printlogo


کد خبر: 264599تاریخ: 1402/4/17 00:00
خزاعی‌ در آیین افتتاح سالن سینما فرهنگ شهرستان مبارکه مطرح کرد
در صدد جبران کمبودهای زیرساختی سینما هستیم

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: پس از 4 دهه تعداد سینماهای ما به ۶۰۰ سالن نمی‌رسد و سالن‌سازی نیازمند همراهی جدی همه دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌هاست. 
محمد خزاعی در مراسم افتتاحیه سینما فرهنگ شهرستان مبارکه گفت: به لحاظ زیرساخت سینمایی به رغم ظرفیت‌های فرهنگی و نیروی انسانی چشمگیر از بسیاری از کشورهای منطقه هم عقب هستیم.
وی افزود: البته شهر اصفهان، در عرصه فرهنگ و هنر پویاست و متفاوت‌تر از بسیاری از شهرستان‌ها در سطح کشور ظاهر شده است. 
رئیس سازمان سینمایی عنوان کرد: با رویکرد عدالت‌محوری دولت سیزدهم خوشبختانه طی 2 سال گذشته حدود ۲۰۰ سالن مورد بهره‌برداری قرار گرفته است ولی در عین حال، کشور ما به عنوان دوازدهمین کشور مطرح دنیا در عرصه سینما که از هنرمندان برجسته‌ای برخوردار است، در زمینه زیرساخت همچنان عقب است.
وی ادامه داد: وضعیت فضاهای فرهنگی در کشورهای منطقه بهتر از ما است. در حال حاضر مطالبه جدی مردم وجود سالن‌های مدرن سینمایی است، چرا که سالن سینما، تنها محلی برای دیدن فیلم نیست و می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی، توسعه پایدار، تقویت روابط فرهنگی و... نقش اساسی دارد.
خزاعی ادامه داد: اگر طی 40 سال حدود ۶۰۰ سالن در کشور در حال بهره‌برداری است، به دنبال آن هستیم که در 4 سال 400 سالن به این ظرفیت اضافه کنیم. در این راستا تاکنون پیگیری‌ها انجام شده و اتفاقات بزرگی در حال رخ دادن است. وی اشاره کرد: نگاه جدی به زیرساخت‌های استان‌ها و تکمیل دفاتر انجمن سینمای جوانان در کشور را مدنظر قرار دادیم و برای همه مراکز انجمن سینمای جوانان ایران سهمیه تولید آثار سینمایی در نظر گرفته‌ایم.
رئیس سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: در برخی استان‌ها آموزش را رایگان کردیم، چون برای درآمدزایی نیامده‌ایم، بلکه برای توسعه فرهنگ و سینما آمده‌ایم.
 

Page Generated in 0/0053 sec