printlogo


کد خبر: 264522تاریخ: 1402/4/14 00:00
اخبار

امضای تفاهمنامه همکاری برای ساخت مسکن نخبگان
معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، سازمان نوسازی شهر تهران، شهرداری منطقه 22 و سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران با امضای تفاهمنامه‌ای مشترک متعهد شدند در زمینه ساخت مسکن نخبگان همکاری کنند. به گزارش روابط عمومی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، این تفاهمنامه همکاری مشترک دیروز طی مراسمی در محل معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری به امضای سیدمحمد جواد صدری‌مهر، مدیرکل توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی، سیدمهدی هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، حمیدرضا حاجوی، شهردار منطقه 22 تهران و ابوذر مختاری، مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران رسید. بر اساس این تفاهمنامه طرفین در طرح ساخت و سرمایه‌گذاری مسکن، ناظر به ساخت 500 واحد مسکونی در اراضی متعلق به شهرداری منطقه 22 و سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران برای تامین مسکن نخبگان همکاری می‌کنند. هدف تفاهمنامه، تولید و عرضه مسکن در راستای قانون جهش تولید مسکن و اهداف قرارگاه جهادی تامین مسکن شهر تهران است. ناصر باقری مقدم، قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان طی سخنانی در این مراسم گفت: ساخت مسکن نخبگان در زمین‌های متعلق به شهرداری باب جدیدی است که با همکاری شهرداری تهران گشوده شده و در حال طراحی آیین‌نامه‌ای هستیم که مسکن در اختیار نخبگان قرار بگیرد.
***
اطلس ملی جامع پویای جمعیت تهیه می‌شود
 اطلس ملی جامع پویای جمعیت برای راهبری بهنگام و موثر طرح‌های کلان جمعیتی کشور تهیه می‌شود. حمیدرضا علیان‌زادگان، مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام ضمن اعلام این خبر تاکید کرد: تهیه و تدوین یک اطلس جامع و پویای جمعیتی برای استفاده در کارویژه‌های کلان و بین‌بخشی حوزه جمعیت و رفع تهدیدهای ناشی از سالمندی جامعه ایران ضروری است. مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد که به همراه معاونان این بنیاد از سازمان نقشه‌برداری بازدید می‌کرد، از همکاری با این سازمان و سایر دستگاه‌های اجرایی در این حوزه خبر داد و افزود: با همکاری و هم‌افزایی میان بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، سازمان نقشه‌برداری کشور و دیگر سازمان‌های ملی مرتبط، اطلس ملی جامع پویای جمعیت تهیه  می‌شود. علیان‌زادگان خاطرنشان کرد: این اطلس به شکل پویا و برخط خواهد بود و شاخص‌های کاربردی برای راهبری کلان طرح‌های جمعیتی نیز در آن لحاظ خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: این اطلس می‌تواند نقش بزرگ و مهمی را در شناخت اندازه و رشد جمعیت، ترکیبات و تحولات جمعیتی، ساختار سنی، ازدواج و طلاق، نیروی کار و اشتغال ایفا کند. مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد با اشاره به فعال شدن دبیرخانه جایزه ملی جمعیت اظهار داشت: بنیاد ۱۵ خرداد به موجب مصوبه شورای مرکزی جایزه ملی جمعیت، به عنوان پایگاه اصلی اتاق وضعیت جمعیت کشور انتخاب شده است. علیان‌زادگان تصریح کرد: پیرو تاکید معاون محترم رئیس‌جمهور در حوزه زنان و خانواده در آیین رونمایی از نسخه جدید اطلس جمعیت کشور، اطلس ملی جامع پویای جمعیت باید هر چه زودتر آماده شود و در اختیار سازمان‌های متولی جوانی جمعیت در کشور قرار گیرد.
***
دستگیری مدیران ۸۰ صفحه و کانال مجازی در حوزه کنکور
رئیس پلیس فتای فراجا از دستگیری ۳۲ نفر از مجرمان فعال در حوزه کنکور که مدیریت ۸۰ فقره صفحه و کانال مجازی را بر عهده داشتند، خبر داد. سردار وحید مجید ضمن تشریح این خبر با توجه به اهمیت آزمون کنکور سراسری از ضرورت هم‌افزایی تمام دستگاه‌ها در جهت ارتقای امنیت برگزاری آزمون سراسری و جلوگیری از پدیده تقلب یا هر گونه سوءاستفاده در این حوزه خبر داد. وی افزود: برابر پایش‌های انجام‌شده در فضای مجازی و اشرافیت این پلیس در شبکه‌های اجتماعی، تارنماها و صفحات و کانال‌های فعال تحت عناوین فروش سوالات کنکور و فروش تجهیزات تقلب که غالباً با انگیزه و هدف کـلاهبرداری از داوطلبان و خانواده‌های آنان در حال فعالیت بوده، احصا شده است. وی افزود: برابر اقدامات عملیاتی و قانونی انجام شده از سوی واحدهای پلیس فتا در استان‌ها تاکنون 32 نفر از مجرمان فعال در این حوزه که مدیریت 80 فقره صفحه و کانال را بر عهده داشتند، شناسایی و دستگیر شده و تحویل مراجع قضایی شده‌اند و اقدامات عملیاتی در این زمینه همچنان در دست پیگیری است. رئیس پلیس فتا با هشدار جدی به فعالان این حوزه بیان داشت: اقدامات پلیس فتا با تمام توان در راستای برخورد با مجرمان فعال در حوزه پدیده کلاهبرداری تحت عنوان تقلب در کنکور سراسری استمرار خواهد داشت.

Page Generated in 0/0063 sec