printlogo


کد خبر: 264556تاریخ: 1402/4/15 00:00
اخبار

والیبال نشسته با نیمی از ستاره‌های خود به نیمه نهایی رسید
تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران به سومین برد پیاپی‌اش در رقابت‌های قهرمانی آسیا دست یافت. رقابت‌های والیبال نشسته قهرمانی آسیا در قزاقستان پیگیری و تیم‌ ملی مردان ایران در مصاف با کره‌جنوبی 3 بر صفر پیروز شد و به سومین برد پیاپی‌ دست یافت. شاگردان هادی رضایی در این مسابقه با نتایج 25 بر11، 25 بر 21 و 25 بر 12 به برتری رسیدند. تیم ملی والیبال نشسته مردان کشورمان در مرحله نیمه‌نهایی امروز به مصاف تیم دوم گروه A می‌رود.
***
قهرمان آسیا دوپینگی شد
تست دوپینگ قهرمان وزنه‌برداری آسیا مثبت شد و بر این اساس او شانس حضور در بازی‌های المپیک را از دست خواهد داد. به گزارش سایت insidethegames،  5 عضو تیم قزاقستان در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا از جمله وزنه‌برداری که موفق به کسب مدال طلا شد، پس از مثبت شدن نمونه‌های‌شان موقتا تعلیق شدند. بر اساس گزارش‌ها در قزاقستان، مهم‌ترین چهره در این فهرست نورگیسا آدیلتولی قهرمان وزن ۱۰۲ کیلوگرم آسیاست که بر این اساس نمی‌تواند در بازی‌های المپیک شرکت کند. فدراسیون‌هایی که در مدت یک سال 3 یا بیشتر از 3 تخلف مربوط به دوپینگ داشته باشند، طبق ماده ۱۲ قوانین ضد دوپینگ ورزش تا 4 سال تعلیق و ۵۰۰ هزار دلار جریمه می‌شوند. طبق قوانین سیستم انتخابی المپیک پاریس ۲۰۲۴، کشورهایی که 3 یا بیشتر دوپینگ را در دوره زمانی بین ژوئیه ۲۰۲۱ تا ژوئیه ۲۰۲۴ داشته باشند، به طور خودکار از المپیک حذف می‌شوند. رضا دهدار و رسول معتمدی در دسته ۱۰۲ کیلوگرم به دنبال کسب سهمیه المپیک هستند و این اتفاق به سود 2 وزنه‌بردار ایرانی است. آدیلتولی بالاترین رکورد را در این بخش در کسب سهمیه المپیک داشته که ۴۰۰ کیلو در مجموع بوده است و امید زیادی داشت بتواند در پاریس نتیجه خوبی برای کشورش به دست بیاورد. البته فدراسیون وزنه‌برداری قزاقستان درخواست تجدیدنظر داده و خواستار تکرار آزمایش‌ها شده است. تست دوپینگ آنتوروپوف دیگر وزنه‌بردار دسته ۱۰۲ کیلوگرم قزاقستان هم پیش از این در قهرمانی آسیا مثبت شده بود. مسابقات قهرمانی آسیای ۲۰۲۳ گزینشی المپیک پاریس بود که اردیبهشت سال جاری در کشور کره‌جنوبی برگزار شد.
***
واکنش مربی تیم‌ ملی والیبال ایران به شکست از فرانسه
مربی تیم‌ ملی والیبال ایران با بیان اینکه در والیبال روز دنیا مربیگری با چشمان غیرمسلح  امکان‌پذیر نیست، گفت: بازی و مربیگری بدون آنالیزور واقعا سخت است. علیرضا طلوع کیان پس از شکست 3 بر صفر تیم‌ ملی والیبال ایران مقابل فرانسه درباره این مسابقه اظهار داشت: سعی کردیم دستورات عطایی در این بازی پیاده شود. در والیبال روز دنیا مربیگری با چشمان غیرمسلح امکان‌پذیر نیست. بازی و مربیگری بدون آنالیزور واقعا سخت است. امروز مجبور بودیم به صورت سنتی مربیگری کنیم و برخی مواقع باید شرایط را با قلم و کاغذ مدیریت می‌کردیم که کار بسیار سختی بود. وی ادامه داد: اطلاعات خوبی نداشتیم. هرچند پیش از بازی حریف را آنالیز کرده بودیم اما آنها 2 تغییر بزرگ داشتند؛ تونیوتی و لگاف در ترکیب این تیم قرار گرفتند. این 2 بازیکن تاکنون در جریان مسابقات برای فرانسه به میدان نرفته بودند. اطلاعات ما از این 2 بازیکن برای سال‌های قبل بود. در مجموع چشم بسته بودیم و تقسیم پاس تونیوتی را به صورت کامل در اختیار نداشتیم. اواسط ست می‌توانستیم برخی اتفاقات را پیش‌بینی کنیم اما تاکید می‌کنم کار بدون آنالیزور واقعا سخت است.
***
مبلغ بدهی استقلال به بازیکنان فصل قبل لو رفت!
عضو هیات مدیره باشگاه استقلال اعلام کرد 200 میلیارد تومان به کادر فنی و بازیکنان فصل پیش بدهکار هستند. با وجود اینکه بیش از یک‌ماه از پایان فصل گذشته فوتبال ایران می‌گذرد اما بازیکنان و کادرفنی استقلال همچنان مبالغ زیادی از باشگاه طلبکار هستند. استقلالی‌ها در طول فصل بارها از مشکلات مالی خود حرف زدند اما در نهایت هم اتفاق خاصی رخ نداد و همین حالا آنها مبالغ هنگفتی را از باشگاه طلبکار شده‌اند. در این شرایط مبلغ دقیقی از میزان بدهی استقلال به کادر فنی و بازیکنان فصل گذشته اعلام نشده بود که دیروز علیرضا خانی عضو هیات مدیره باشگاه این موضوع را علنی کرد. خانی در این باره گفت: «مبلغی بیش از 200 میلیارد تومان به بازیکنان و کادرفنی فصل گذشته بدهکار هستیم. مبلغی هم بابت پیش‌پرداخت‌های امسال باید تامین کنیم. در حال رایزنی هستیم و ان‌شاءالله به نتایج خوبی برسیم».
***
نیمار به خاطر قبض برق از پدرش کتک خورد!
ستاره برزیلی پاری‌سن‌ژرمن از ماجرای عجیب دوران کودکی‌اش پرده برداشت. به گزارش فارس، نیمار جونیور ستاره برزیلی پاری‌سن‌ژرمن یکی از متمول‌ترین فوتبالیست‌های جهان به شمار می‌آید. او در یک خانواده فقیر به دنیا آمده بود. نیمار از ماجرای کتک خوردنش به دست پدرش به خاطر فقر در دوران بچگی‌اش پرده برداشت. کاپیتان تیم‌ ملی برزیل درباره ماجرای تلخ دوران کودکی‌اش گفت: به یاد دارم یک روز پدرم به من پول داد تا قبض برق را بپردازم، در عوض من یک بلیت قرعه‌کشی برای یک ماشین جدید خریدم. وی افزود: وقتی به خانه رسیدم، به پدرم توضیح دادم که چه کرده‌ام و او به شدت من را کتک زد. روز بعد که پدرم از خواب بیدار شد و در خانه را باز کرد، بیرون از خانه ما یک ماشین پارک شده بود. همه گریه می‌کردیم مخصوصا من، چون ماشین از شرکت برق آمده بود و آنجا بودند که برق خانه ما را قطع کنند. پدرم دوباره مرا کتک زد!

Page Generated in 0/0065 sec