printlogo


کد خبر: 264525تاریخ: 1402/4/14 00:00
مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت: سالانه بیش از یک میلیون گردشگر سلامت به کشور می‌آیند
ایران؛ بهشت درمان گردشگران

تمدن کهن، بناهای شگفت‌انگیز تاریخی، طبیعت زیبا و شرایط اقلیمی بی‌نظیر از یک طرف و برخورداری ایران از دانش پزشکی قابل توجه در منطقه از طرف دیگر باعث ورود توریست به کشور شده است تا گردشگران ضمن بازدید از ایران، از مزیت گردشگری سلامت نیز بهره‌مند شوند، به طوری که مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ورود سالانه بیش از یک میلیون گردشگر سلامت به ایران خبر می‌دهد. محمدحسین نیکنام در این باره گفت: در حال مذاکره برای تدوین پروتکل‌های گردشگری سلامت با دیگر کشورها هستیم تا بتوانیم از امکانات موجود بهره‌برداری حداکثری کنیم. نیکنام در نشست تخصصی «بررسی موانع و راهکارهای توسعه دیپلماسی گردشگری در دوران پساکرونا» افزود: ظرفیت کشورمان در جذب گردشگر حوزه سلامت به دلیل برخورداری از تیم‌های مجرب پزشکی، هزینه‌های پایین درمان نسبت به سایر کشورها، کیفیت بالای خدمات درمانی و بیمارستان‌های تخصصی مجهز در کنار جاذبه‌های گردشگر بالاست و باید توجه ویژه‌ای به این حوزه از گردشگری شود. وی با بیان اینکه در حال حاضر سالانه بیش از یک میلیون توریست از خدمات درمانی داخل کشور استفاده می‌کنند، اظهار داشت: در حال مذاکره برای تدوین پروتکل‌های گردشگری سلامت با دیگر کشورها هستیم تا بتوانیم از امکانات موجود بهره‌برداری حداکثری کنیم.
* برنامه‌ریزی برای جذب ۶ میلیون «گردشگر سلامت» در سال
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه نیز در این نشست با اشاره به اینکه سود حاصل از اقتصاد گردشگری در بین طیف وسیعی از فعالان این حوزه توزیع می‌شود، از برنامه‌ریزی برای جذب ۶ میلیون گردشگر سلامت در سال خبر داد و افزود: این اقدام مهم به همراهی و هماهنگی تمام سازمان‌ها و نهادهای مسؤول و مجری در این حوزه نیاز دارد و وزارت امور خارجه با تمام توان در خدمت توسعه گردشگری در ابعاد مختلف آن است. علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز ضمن تقدیر از برگزاری این نشست اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل در حوزه گردشگری سلامت اختلاف نظر بین نهادهای ذی‌ربط و نبود متولی واحد برای گردشگری سلامت بود که با ایجاد شورای راهبری گردشگری سلامت و تصویب دستورالعمل‌های لازم، وظایف هر کدام از نهادهای مربوط مشخص شد و بتدریج برخی دیگر مشکلات حوزه گردشگری سلامت نیز ساماندهی و برطرف خواهد شد. 
در پایان نشست، فعالان حوزه گردشگری با بیان دیدگاه‌ها، موانع و محدودیت‌های موجود در این حوزه از جمله در حوزه‌های کنسولی، زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل و اسکان، تبلیغات و بازاریابی و مسائل مربوط به حذف واسطه‌های غیرمتخصص با ارائه پیشنهاد و نظرات خود، خواستار رفع آنها و بهبود روند جاری شدند.

Page Generated in 0/0054 sec