printlogo


کد خبر: 264533تاریخ: 1402/4/14 00:00
اخبار

رئیس مجلس شورای اسلامی:
لایحه عفاف و حجاب در سریع‌ترین زمان ممکن تصویب می‌شود
رئیس مجلس شورای اسلامی در چهارمین نشست تخصصی درباره لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب با بیان اینکه موضوع عفاف و حجاب در همه ابعاد و طیف‌های جامعه بدون استثنا اثرگذار است، گفت: در حین اینکه قصد داریم موضوع را با سرعت پیش ببریم، به دقت نیز تأکید داریم و لازم است ابعاد مختلف این مساله بررسی و قانونی تدوین شود که هم به همه ساحت‌های موضوع عفاف و حجاب توجه کند، هم اجرایی باشد و هم نهادهای مرتبط با این مقوله را در همه زمینه‌ها، مسؤولیت‌پذیر کند. وی افزود: از پاییز سال گذشته تاکنون در محافل مختلف، نظرات و دیدگاه‌های نخبگان را شنیده‌ایم.
محمدباقر قالیباف با تاکید بر لزوم جمع‌سپاری در بررسی موضوعات مهم در مجلس بویژه درباره لایحه عفاف و حجاب تصریح کرد: با جمع‌سپاری این موضوع تلاش می‌کنیم دیدگاه‌های نخبگان و صاحبنظران این حوزه شنیده شود تا به یک قانون جامع و موثر برسیم، لذا از همه نخبگان جامعه بویژه صاحبنظران دعوت می‌کنم درباره این لایحه دیدگاه‌های خود را از طریق سامانه جمع‌سپاری که روی پایگاه الکترونیکی مجلس در دسترس قرار گرفته است، به ما ارائه کنند.
وی تصریح کرد: به جهت اینکه لازم است این لایحه در سریع‌ترین زمان ممکن به تصویب برسد،  این سامانه طراحی شده تا همه بتوانند دیدگاه‌های خود درباره این لایحه را در زمان کوتاهی به مجلس منتقل کنند.
***
رئیس‌جمهور هفته‌ آینده به کهگیلویه‌وبویراحمد سفر می‎کند
معاون اجرایی رئیس‌جمهور از ششمین سفر استانی رئیس‌جمهور در دور دوم سفرها خبر داد و گفت: حجت‌الاسلام رئیسی و هیات دولت در دور دوم سفرهای استانی روزهای۲۲ و ۲۳ تیر ماه به استان کهگیلویه‌وبویراحمد سفر می‌کنند و در این سفر طرح‌های مختلف بزرگ اقتصادی با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.
محسن منصوری در تشریح برنامه‌های سفر استانی رئیسی به این استان به بهره‌برداری بزرگ‌ترین طرح استان اشاره کرد و گفت: طرح پتروشیمی گچساران که ۱۹ سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد و دولت سیزدهم در ۲ سال اخیر توانست با تخصیص اعتبارات بموقع از زیر ۵۰ درصد، اکنون آن را به مرحله بهره‌برداری برساند، با حضور رئیس‌جمهور با اشتغال‌زایی ۷۰۰ نفری گشایش می‌یابد.
***
رئیس سازمان انرژی اتمی خبر داد
تولید شبیه‌ساز رآکتور هسته‌ای برای نخستین‌بار در کشور
رئیس سازمان انرژی درباره تولید شبیه‌ساز رآکتور هسته‌ای برای نخستین‌بار در کشور اظهار داشت: خدا را شاکر هستیم که همکاران پر تلاش ما توانستند امروز یکی دیگر از دستاوردهای اثربخش خود را که در حوزه علوم و فنون پیشرفته تاثیرگذار است، به منصه ظهور برسانند. محمد اسلامی گفت: این شبیه‌ساز در حقیقت یک بخش واقعی و موثر از فرآیند اجزای یک نیروگاه یا رآکتور هسته‌ای است که با مقیاس ۱۰۰ مگاوات حرارتی می‌تواند مدیریت اتاق کنترل نیروگاه را در اختیار گرفته و هدایت کند. وی تصریح کرد: موضوع مهمی که برای ما در مرحله کنونی وجود دارد، آموزش نیروی انسانی است؛ هم در مقاطع تحصیلی که در دانشگاه‌هاست و هم در آموزش‌های مهارتی که برای کارکنان آینده و بهره‌برداران باید آنها را تربیت کنیم تا در فرآیندهای کاری مستقر شده و این مسؤولیت‌ها را بر عهده بگیرند.
اسلامی با بیان اینکه هم به لحاظ سخت‌افزاری و هم به لحاظ نرم‌افزاری این طرح یک مجموعه یکپارچه‌ای است که بدون هیچ وابستگی و بر اساس اقلام ساخت داخل تهیه شده است، گفت: این شبیه‌ساز را در مرکز علوم و فنون هسته‌ای و در پژوهشگاه نصب کرده‌ایم که اولاً برای آموزش و تربیت نیروی انسانی است و ثانیاً در فرآیند تحصیلات تکمیلی و پژوهش‌هایی که دانشجویان یا همکاران ما از آنها استفاده کنند، به کار گرفته می‌شود. وی گفت: نسل‌های قدیمی‌تر این شبیه‌سازها پیش از این به ۸ دانشگاه واگذار شده تا بتوانند از آنها استفاده کنند. رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین عنوان کرد: از این پس نیز پروژه‌های بزرگ و نیروگاه‌هایی در دست اقدام داریم.
***
امیر صباحی‌فرد:
پدافند هوایی ارتش در تسلیحات راداری و موشکی خودکفاست
امیرسرتیپ علیرضا صباحی‌فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش از بخش‌های عملیاتی گروه پدافند هوایی خنداب بازدید و توان رزمی و آمادگی دفاعی این گروه و سایت‌های تابعه آن را مورد ارزیابی قرار داد. صباحی‌فرد ضمن بازدید از سامانه‌های بومی پدافندی مستقر در گروه خنداب گفت: امروز مجموعه پدافند به سطحی از دانش، توانایی و اقتدار دست یافته است که سامانه‌های پدافندی به ‌روز در داخل کشور طراحی، تولید و در چرخه عملیاتی قرار می‌گیرد. وی اظهار داشت: خودکفایی و بهینه‌سازی تسلیحات راداری و موشکی از دستاوردهای ارزشمند پدافند هوایی ارتش است.
صباحی‌فرد با تاکید بر اینکه پدافند هوایی اجازه کوچک‌ترین خدشه به امنیت آسمان کشور را به بیگانگان نمی‌دهد، تصریح کرد: تولید امنیت با ذکاوت و تلاش شبانه‌روزی مرزبانان آسمان لحظه‌ای متوقف نمی‌شود.

Page Generated in 0/0065 sec