printlogo


کد خبر: 264619تاریخ: 1402/4/17 00:00
اخبار

سرانه مصرف ماهی در کشور ۱۳ کیلوگرم است
مدیرکل دفتر امور صید سازمان شیلات کشور گفت: سرانه مصرف ماهی در کشور حدود ۱۳ کیلو‌گرم است که هدف این است این عدد افزایش یافته و به ۲۰ کیلوگرم برسد. بازار گوشت نابسامان بوده و عدم مدیریت درست سبب شده مصرف سرانه در کشور کاهش یابد، به طوری که به گفته مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور، در چند سال گذشته (۲ تا ۳ سال قبل) حدود یک میلیون تن مصرف گوشت قرمز کشور اعم از گوسفندی و گوساله بود که در حال حاضر ۵۰ درصد کاهش یافته است. پروتئین یکی از نیازمندی‌های انسان بوده و تأمین به اندازه آن تضمین‌کننده سلامت جامعه است. در این راستا شاید لازم باشد گوشت‌های جایگزین مانند مرغ و ماهی با قیمت مناسب در دسترس مردم باشد. رضا عباس‌پورنادری، مدیرکل دفتر امور صید سازمان شیلات کشور درباره ظرفیت تولید ماهی در کشور به مهر گفت: ظرفیت ما برای بهره‌برداری از ذخایر و صیدگاه دریای عمان و اقیانوس هند بالاست. بخش زیادی از ناوگان صیادی به فعالیت بهره‌برداری از ذخایر تن‌ماهیان و شبه‌تن‎ماهیان می‌پردازند.
* سرانه مصرف ماهی در کشور
مدیرکل دفتر امور صید سازمان شیلات کشور درباره سرانه مصرف کشور در بخش تن‎ماهیان و فاصله آن تا استاندارد جهانی گفت: سرانه مصرف در کشور حدود ۱۳ کیلوگرم است که این عدد به طور قطع در استان‌های مختلف و بین استان‌های ساحلی و غیرساحلی متفاوت بوده ولی رویکرد افزایش مصرف سرانه آبزیان مورد نظر و توجه شیلات است که در برنامه‌ریزی‌ها روی آن تاکید می‌شود. امید است با همراهی و حمایت و تعاملی که بین نهادهای ذی‌ربط وجود دارد این افزایش در سال‌های آینده محقق شده و به ۲۰ کیلوگرم برسد. وی ادامه داد: مصرف سرانه در کشورها به فرهنگ عمومی آنها بستگی دارد. در واقع ملاحظات فرهنگی، ویژگی‌های جغرافیایی و شیوه‌های غذایی که در کشورها حاکم است تعیین‌کننده میزان مصرف در کشورهاست. در ایران هم به لحاظ موقعیت جغرافیایی در دسته کشورهای مناسب طبقه‌بندی می‌شود اما برای ما هنوز عدد ۱۳ کیلو گرم رضایتبخش نبوده و باید افزایش یابد.
***
با جذب ۳۰ میلیون کاربر تردز رکورد زد
اپلیکیشن تردز (Threads) شرکت متا، با بهره بردن از دسترسی خود به میلیاردها کاربر اینستاگرام، بیش از ۳۰ میلیون کاربر را ظرف مدت ۱۸ ساعت پس از راه اندازی جذب کرد و به عنوان یک تهدید واقعی برای توئیتر ظاهر شد. تردز که ظاهری شبیه به رقیبش دارد، به عنوان «قاتل توئیتر» نام گرفته و برترین برنامه رایگان فروشگاه اپ استور اپل در انگلیس و آمریکا در روز پنجشنبه بود. عرضه این اپلیکیشن در حالی صورت می‌گیرد که مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا و ایلان ماسک، مالک توئیتر، ماه‌ها با یکدیگر مشغول مجادله بوده‌اند و حتی درباره یک مسابقه واقعی مبارزه در قفس در لاس‌ وگاس صحبت می‌کنند. جاسمین انبرگ، تحلیلگر «اینسایدر اینتلیجنس» اظهار کرد: مبارزه در قفس شروع شده است و زاکربرگ، ضربه سختی وارد کرد. اپلیکیشن تردز از بسیاری جهات، دقیقا همان چیزی است که از متا انتظار می‌رفت: اجرای خیره‌کننده و یک رابط کاربری راحت. نشریه سمافور با اشاره به نامه‌ای که از سوی یک وکیل توئیتر به زاکربرگ داده شده است، نوشت: توئیتر روز پنجشنبه به عرضه تردز واکنش نشان داد و تهدید کرد از متا شکایت می‌کند اما متا اعلام کرد هیچ‌کس در تیم مهندسی تردز از کارمندان سابق توئیتر نیست. پس از خرید ۴۴ میلیارد دلاری توئیتر توسط ایلان ماسک در سال گذشته که مجموعه‌ای از تصمیمات آشفته را به دنبال داشت و کاربران و تبلیغات‌کنندگان را از این پلتفرم فراری داد، رقبای زیادی برای توئیتر ظاهر شدند. آخرین اقدام ماسک، محدود کردن تعداد توئیت‌هایی است که کاربران می‌توانند روزانه مشاهده کنند. به گفته تحلیلگران و کارشناسان، اشتباهات توئیتر، فضا را برای رقیبی مانند متا که از بودجه مالی خوبی برخوردار است و همچنین به کاربران اینستاگرام و قدرت تبلیغاتی آن دسترسی دارد، باز می‌کند. رقیبان دیگر توئیتر موفقیت محدودی یافته‌اند. ماستودون، یکی دیگر از اپلیکیشن‌های مشابه توئیتر است که طبق آمار وب‌سایتش، 1.7 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد، بلو اسکای که توسط جک دورسی، یکی از موسسان توئیتر راه‌اندازی شده است، حدود ۲۶۵ هزار کاربر دارد. طبق بیانیه‌ای که قبل از خرید توئیتر توسط ایلان ماسک منتشر شده بود، توئیتر در ماه مه سال ۲۰۲۲، حدود  ۲۲۹ میلیون کاربر ماهانه فعال داشت. بر اساس گزارش رویترز، در این بین، هرچند تردز یک اپلیکیشن مستقل است اما کاربران می‌توانند با استفاده از اطلاعات ورود به حساب اینستاگرام خود، وارد تردز شوند که افزودن ۲ میلیارد کاربر ماهانه فعال اینستاگرام را برای تردز راحت می‌کند.

Page Generated in 0/0061 sec