افزود: ملت فلسطین تا زمان تشکیل دولت مستقل بر اساس مرزهای 1967 به مبارزه با اشغالگری ادامه خواهد داد. طبق توافق اسلوT کرانه باختری به سه ناحیه B، A و C تقسیم شده. ناحیه C شامل 60 درصد کرانه باختری و عمدتا خالی از سکنه است. شبکه عبری‌زبان کان اعلام کرد: این حجم از مشارکت نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در حمله زمینی به جنین از زمان انتفاضه دوم تا امروز سابقه نداشته است. رسانه‌های عبری‌زبان اعلام کردند: عملیات نظامی علیه جنین احتمالا ۲ روز به ‌طول بینجامد اما تبعات آن ممکن است به دیگر جبهه‌ها هم کشیده شود. رادیو ارتش اسرائیل به نقل از تحلیلگر و خبرنگار خود «دورون کدوش» گزارش داد: صدها فرد مسلح در اردوگاه جنین وجود دارند و دستگاه امنیتی اسرائیل بخوبی می‌داند هرگز قادر به پایان دادن به وضعیت مسلحانه در آنجا به‌عنوان بخشی از عملیات محدود از نظر زمانی و مکانی نخواهد بود، برای همین آنها مراکز ثقل گروه‌های مسلح فلسطینی را هدف قرار می‌دهند و شمار زیادی را بازداشت می‌کنند.
***
کتیبه جنین: دشمن صهیونیستی مبهوت غافلگیری‌های ما خواهد شد
در پی حمله رژیم صهیونیستی به جنین، یک فرمانده گروه مقاومت کتیبه جنین‌ گفت: رزمندگان و گروه‌های مقاومت در حال رقم‌ زدن شگفت‌انگیزترین حماسه‌ها و نمونه بارز مقابله و استواری در برابر اشغالگری جنایتکارانه هستند. ما هنوز غافلگیری‌های زیادی داریم که دشمن را مبهوت و ارتش آن را تحقیر می‌کند. ما به نتانیاهو احمق و رهبری ارتشش می‌گوییم که هنوز شروع نکرده‌ایم.

 


Page Generated in 0/0055 sec