printlogo


کد خبر: 264548تاریخ: 1402/4/15 00:00
اخبار

شعار هیأت‌های عزاداری در ماه محرم 1402 اعلام شد
شورای هماهنگی شبکه‌های هیأت‌ها و تشکل‌های دینی کشور شعار «در زیر خیمه‌اش همه یک خانواده‌ایم» را به عنوان شعار مشترک جامعه محبان‌ اهل‌بیت(ع) و هیأت‌های حسینی در ایام محرم ۱۴۰۲ اعلام کرد.
در آستانه فرارسیدن ایام عزای سید و سالار شهیدان، پس از اولویت‌سنجی محورهای‌‌ محتوایی و هم‌اندیشی جامعه ‌فعالان ‌هیأت، شورای هماهنگی شبکه‌های هیأت‌ها و تشکل‌های دینی کشور شعار «در زیر خیمه‌اش همه یک خانواده‌ایم» را به عنوان شعار مشترک جامعه محبان‌ اهل‌بیت(ع) و هیأت‌های حسینی در ایام محرم ۱۴۰۲ اعلام کرد. این شورا فراخوان عمومی برای انتخاب شعار اعلام کرد که در مجموع ۱۰۰ شعار پیشنهاد شد که بعد از پالایش اولیه، ۳۰ شعار در شورای هماهنگی شبکه‌های هیأت‌ها و تشکل‌های دینی کشور مورد بررسی قرار گرفت تا در نهایت روی ۶ شعار به اجماع رسیدند.
این ۶ شعار به مسؤولان و مدیران هیأت‌های مذهبی ارائه شد تا آنان نیز برای انتخاب این شعار مشترک همفکری و اعلام نظر کنند که در نهایت ۴۶ درصد مدیران و مسؤولان هیأت‌های مذهبی کشور به شعار «در زیر خیمه‌اش همه یک خانواده‌ایم» رأی دادند.
شورای هماهنگی شبکه‌های هیأت‌ها و تشکل‌های دینی کشور در اطلاعیه خود از تمام هیأت‌ها و مجموعه‌ها خواسته است ضمن حفظ شعار و نشان و استقلال‌ خود، با نمایش جلوه‌ای از وحدت و همدلی جامعه هیأت‌های حسینی، در این حرکت جمعی هم مشارکت کنند و این شعار را در حاشیه تولیدات، تبلیغات و فضاسازی هیأت درج کرده و در محتوای هیأت مدنظر قرار دهند.
***
انتشارات کتابستان معرفت منتشر کرد
چاپ دوازدهم «جان بها»
رمان «جان‌بها» نوشته سیدمصطفی موسوی بتازگی توسط انتشارات کتابستان معرفت به چاپ دوازدهم رسید. چاپ اول این ‌کتاب اسفند ۹۹ عرضه شد و حالا چاپ دوازدهم آن راهی بازار نشر شده است.
«جان‌بها» به ‌عنوان یک‌ رمان امنیتی درباره حوادث سال ۹۸ معرفی و در مقدمه آن آیه ۵۷ سوره عنکبوت درج شده: «هر انسانی طعم مرگ را می‌چشد». نویسنده کتاب می‌گوید داستانش تلفیقی از آنچه دیده و آنچه شنیده و برخی مطالب کتاب را هم برایش تعریف کرده‌اند. موسوی همچنین می‌گوید برخی فرازهای داستانش را به ‌طور شفاهی از مأموران امنیتی شنیده و بعضی‌ دیگر از مطالب کتابش نیز خاطرات نانوشته نیروهای اطلاعاتی کشور است.
در کتاب پیش ‌رو، نویسنده پیش از شروع متن داستانش، این‌ تذکر را به مخاطبان کتاب داده که در حالی که آنها مشغول مطالعه این ‌کتاب در امنیت و آرامش هستند، نیروهای اطلاعاتی و امنیتی، شب و روز و بودن در کنار خانواده را بر خود حرام کرده‌اند تا مردم کشور با آسایش زندگی کنند. چاپ دوازدهم این کتاب در ۱۵۲ صفحه و قیمت ۹۰ هزار تومان عرضه شده است.
***
هفتمین روز میزبانی تئاتر شهر از جشنواره عروسکی تهران - مبارک
5 نمایش صحنه‌ای و 5 اثر در بخش فضای باز اجرا شد
هفتمین روز نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران ـ مبارک میزبان 5 نمایش صحنه‌ای و 5 اثر در بخش فضای باز بود. در هفتمین روز از برگزاری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی (چهارشنبه چهاردهم تیر) 5 نمایش در بخش صحنه‌ای و 5 اثر در بخش فضای باز اجرا شد.
* بخش بین‌الملل
«چراغ جادو» به نویسندگی و کارگردانی چنگیز اوزک از کشور ترکیه با مدت زمان 45 دقیقه در ساعت‌های 17 و 19 در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفت.
* نمایش‌های ایرانی صحنه‌ای
«مامان» به نویسندگی و کارگردانی الهام سلج‌محمودی از تهران با مدت زمان ۴۵ دقیقه ساعت‌های ۱۸ و ۲۰ در سالن چهارسو مجموعه تئاتر شهر اجرا شد. «کبوترم را خواهم ساخت» به نویسندگی و کارگردانی ندا هادیان از تهران با مدت زمان ۲۰ دقیقه در 2 سانس ۱۷ و ۱۹ در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفت.
۱۲« دقیقه» به نویسندگی بهناز مهدی‌خواه و کارگردانی حسین قاسمی هنر از تهران به مدت ۱۲ دقیقه ساعت‌های ۱۸ و ۲۰ در سالن بزرگ تالار مولوی اجرا شد. 
«دنیای صد رنگ» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا حسینعلی از تهران برای ۴۰ دقیقه ساعت‌های ۱۸ و ۲۰ در سالن گلستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میزبان علاقه‌مندان بود.
* نمایش‌های فضای ‌باز
در بخش نمایش‌های فضای باز نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک، 5 نمایش «بارگاه سلیم خان» به نویسندگی و کارگردانی زهرا امینی علویجه از تهران در ساعت ۱۸:۳۰، نمایش «یه تار سبیل» به نویسندگی و کارگردانی راضیه پاشایی در ساعت 19، «سرزمین مادریم» به نویسندگی و کارگردانی مشترک سمیه گلباز و داوود بختیاری در ساعت 19:30، نمایش «ازدواج پرماجرا» به نویسندگی و کارگردانی حسین ربیعی در ساعت 20 و نمایش «هله هله کوسه» به نویسندگی و کارگردانی علی قاضی در ساعت 20:30 در محوطه مجموعه تئاتر شهر میزبان علاقه‌مندان بود.
نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران - مبارک به دبیر هادی حجازی‌فر تا هفدهم تیر ادامه دارد.

Page Generated in 0/0060 sec