printlogo


کد خبر: 264509تاریخ: 1402/4/14 00:00
اخبار

تجلیل از 4 چهره فرهنگی- هنری در هشتمین «جایزه هنری غدیر»
هشتمین جایزه هنری غدیر با تجلیل از 4 چهره برجسته فرهنگی - هنری در پردیس تئاتر تهران برگزار می‌شود.
هشتمین جایزه هنری غدیر عصر یکشنبه ۱۸ تیر به همت سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران در پردیس تئاتر تهران برگزار می‌شود.
این جایزه نکوداشت هنرمندانی است که در حوزه زنده نگه ‌داشتن عنوان غدیر و ترویج نگاه و سیره امیرالمومنین علی(ع) شاخص هستند. داوود میرباقری خالق سریال امام علی (ع)، فرهاد فخرالدینی موسیقیدان و رهبر ارکستر، سیدمحمد معتمدی خواننده، سیدمهدی شجاعی محقق و نویسنده، صدیق تعریف خواننده موسیقی سنتی، حمید عجمی خوشنویس و مبدع خط معلی، داریوش ارجمند ایفاگر نقش مالک اشتر در سریال امام علی(ع)، عبدالله اسکندری طراح و چهره‌پرداز، محمد اصفهانی آهنگساز و خواننده و غلامرضا سازگار شاعر و مداح اهل بیت(ع) برخی چهره‌های مطرحی هستند که در 7 دوره پیشین از آنها تقدیر شده است.
***
بازدید رایگان از موزه سینما
به مناسبت «عید غدیر» بازدید از موزه سینما در روز جمعه ۱۶ تیر رایگان شد.
همزمان با «عید غدیر» روز جمعه ۱۶ تیر بازدید از تالارهای موزه سینما رایگان است و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸:۳۰ به این مجموعه تاریخی- فرهنگی در خیابان ولیعصر، باغ فردوس مراجعه کنند.
تالارهای موزه سینمای ایران دارای بخش‌های معاصران، بین‌الملل، کودک، دفاع‌مقدس، تماشاخانه، نام‌آوران و خانه فرهاد است. این تالارها نمایانگر سیر سرگذشت و تحولات سینمای ایران از آغاز این هنر - صنعت تا امروز است.
بازدیدکنندگان این موزه با آغازگران سینمای ایران، نخستین تجهیزات سینمایی و افتخارات بین‌المللی آشنا شده و از مجموعه جوایز، یادگارها، تصاویر و اسناد شخصی و تندیس هنرمندان بازدید خواهند کرد و در ادامه بازدید، در سالن تماشاخانه که مدل بازسازی‌شده سینماهای دهه‌های گذشته است، به تماشای گزیده‌ای از فیلم‌های تاریخ سینمای ایران خواهند نشست. عمارت موزه سینمای ایران قدمتی حدود ۲۰۰ ساله دارد و یکی از قدیمی‌ترین بناهای تاریخی پایتخت است.
***
جواد تشکری مدیر «رادیو اربعین» شد
جواد تشکری با حکم علی بخشی‌زاده، معاون صدا به ‌عنوان مدیر رادیو اربعین منصوب شد. جواد تشکری از مجریان باسابقه رادیو و تلویزیون است که سال گذشته هم مدیریت رادیو اربعین را بر عهده داشت. تشکری امسال هم با حکم علی بخشی‌زاده به عنوان مدیر رادیو اربعین منصوب شد.
در حکم معاون صدا به مدیر رادیو اربعین به محورهای مختلفی از جمله تعمیق ارزش‌ها و باورهای دینی، ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی درباره درس‌های عاشورا و الگوسازی مناسب از شخصیت‌های عاشورایی بویژه برای نوجوانان و جوانان تاکید شده است.
در بخشی از این حکم نیز بر اطلاع‌رسانی و پیگیری مطالبات و امور مربوط به زائران حسینی تاکید شده است.
***
آیین معرفی کتاب «زندگی اینجاست» در کتابشهر تبریز برگزار می‌شود
آیین معرفی و جشن امضای کتاب «زندگی اینجاست» کوتاهه‌هایی از زندگی مرحوم آیت‌الله سیدجواد خامنه‌ای با حضور مهدی قزلی، نویسنده کتاب، به میزبانی کتابشهر ایران شعبه تبریز برگزار خواهد شد. آیت‌الله سیدجواد خامنه‌ای، پدر رهبر معظم انقلاب از علما و بزرگان شناخته شده شهر مشهد بودند. قزلی در مقدمه این اثر نوشته سلوک شخصی این عالم وارسته و تواضع ذاتی ایشان و همچنین سرتیتر خبر بودن فرزندان‌شان به عنوان مسؤولان جمهوری اسلامی سبب شده جایگاه علمی و عرفانی ایشان چندان شناخته‌شده نباشد.
ایشان تحصیلات حوزوی خود را در تبریز و نجف گذرانده‌ و از محضر بزرگانی همچون آیت‌الله قاضی‌طباطبایی بهره‌ها برده بودند اما برای گذران زندگی جوار مضجع شریف رضوی را برگزیدند و تا پایان عمر مبارک‌شان در همسایگی امام مهربانی‌ها باقی ماندند.
این برنامه امروز ۱۴ تیر ساعت ۱۸:۳۰ در خیابان امام، روبه‌روی مسجد سالار شهیدان، کتابشهر تبریز برگزار خواهد شد.

Page Generated in 0/0070 sec