printlogo


کد خبر: 264572تاریخ: 1402/4/15 00:00
اخبار

ثبت بیش از ۱۶۸ هزار تولد و ۷۱ هزار فوتی در 2 ماه اول امسال
بر پایه آمار ثبت احوال کشور تعداد ولادت در 2 ماه نخست سال جاری (تا ابتدای خرداد) ۱۶۸ هزارو ۱۴۲ مورد ثبت شده است، همچنین تعداد فوتی‌های ثبت‌شده در همین مدت ۷۱ هزار و ۲۹۹ مورد بوده است. به گزارش ایسنا، در 2 ماه نخست سال جاری (تا ابتدای خرداد) در کشور از مجموع ولادت‌های ثبت شده به ترتیب استان‌های تهران با ۲۱ هزار و ۵۱۸ نفر، خراسان رضوی با ۱۶ هزار و ۷۷۷ نفر و سیستان‌وبلوچستان با ۱۴ هزار و ۴۲۶ نفر در رتبه‌های اول تا سوم بیشترین تعداد ولادت در 2 ماه نخست سال جاری در بین استان‌ها قرار داشتند. استان‌های سمنان با ۱۰۵۷ نفر، ایلام با ۱۰۷۴ نفر و کهگیلویه‌وبویراحمد با ۱۵۸۱ تولد نیز به ترتیب در کل ولادت‌های 2 ماه نخست سال ۱۴۰۲ رتبه کمترین ولادت در کشور را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین در 2 ماه نخست سال جاری (تا ابتدای خرداد) ۷۱ هزار و ۲۹۹ فوتی به ثبت رسیده است که بر پایه مرگ‌ومیرهای ثبت‌شده در سازمان ثبت احوال کشور، از مجموع فوت‌های ثبت‌شده طی این مدت، استان‌های تهران با ۱۱ هزار و ۳۵۳ فوت، خراسان رضوی با ۵ هزار و ۵۰۱ فوت و استان اصفهان با ۴ هزار و ۵۴۹ فوتی به ترتیب بالاترین میزان فوت در کشور را داشتند. در همین مدت، 3 استان ایلام با ۴۶۵ فوت، کهگیلویه‌وبویراحمد با ۴۹۵ فوت و سمنان با ۶۳۱ فوت به ترتیب کمترین میزان فوتی در کشور را به ثبت رسانده‌اند.
***
749 مدرسه جدید جایگزین مدارس کانکسی می‌شود
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اعلام کرد مهر ۱۴۰۲ تعداد ۷۴۹ مدرسه جدید جایگزین مدارس کانکسی شده و تحویل دانش‌آموزان می‌شود. حمیدرضا خان‌محمدی در نشست خبری همایش ملی تکریم خیران مدرسه‌ساز کشور اظهار کرد: قوی‌ترین ردیف بودجه ما مربوط به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خیرین است که ۴۳ درصد رشد داشته است. وی با اشاره به سخنان ناصر قفلی، رئیس جامعه خیران مدرسه‌ساز کشور درباره تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خیران مدرسه‌ساز افزود: حاصل بحث مولد‌سازی در آموزش‌و‌پرورش برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خیران مصرف می‌شود. امیدواریم این امر در دولت سرعت گیرد و زودتر از این محل منابعی را برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خیران داشته باشیم. رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس با بیان اینکه سال گذشته تعهدات خیرین به 2 برابر افزایش یافته و از عدد ۳۴۰۰ به ۷ هزار رسیده است، توضیح داد: تعداد مدارس نیازمند تخریب و بازسازی و مقاوم‌سازی به 19.2 درصد رسیده است. مهر ۱۴۰۲ با جمع‌آوری کانکس‌ها ۷۴۹ مدرسه تحویل داده می‌شود و در برنامه داریم تا پایان سال مالی ۱۴۰۳ کانکس‌های مستقل بالای ۱۰ دانش‌آموز را ساماندهی کنیم. خان‌محمدی با بیان اینکه ۵۰ درصد کلاس‌ها با مشارکت خیران ساخته می‌شود، تصریح کرد: سال ۵۷ تا ۷۵ در کل خیران ۳۹ هزار کلاس درس ساختند و پس از تشکیل جامعه خیران مدرسه‌ساز، تاکنون ۱۰۷ هزار کلاس درس توسط خیران ساخته شده است.
***
واکنش پلیس تهران به خبر قیچی کردن موی دختران
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران بزرگ درباره انتشار خبری با موضوع قیچی کردن موهای دختران در تهران گفت: تاکنون هیچگونه طرح شکایت یا تماسی با این موضوع به پلیس واصل نشده است. سرهنگ بابک نمکشناس، در گفت‌وگو با فارس، درباره انتشار خبری با موضوع «قیچی کردن موهای دختران در تهران توسط سرنشینان برخی خودروهای شخصی» اظهار داشت: موضوع به قید فوریت برای بررسی و پیگیری در دستور کار فرماندهی انتظامی تهران بزرگ قرار گرفت. سرهنگ نمکشناس تصریح کرد: طی بررسی‌های تخصصی و تحقیقات میدانی مشخص شد تاکنون هیچ‌گونه طرح شکایت یا تماسی با موضوع خبر منتشره به پلیس تهران بزرگ واصل نشده است. وی ضمن توصیه و تأکید بر رعایت هنجارهای اجتماعی خاطرنشان کرد: پلیس نسبت به رفع هرگونه عامل تهدید‌کننده عینی و ذهنی احساس امنیت شهروندان اقدام کرده و پیگیر موضوع انتشار خبر فوق از رسانه منتشرکننده است.
***
بازگشت ۵۷۶۱ هزار حاجی به کشور
رئیس ستاد عملیات مکه از بازگشت ۵۷۶۱ حاجی ایرانی در قالب ۳۸ کاروان با ۲۴ پرواز از طریق فرودگاه‌های مدینه و جده به میهن اسلامی خبر داد. در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که سه‌شنبه ۱۳ تیر به ریاست نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مکه برگزار شد، غلامرضا رضایی گفت: تاکنون ۶۱۵۸ زائر مدینه بعد در قالب ۴۴ کاروان از مکه راهی شهر پیامبر شده‌اند و تعداد زائران حاضر در مکه سه‌شنبه شب به ۷۴۹۸۱ نفر خواهد رسید. وی افزود: در راستای عمل کردن به توصیه مقام معظم رهبری درباره کاهش مدت سفر حج تلاش‌های مختلفی شد و در حال حاضر با ۳۳ پرواز فوق‌العاده که از ۱۴ تا ۱۷ ذی‌الحجه از طریق فرودگاه مدینه به مقصد کشورمان انجام می‌شود، ۷۶۰۰ زائر به کشور بازخوهند گشت و با این اقدام ۳ روز طول سفر حجاج کاهش می‌یابد.  
***
فعالیت دفاتر رسمی ازدواج در روز‌های پنجشنبه و جمعه
دفاتر رسمی ازدواج در روز‌های پنجشنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ تیر تا ساعت ۲۰ فعال هستند. غلامرضا کیانی، مدیرکل امور اسناد و سردفتران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تبریک ایام دهه ولایت و امامت و عید غدیر خم گفت: به مناسبت این عید سعید و به جهت تسهیل در انجام امور مراجعان در ثبت وقایع ازدواج، دفاتر رسمی ازدواج در سراسر کشور در روز‌های پنجشنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ تیر فعال هستند و تا ساعت ۲۰ به هموطنان گرامی ارائه خدمت می‌کنند.

Page Generated in 0/0063 sec