printlogo


کد خبر: 264520تاریخ: 1402/4/14 00:00
رئیس بنیاد ملی نخبگان:
۵ هزار ردیف استخدامی برای نخبگان ایجاد شده است

رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور از ایجاد 5 هزار ردیف استخدامی برای به‌ کارگیری نخبگان در ساختار اجرایی کشور خبر داد.
روح‌الله دهقانی‌فیروزآبادی در دیدار جمعی از نخبگان علمی و فناوری کشور با اشاره به تخصیص 5 هزار ردیف استخدامی برای به ‌کارگیری و جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی کشور عنوان کرد: به کارگیری و جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی موضوع مهمی بود که اجرای آن از ضرورت‌ها برای تحقق حکمرانی و نقش‌آفرینی نخبگان در ساحت اجرایی و تصمیم‌گیری کشور است.
وی افزود: با توجه به اینکه این فرآیند برای نخستین‌بار در کشور اجرا می‌شود، طبعا موانعی بر سر راه آن وجود دارد اما خوشبختانه با تخصیص 5 هزار ردیف استخدامی برای جذب و به‌ کارگیری نخبگان در دستگاه‌های اجرایی، ۸۰ درصد مسیر پیموده شده و حکمرانی نخبگانی، یک گام بزرگ رو به تحقق برداشته است.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به آغاز فرآیند ساخت مسکن برای نخبگان ادامه داد: موضوع تامین و تخصیص مسکن، دارای پیچیدگی‌ها و البته موانع متعددی است اما معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و همچنین بنیاد ملی نخبگان، تامین مسکن نخبگان را به طوری جدی در اولویت‌های کاری خود قرار داده‌اند.
دهقانی‌فیروزآبادی با بیان اینکه هفته آینده فرآیند ساخت مسکن نخبگان در منطقه ۲۲ آغاز می‌شود، افزود: تنظیم و شکل‌دهی به فرآیند تامین و چگونگی تخصیص مسکن، به عنوان اصلی‌ترین دغدغه در اولویت‌های معاونت علمی و بنیاد ملی نخبگان قرار دارد، چرا که اگر موضوع مسکن نخبه حل شود، قطعا با تمرکز و فراغ بال بیشتری، به کار ادامه خواهد داد.
وی سازوکار شناسایی و حمایت از نخبگان را به سوی پویا شدن و هوشمندی هرچه بیشتر دانست و ادامه داد: الگوریتم و شناسایی فعال نخبگان بر مبنای پایگاه‌های داده و با استفاده از فناوری‌های هوشمند، به طور جدی در حال پیگیری است.
وی تاکید کرد: فرآیند شناسایی، ارزیابی و حمایت از نخبگان باید در جهت تکریم آنها از سوی بنیاد ملی نخبگان و با تکیه به فناوری، استفاده از داده‌های پایگاه‌های اطلاعاتی و سامانه‌ها گردآوری و ارزیابی باشد و فرآیند شناسایی، ارزیابی و جذب نخبه شکلی پویا و هوشمند یابد.
رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور با تاکید بر اینکه باید سازوکارها و رویکردها در تلقی فرد به عنوان نخبه، ناظر به توانمندی افراد در کارآمدی و رفع مشکلات کشور، اصلاح و اجرا شود، ادامه داد: اگر بخواهیم صرفا با جمع امتیازهای کسب شده توسط فرد در معیارهای گوناگون او را نخبه تلقی کنیم، اصل و اساس نخبگی زیر سوال می‌رود.
وی ادامه داد: ممکن است فردی در هر ۱۰ موضوع برای احراز نخبگی یک نمره گرفته و مجموع امتیازاتش ۱۰ شده باشد، در مقابل اما فرد دیگری در یک موضوع مهم و راهبردی، ۱۰ نمره کسب کرده باشد، بدیهی است فرد دوم نخبه است. بنابراین باید روندهای ارزیابی نخبگی، به سوی کارآمدی فرد در رفع مشکلات اساسی جامعه سوق یابد و اصلاح شود.

Page Generated in 0/0079 sec