printlogo


کد خبر: 264623تاریخ: 1402/4/17 00:00
اخبار

توقیف شناور حامل سوخت قاچاق در خلیج فارس
نیروی دریایی سپاه یک شناور حامل یک میلیون لیتر سوخت قاچاق را در خلیج ‌فارس  توقیف کرد.
شناور حامل ۹۰۰ تن سوخت قاچاق با ۱۲ خدمه توسط شناورهای گشت دریایی نیروی دریایی سپاه در خلیج‌ فارس با حکم قضایی توقیف شد. هنوز جزئیاتی از توقیف این شناور منتشر نشده است.
به گزارش فارس، نیروی دریایی سپاه در ماموریت‌های مختلفی با حکم قضایی اقدام به توقیف شناورهای حامل سوخت قاچاق در خلیج‌ فارس کرده که در سال ۱۴۰۱ بیش از ۵۰ میلیون لیتر سوخت قاچاق از این محل به منابع ملی کشورمان بازگشته است. هر تن گازوئیل حدود ۱۱۹۰ لیتر است و محموله‌های سوخت قاچاق در خلیج ‌فارس عمدتا از نوع گازوئیل هستند.
***
دولت سیزدهم دیپلماسی سیاسی و اقتصادی را متوازن پیش برد
خطیب موقت جمعه تهران با بیان اینکه عضویت ایران در پیمان شانگهای نقطه عطفی در کارنامه دولت سیزدهم بود، گفت: بحمدالله این دولت در دیپلماسی سیاسی و اقتصادی سیاستی متوازن، بدون آنکه به شرق یا غرب وابسته باشیم، پیش برد.
حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی خطیب جمعه این هفته تهران با اشاره به الحاق دائم ایران به کشورهای عضو پیمان شانگهای گفت: عضویت ایران در پیمان شانگهای نقطه عطفی در کارنامه دولت سیزدهم بود، بحمدالله این دولت در دیپلماسی سیاسی و اقتصادی یک سیاست متوازن را بدون آنکه به شرق یا غرب وابسته باشیم، پیش برد و در این زمینه کاملا مستقل عمل کردیم. وی افزود: نکته دیگری که مساله روز بوده و مطالبه مردم است، حجاب است. مساله کشف حجاب ریشه در سیاست‌های استعماری انگلیس دارد و نخستین افرادی که این را مطرح کردند، بهایی‌ها بودند.
خطیب نماز جمعه تهران گفت: رضاخان چادرها را با سرنیزه برمی‌داشت و تا مدت‌ها میلیون‌ها بانوی ایرانی از خانه بیرون نمی‌آمدند تا ماموری متعرض چادر آنها نشود، کشف حجاب تعرض به نظام خانواده است. 
حجت‌الاسلام صدیقی افزود: مساله کشف حجاب مساله ساده فردی نیست، حجاب از مسائل اجتماعی اسلام است، کشف حجاب تعرض دشمن به هویت ما است. وی ادامه داد: افرادی که آشوب و کشف حجاب کردند، در مقابل مردم، عددی نیستند، عده‌ای بهایی هستند و عده‌ای از خارج پول می‌گیرند تا این مسیر را ادامه دهند، عده دیگر افرادی هستند که غفلت می‌کنند. 
حجت‌الاسلام صدیقی تصریح کرد: گروه سوم هم تابع باد هستند، هر طرف باد بوزد آنها هم اجابت می‌کنند، برای اینها هم باید برنامه‌ریزی کرد.
***
چهارصدمین شماره خط حزب‌‌الله منتشر شد
چهارصدمین شماره هفته‌نامه خط حزب‌الله، با عنوان «پیام غدیر؛ اهمیت حکومت اسلامی» منتشر‌ شد. خط‌ حزب‌الله به مناسبت فرارسیدن سالروز غدیر، عیدالله‌الاکبر و آغاز ولایت امیرالمؤمنین علیه‌السلام، بیانات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای درباره اهمیت و ابعاد عید ‌غدیر‌خم در تاریخ ۲۳شهریور ۱۳۶۳ را برای نخستین‌بار منتشر کرد. 
سخن هفته این شماره خط‌حزب‌الله با عنوان «کینه مهندسی‌شده علیه پیشرفت زنان ایرانی» در آستانه ۲۱ تیر و روز عفاف و حجاب، به این سؤال پاسخ داده است که دشمنان چرا و چگونه علیه فرهنگ حجاب و عفاف زنان ایرانی توطئه می‌کنند؟ شماره‌ این هفته خط حزب‌الله به روح مطهر جانباز شهید محمد مدیری تقدیم شد.
***
انتقاد معاون رئیس‌جمهور از سکوت مدعیان حقوق بشر
معاون رئیس جمهور بیان کرد: این روزها در فرانسه با شدت و خشونت با معترضین برخورد می شود و هزاران نفر بازداشت شده‌اند اما رسانه های نظام سلطه این اخبار را بایکوت کرده اند و انگار دلسوزی برای حقوق بشر پیدا نمی شود.
به گزارش فارس، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در جشن بزرگ عید سعید غدیر با تبریک عید الله الاکبر، این عید را بزرگترین عیدی دانست که در روایات از آن با تعابیری مانند عید سرور و شادمانی، روز مودت و مهرورزی، سبقت در نیکی ها، تبسم بر چهره مومنین و بشارت یاد شده است.
وی افزود: غدیر عید همه بشریت، مسلمانان جهان و به ویژه شیعیان و پیروان اهل بیت است.
حسینی با بیان اینکه باید در زندگی فردی و اجتماعی، سیره و سلوک مولی الموحدین را الگو و اسوه قرار داد، گفت: مطالعه نهج البلاغه و تدبر در خطبه ها و کلمات قصار امام علی‌(ع) در افزایش بینش و آگاهی نسبت به موضوعات مختلف و انتظام بخشیدن به زندگی بسیار موثر است.
حسینی با بیان اینکه شخصیت امام علی‌(ع) در بین علما و اندیشمندان سایر ادیان و مذاهب از جمله اهل سنت و مسیحیان جایگاه والایی دارد، تأکید کرد: جورج جرداق اندیشمند مسیحی و نویسنده کتاب «علی صوت العداله الانسانیه» درباره مولی می‌گوید: «ای دنیا تو را چه می‌شد اگر تمام نیروهای خود را بسیج می‌کردی و در هر عصر و زمان، بزرگمردی با قلب و زبان و ذوالفقار امام علی به انسانیت عرضه می‌کردی؟»
معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: نظام اسلامی در مواجهه با اغتشاشات پاییز گذشته بردباری زیادی از خود نشان داد، ۷۵ شهید مظلوم تقدیم کرد و دهها هزار نفر از شرکت کنندگان در اغتشاشات مشمول عفو رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند، در حالی که این روزها در فرانسه با شدت و خشونت با معترضین برخورد می‌شود و هزاران نفر بازداشت شده‌اند. اما رسانه‌های نظام سلطه این اخبار را بایکوت کرده‌اند و انگار دلسوزی برای حقوق بشر پیدا نمی‌شود.

Page Generated in 0/0043 sec