printlogo


کد خبر: 264515تاریخ: 1402/4/14 00:00
اخبار

ملی‌پوش والیبال ایران به فنرباغچه پیوست
ملی‌پوش والیبال ایران به تیم والیبال فنرباغچه در لیگ والیبال ترکیه پیوست. مهدی جلوه، سرعتی‌زن تیم‌ ملی والیبال ایران به تیم والیبال فنرباغچه پیوست. سایت رسمی فنرباغچه ضمن تایید انتقال ملی‌پوش والیبال ایران به این تیم نوشت: جلوه! به خانواده ما خوش آمدی. تیم والیبال مردان فنرباغچه تیم خود را با حضور مهدی جلوه تقویت خواهد کرد. تیم والیبال فنرباغچه با این بازیکن ایرانی تا پایان فصل به توافق رسیده است. سایت رسمی فنرباغچه ادامه داد: به مهدی جلوه در جمع خانواده خود خوشامد می‌گوییم و برای او فصلی پر از پیروزی را آرزو داریم.
***
دومین پیروزی بانوان والیبال نشسته مقابل میزبان
تیم ملی والیبال نشسته بانوان کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا برابر تیم‌ملی قزاقستان به پیروزی رسید. به گزارش فارس، در ادامه رقابت‌های والیبال نشسته قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ که به میزبانی کشور قزاقستان در حال برگزاری است، سه‌شنبه سیزدهم تیر، تیم‌ ملی بانوان کشورمان در دومین دیدار خود برابر تیم‌ملی قزاقستان به میدان رفت که این دیدار با نتیجه ۳ بر صفر به سود شاگردان بریانیان به پایان رسید. تیم ملی بانوان ۲۵ بر ۸ در ست اول، ۲۵ بر ۷ در ست دوم و ۲۵ بر ۷ در ست سوم برابر حریف خود به پیروزی رسید. تیم ملی والیبال نشسته بانوان کشورمان در سومین دیدار خود امروز از ساعت ۸:۳۰ به وقت ایران به مصاف تیم هند می‌رود.
***
موراتا پیشنهاد نجومی سعودی‌ها را رد کرد
مهاجم اسپانیایی پیشنهاد نجومی باشگاه التعاون عربستان را رد کرد. آلوارو موراتا، مهاجم اتلتیکو‌مادرید پیشنهادی نجومی از عربستان داشت. باشگاه التعاون پیشنهاد امضای قرارداد 3 ساله به ارزش 120 میلیون یورو به مهاجم اسپانیایی داد. طبق گزارش نشریه مارکای اسپانیا، مهاجم ملی‌پوش اسپانیایی پیشنهاد نجومی باشگاه التعاون را نپذیرفت و اعلام کرد می‌خواهد فوتبالش را در اروپا ادامه دهد. باشگاه‌های عربستان این روزها در حال ریخت و پاش زیاد هستند  تا ستارگان سرشناس فوتبال را به این کشور بکشانند. رونالدو، بنزما، کانته، کولیبالی، بروزویچ، استیون جرارد، فیرمینیو و نوس از جمله خریدهای بزرگ عربستان هستند.
***
ادعای کیانوش رستمی درباره سوختن سهمیه المپیک
برخلاف ادعای مطرح شده از سوی کیانوش رستمی، سهمیه المپیک وزنه‌برداری ایران در دسته ۸۹ کیلوگرم نمی‌سوزد. کیانوش رستمی به دلیل شرکت نکردن در رکوردگیری تیم‌ ملی از مسابقات جهانی ۲۰۲۳ عربستان خط خورد. نواب نصیرشلال پیش از این اعلام کرده بود هر ورزشکاری در رکوردگیری‌ها شرکت نکند، به مسابقات پیش رو اعزام نمی‌شود. رستمی هم در فاصله یک ساعت مانده به آغاز رکوردگیری در تماس با نصیرشلال اعلام کرده بود شرایط حضور در رکوردگیری را ندارد اما این مساله مورد قبول سرمربی قرار نگرفت و نام رستمی را در لیست ۱۲ نفره اعزامی به مسابقات جهانی ۲۰۲۳ عربستان قرار نداد. طبق قانون فدراسیون جهانی، هر ورزشکاری که دنبال رفتن به المپیک پاریس است، حضور وی در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ عربستان و جام‌ جهانی ۲۰۲۴ تایلند ضروری است. از این رو با شرکت نکردن در این 2 رویداد مهم، رستمی المپیک پاریس را از دست می‌دهد. رستمی که مسابقات جهانی ۲۰۲۳ را از دست داده است، در گفت‌وگویی اعلام کرد: بودن من در مسابقات جهانی باعث می‌شود سهمیه المپیک ایران نسوزد و با نبودنم، سهمیه ایران می‌سوزد و من هم از راهیابی به المپیک حذف می‌شوم. 
نکته قابل توجه اینکه  در صورتی که رستمی در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ شرکت نکند، خودش از المپیک حذف می‌شود اما آیا سهمیه ایران در دسته ۸۹ کیلوگرم می‌سوزد؟ طبق سیستم کسب سهمیه المپیک پاریس، ۱۰ نفر اول رنکینگ به همراه بهترین نفرات هر قاره سهمیه المپیک می‌گیرند. علاوه بر کیانوش رستمی، مصطفی جوادی هم در رنکینگ المپیک قرار دارد که نفر دوم ایران است. در لیست اولیه (لانگ لیست) که نام همه وزنه‌برداران قرار دارد، کیانوش رستمی با ۳۸۰ کیلوگرم در رده هفتم و جوادی با ۳۶۴ کیلوگرم در رده چهاردهم است. در لیست اولیه، کشور چین 3 وزنه‌بردار (داین لی، تیان تائو و هوآن هوآ لیو) دارد که طبق قانون که هر کشور می‌تواند یک سهمیه بگیرد، بنابراین در دسته ۸۹ کیلوگرم با حذف 2 وزنه‌بردار از کشور چین و کیانوش رستمی از ایران، جوادی با همان رکورد ۳۶۴ کیلوگرم در رده یازدهم و در آستانه ورود به رنکینگ ۱۰ نفره قرار دارد. از طرفی با همان رکورد در حال حاضر در رنکینگ، بهترین وزنه‌بردار قاره آسیاست. البته جوادی بتازگی از دسته ۸۱ به ۸۹ کیلوگرم آمده و در حال افزایش رکورد است و در رکوردگیری هفته گذشته تیم‌ ملی هم رکورد ۳۷۲ کیلوگرم را ثبت کرد و تا مسابقات جهانی هم انتظار می‌رود افزایش رکورد بیشتری داشته باشد. بنابراین سهمیه ایران در دسته ۸۹ کیلوگرم نمی‌سوزد و این اتفاق در شرایطی رخ می‌داد که ایران غیر از کیانوش رستمی، نماینده دیگری در این دسته نداشت.

Page Generated in 0/0072 sec