printlogo


کد خبر: 264579تاریخ: 1402/4/15 00:00
اخبار

تهران، خوزستان و فارس رکوردداران مصرف برق
مدیرعامل توانیر در تشریح آخرین وضعیت برق اظهار داشت: با توجه به وضعیت دمایی که در کشور حاکم است، رکورد مصرف برق پی‌درپی شکسته می‌شود و پیش‌بینی ما این است که با تداوم افزایش دما، شاهد رکوردشکنی مصرف برق باشیم. آرش کردی افزود: رویداد خاصی به نام کنکور در حال برگزاری است و صنعت برق برای خدمت‌رسانی به داوطلبان در آماده‌باش کامل است. وی گفت: استان‌های تهران، خوزستان و فارس رکورددار مصرف برق هستند و از مردم تقاضا داریم برای تداوم خدمت‌رسانی مدیریت مصرف برق را در دستور کار قرار دهند. کردی تاکید کرد: تنظیم دور کولرهای آبی روی دور کند و تنظیم دمای کولر گازی روی 24 می‌تواند صنعت برق را در پایداری شبکه یاری کند. وی گفت: با توجه به افزایش دما و برگزاری کنکور، احتمالا رکورد اوج بار مصرف برق بار دیگر شکسته خواهد شد و اعداد بالای 69 هزار مگاوات را ثبت ‌کنیم.
***
ساخت مسکن با استفاده از اراضی دانشگاه آزاد
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از برگزاری دومین نشست کارگروه اجرای تفاهمنامه مشترک این سازمان با دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه استفاده از اراضی این نهاد برای ساخت مسکن خبر داد. ارسلان مالکی با بیان اینکه زمین‌های مازاد در اختیار دانشگاه‌ها ظرفیت بسیار بالایی برای ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن دارند، گفت: طی این نشست آخرین وضعیت تفاهم برای اختصاص اراضی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلبهار در استان خراسان رضوی برای ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن مورد بررسی قرار گرفت. معاون وزیر راه‌وشهرسازی افزود: کل مساحت این اراضی حدود ۲۰۰ هکتار است که بر اساس تفاهمنامه مشترک با دانشگاه آزاد اسلامی این اراضی با 3 کاربری مسکونی، آموزشی و تجاری به بهره‌برداری خواهند رسید. مالکی درباره ظرفیت جمعیت‌پذیری این اراضی اظهار کرد: برآوردهای اولیه در استان نشان می‌دهد می‌توان برای ۳ هزار و ۵۰۰ متقاضی در این اراضی خانه‌سازی کرد. وی ادامه داد: اولویت ما برای ساخت مسکن در این منطقه واحدهای تک طبقه و رعایت الگوی ایرانی - اسلامی در ساخت‌وسازهاست. مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن همچنین گفت: مقرر شد نشست‌های بعدی کارگروه به صورت منظم و هفتگی با حضور مدیران ادارات کل راه‌وشهرسازی استان‌ها و دانشگاه‌های آزاد این مناطق برای پیگیری آخرین وضعیت اجرای تفاهمنامه انجام شود.
***
اختصاص اعتبارات مناسب برای توسعه آبرسانی
رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو در چهارمین نشست ناظران عالی منطقه‌ای جهاد آبرسانی روستایی کشور و پس از رونمایی از نماد مرکز جهاد آبرسانی درباره چالش‌هایی که در ابتدای فعالیت این مرکز وجود داشت، گفت: همیشه آغاز یک کار تیمی و عمرانی دشوار است و این موضوع درباره فعالیت‌های جهاد آبرسانی نیز صادق بود. میثم جعفرزاده ادامه ‌داد: وقتی پروژه جهاد آبرسانی را آغاز کردیم، متوجه این نکته شدیم که بسیاری از روستاهای محروم که فاقد آب پایدار هستند، اساساً بودجه عمرانی چندانی ندارند و در اعتبارات چندان دیده نشده‌اند. وی با اشاره به تلاش این مرکز برای جمع‌آوری اطلاعات دقیق از روستاهای فاقد آب پایدار، خاطرنشان ‌کرد: معتقدم در سال‌های گذشته امکان رقم‌ زدن یک اتفاق بزرگ در این حوزه وجود داشت اما بنا به هر دلیلی این مهم انجام شده و همین موضوع کار ما را در مرکز جهاد آبرسانی سخت کرده است. جعفرزاده با بیان اینکه وزیر نیرو با حساسیت زیادی روند پیشرفت پروژه‌های آبرسانی را دنبال می‌کند، گفت: باید از طریق نظارت‌های استانی روی عملکرد مجریان پروژه‌های جهاد آبرسانی، سازوکار پیشبرد این طرح بزرگ و ملی را در سطح کشور سرعت بخشیم. وی با اشاره به توجه ویژه رئیس‌جمهوری به پروژه‌های آبرسانی، اضافه‌ کرد: اتفاق‌های خوبی در حوزه آبرسانی در این 2 سال رقم خورده است که نسبت به پیش از آن قابل ‌مقایسه نیست. این مقام مسؤول با تاکید بر ضرورت پیشبرد فعالیت‌های ستادی و اجرایی به‌صورت تیمی و در چارچوب کار تشکیلاتی، افزود: در حال حاضر پروژه‌های جهاد آبرسانی پیشرفت ۴۰درصدی داشته است که می‌توانیم با کار تیمی و هماهنگی بیشتر، میزان پیشرفت پروژه‌ها را با سرعت بیشتری پیش ببریم.
***
تکمیل طرح‌های معدنی در دولت سیزدهم
رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با اشاره به تکمیل طرح‌های معدنی در دولت سیزدهم از سال ۱۴۰۰ به این سو، افزود: ارزش پروژه‌های مورد اشاره به بیش از یک میلیارد دلار می‌رسد که حوزه‌های مختلف معدن و صنایع معدنی را دربر می‌گیرد. امیر خرمی‌شاد افزود: زنجیره‌های مس، فولاد، طلا، آلومینیوم و همچنین امور زیربنایی در بخش راه‌سازی، برق‌رسانی، ساخت جاده و پست اسکله در نقاط مختلف کشور، جزو مجموعه طرح‌های تکمیل‌شده از ابتدای دولت سیزدهم بوده است. وی تاکید کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای 3 ‌هزار و ۸۸ نفر اشتغال مستقیم و ۱۱ هزار و ۸۷ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد شده است. این مقام مسؤول یادآور شد: شرکت‌های گل‌گهر، ملی مس، چادرملو، تهیه و تولید مواد معدنی ایران، فولاد شرق کاوه، فولاد شادگان، گهر زمین و مجتمع‌های سنگان، طلای موته، طلای هیرد و... جزو شرکت‌ها و واحد‌های فعال در راه‌اندازی پروژه‌های این بخش
 بوده‌اند. 

Page Generated in 0/0066 sec