printlogo


کد خبر: 264601تاریخ: 1402/4/17 00:00
اخبار

هناس از مخاطبان روس‌ نمره عالی گرفت
اکران فیلم هناس در یکی از سینماهای اصلی شهر مسکو، با استقبال گسترده مخاطبان و تماشاگران روس همراه بود. در هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه، فیلم هناس در سینما «ایلیزیون» شهر مسکو اکران شد. این فیلم در برگه نظرسنجی اکثریت قریب به اتفاق تماشاگران روس، نمره 5 یا همان بالاترین میزان کیفیت و رضایت را دریافت کرد.
حضور جوانان روس در اکران این فیلم قابل توجه بود و تماشاگران در برخی موارد، تحت تاثیر صحنه‌های احساسی و حماسی فیلم قرار گرفتند.
هفته فرهنگی ایران در روسیه که از 13 تا 18 تیر در ۲ شهر مسکو و سنت پترزبورگ آغاز شده و تا ۱۸ تیر ادامه دارد، با در به استقبال قابل توجه اهالی فرهنگ و هنر در این شهرها روبه‌رو شده است.
***
اولین جشنواره «سرود بصره» افتتاح شد
اولین جشنواره سرود بصره به همت مرکز «الجنوب الثقافی» و با یاری و طراحی بین‌الملل حوزه هنری انقلاب اسلامی در بصره افتتاح شد.
«یدا بید (دست در دست)» شعار نخستین دوره این جشنواره است که با حضور ۱۴ گروه عراقی از ۶ استان عراق و با حضور افتخاری گروه‌های سرود زهرائیون، مختار و خدام الزهرا از خوزستان برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی،  نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در عراق و حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از میهمانان ویژه مراسم افتتاحیه بودند. این جشنواره تا یکشنبه هجدهم تیرماه ادامه دارد و در این مدت گروه‌های سرود در مناطق مختلف شهری برای مردم اجرا خواهند داشت.
***
معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری هفدهمین جشنواره سینما حقیقت
اعضای شورای سیاست‌گذاری هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» منصوب شدند.
با حکم محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی، اعضای شورای سیاست‌گذاری هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» منصوب شدند. مهدی مسعودشاهی، محمد داوودی، قادر آشنا، سیدسلیم غفوری، سیدعلیرضا حسینی و محمد حمیدی‌مقدم اعضای شورای سیاست‌گذاری هفدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» هستند.
مهدی مسعودشاهی مدیر فرهنگی، محمد داوودی مدیر فیلمبرداری، تهیه‌کننده و کارگردان سینمای مستند، قادر آشنا معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی، سیدسلیم غفوری قائم‌مقام معاونت سیما، سیدعلیرضا حسینی تهیه‌کننده سینما و مستندساز و محمد حمیدی مقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، با حکم رئیس سازمان سینمایی به عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری هفدهمین جشنواره «سینماحقیقت» منصوب شدند. هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» آذر 1402 به دبیری محمد حمیدی‌مقدم برگزار می‌شود.
***
«از چیزی نمی‌ترسیدم» همچنان پرفروش‌ترین کتاب درباره حاج‌قاسم
پرفروش‌ترین کتاب انتشارات «مکتب حاج‌قاسم» همچنان «از چیزی نمی‌ترسیدم» خاطرات خودنوشت شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی است.
«از چیزی نمی‌ترسیدم» زندگینامه‌ شهید حاج‌قاسم سلیمانی به قلم خود ایشان است که آن را با دستان مجروح‌شان نوشته‌ بود. حاج‌قاسم در این کتاب به زندگی پر فراز و نشیب خود از سال 1335 یعنی دوران کودکی که زیر سایه‌ محبت‌های پدر و مادری متدین در روستای قنات‌ملک کرمان سپری شد تا ایام نوجوانی که برای ادای دین خانواده به کرمان مهاجرت کرد و شرح شجاعت‌ها و مبارزات انقلابی‌شان در سال 57 می‌پردازد. متن این دست‌نوشته‌ها، سند معتبر و مرجع ارزشمندی برای شناخت ایام خردسالی و جوانی این شهید بزرگوار است.
این کتاب، نخستین اثر انتشارات مکتب حاج‌قاسم است که همزمان با نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در دی 1399 رونمایی شد. «از چیزی نمی‌ترسیدم» طی 3‌ سال به چاپ 128 رسیده و تاکنون 430 هزار نسخه از آن روانه‌ بازار شده است. این کتاب در 136 صفحه قطع رقعی و با قیمت 40 هزار تومان منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.
***
ظرفیت سالن نمایش لوپتو در مسکو تکمیل شد
 استقبال مخاطبان روس از اکران انیمیشن ایرانی لوپتو در هفته فرهنگی ایران در مسکو چشمگیر و گسترده بوده است، به‌ طوری که ظرفیت سالن اکران انیمیشن لوپتو ۲ روز قبل از اکران تکمیل شد.
در جریان برگزاری هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه و  ۲ روز مانده به اکران انیمیشن ایرانی لوپتو، ظرفیت سالن نمایش آن تکمیل شد.
در حالی که قرار است انیمیشن لوپتو روز شنبه در سالن اصلی سینمای «ایلیزیون» مسکو به نمایش در آید، روز پنجشنبه ظرفیت سالن نمایش تکمیل شد.
قبل از آن، انیمیشن پسر دلفینی نخستین اکران خود را در روسیه و آسیای میانه تجربه کرده بود. موفقیت انیمیشن پسر دلفینی و استقبال گسترده از لوپتو نشان می‌دهد بازار روسیه از ظرفیت بالا و گسترده‌ای برای ارائه و نمایش انیمیشن‌های ایرانی برخوردار است.

Page Generated in 0/0054 sec